C5 Farkun takalasille uusi virtajohto?

Aloittaja Kaasumies, tammikuu 29, 2016, 11:59:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KariM

Jos avausnapin haluaa esim. rekkarikahvaan, niin riittää yhden (1) johdon vetäminen. Etsii vasemman takapilarin läpiviennin luota lasin avausnapille menevän piuhan, haaroittaa sen, vetää johdon luukun runkoa minne ikinä napin haluaakaan, ja laittaa painettaessa kytkevän napin maadoittamaan ko. johdon.

takku

Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

takku

Tatti otsassa tänään yrittänyt irroittaa takalasissa kiinni olevaa spoileria. Oikean kulman kiinnikkeen sain irti, mutta loput alkoi pyöriä tyhjää, eikä kirveelläkään irti.
Ei oikein uskaltais lasin välistäkään kammeta. Tarviis tuo lasi saada irti yhdelle palstalaiselle. Ideoita?

Sitten tuota penteleen pyyhkijän vartta ei saa irti. Kokeillut kammeta jos jonkilaisilla työkaluilla, mutta kaippa sitä pitää lähteä huomenna kaupasta hakemaan ulosvetäjää, kun tuollainen perinteinen kolmijalkainen ei sopinut.
Syy miksi irrotan, niin tarviin tuon ehjän akseliston omaan farkkuun.

Joker-1979

Ainakin keskimmäiset ruuvit voivat spoilerin alla olla pirullisia. Ite porasin ne irti kun emännän autoon vaihdoin lasin.
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

KariM

Lainaus käyttäjältä: takku - tammikuu 31, 2016, 20:32:16
Sitten tuota penteleen pyyhkijän vartta ei saa irti. Kokeillut kammeta jos jonkilaisilla työkaluilla, mutta kaippa sitä pitää lähteä huomenna kaupasta hakemaan ulosvetäjää, kun tuollainen perinteinen kolmijalkainen ei sopinut.
Syy miksi irrotan, niin tarviin tuon ehjän akseliston omaan farkkuun.

Jos et tarvitse ehjää pyyhkijän vartta, niin väännä vaan se hajalle. Mutta ei se kovin tiukassa ollut kun itse irrottelin. Kasailin lattaraudasta ja ruuveista pienen ulosvetimen. Tosin ei se varsi vielä kovin montaa vuotta ollut ollutkaan kiinni, kun tuli joskus aiemmin vaihdettua rikkomani tilalle. Akseli on terästä ja varren hollki varmaan alumiinia, saattaahan se hapettua tiukkaankin kiinni? Uusi varsi maksoi n. 30e.

takku

Täytyy kurvata Motonettiin ja hakea se ulosvetäjä. Uusi varsi on 32 euroa ja ulosvetäjä 12 euroa. Varuiksi vois tietysti uuden varrenkin hankkia.
Samalla keikalla hommaan tuohon katiskaan paremmat kaiuttimet ja soittimen. Täytyypä vielä tarkistaa mikä oli vanhojen komponenttien asennussyvyys ja halkaisija.
Briteistä pitää tilata asennussarja kun täällä on aika poskettomissa hinnoissa. (etulevy, johtosarja ja kake-sarja laitekohtainen) Hitsi, stereoille tulee hintaa yli puolet auton hinnasta.
Noh, voihan ne siirtää sitten johonkin toiseen kulkineeseen joskus.

takku

Ei ollu ulosvetäjästä hyötyä, hajos koko varsi. Murtui sieltä juuresta. (onneksi ostin uuden) Tiukassa on alumiiniholkki, joutui rälläkällä vetämään halki. Eikä tässä vielä kaikki.
Lukitusmutteria kun aukaisin siitä akselin juuresta, niin eikös se runko antautunut. Pätkä jäi mutterin sisään kiinni. Onneksi ei sentään lasi hajonnut.
Sain se hiton spoilerinkin irti vihdoin kun porasin ne 3 ruuvia kannasta auki. Kyllä on vanhassa vehkeessä kaikki junttaantunut hyvin kiinni.

kaselin

Joka hemmo tekee ton saman, ei kukaan usko ettei noita eheänä irti saa.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

takku

Lainaus käyttäjältä: kaselin - helmikuu 01, 2016, 17:43:45
Joka hemmo tekee ton saman, ei kukaan usko ettei noita eheänä irti saa.
Juu, eipä saa ei. Se alumiiniholkki puree todella tiukkaan booreihin kiinni.
Juu, nyt ei olis takalasikaan kun 2 pultilla enää kiinni. Laitoin varuiksi iroitusöljyt väliin muhimaan.