C5 Farkun takalasille uusi virtajohto?

Aloittaja Kaasumies, tammikuu 29, 2016, 11:59:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaasumies

Olen lukenut täältä ja ymmärtänyt, että usein takalasin toimimattomuus johtuu siitä, että kytkimelle ei tule virtaa. Virta taitaa tulla takalasinlämppärin kautta tms ja siellä on usein katkos. Voiko tämän virran ottaa vaikka takaluukun avauskahvan virtajohdosta vetämällä uuden piuhan takalasin avauskatkasimelle? Onko sen väliä mistä tämä virta tulee? Jos tämä toimisi, niin se olisi ehkä pitkäaikainen korjaus. Vai olenko ihan pihalla?  :)

Joker-1979

Varmaan toimii noinkin. Itse olen nähnyt virityksen josta otettu sähkö rek.kilven valosta. Parkit vaan päälle, niin homma pelas  :)
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

Kaasumies

Hyvä idea. Pitää väsätä kun linnut laulaa ja aurinko paistaa.  :)

Teuski

Eikös se ongelma ole se, että kytkimelle menevät piuhat ovat poikki lasissa olevasta kalvosta? Ei varsinaisesti ole mitään tekemistä takalasin lämmityksen eikä virransaannin kanssa.
Onhan sillä väliä että katkaisin yhdistää lukkoa ohjaavat piuhat eikä jotain rekisterikilven valon virtapiuhoja :D

Eli uudet piuhat katkaisimelta vähintään siihen lasisa olevaan möykkyyn josta johdot lähtevät eteenpäin.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 12:08:57
Varmaan toimii noinkin. Itse olen nähnyt virityksen josta otettu sähkö rek.kilven valosta. Parkit vaan päälle, niin homma pelas  :)

Tuolle toki oli myös asennettu oma pieni katkaisija tuonne rek.valojen lähettyville, eli lyhyt matka vetää piuha tuonne lukitukseen.

Teuski

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 13:14:20

Tuolle toki oli myös asennettu oma pieni katkaisija tuonne rek.valojen lähettyville, eli lyhyt matka vetää piuha tuonne lukitukseen.
Ymmärrän, että alkuperäisen katkaisijan tilalle laitetaan toinen johonkin kätevämpään paikkaan, mutta miten ne rekisterikilven valot ja parkit siihen liittyy?

Harri126

Vaikuttaa hieman hankalalta.
Jos oikein ymmärsin, täytyy ensin laittaa valot päälle, että takalasi aukeaa?
C5 Break -05 2.0 16 V Aut.
Xantia Break -98 2.0 16 V Aut.
Xantia VSX -93 2.0 Aut.
Harrasteet:
-82 MB 500 SEC
-63 VW Karmann Ghia

Megaman

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Harri126 - tammikuu 29, 2016, 14:16:49

Kyllä, valot päälle. Toisaalta, jos kaukosäätimessä on valonappi niin onko nyt niin hankalaa..?  :)

keijok

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 14:24:38
Lainaus käyttäjältä: Harri126 - tammikuu 29, 2016, 14:16:49

Kyllä, valot päälle. Toisaalta, jos kaukosäätimessä on valonappi niin onko nyt niin hankalaa..?  :)

Oisko sittenkin helpompaa vetää se uusi johto siitä lasin sivua pitkin kytkimen ja liittimen välille kuten "virallinen" ohje neuvoo? Ei tarvitse räplätä valojen kanssa, ei tehdä lisäreikiä kytkimelle jne jne.

Joker-1979

Eiköhän jokainen tee just niinkuin itse haluaa. Ehkä parempi antaa olla jos on niin hankalaa, saahan sen koko takaluukunkin auki niin ei tarvitse lasia erikseen avata. On sekin hankalaa..  :P ;)

Tuo oli siis toteutus jonka olen itse nähnyt, ei ole siis omassa käytössä vaikka omissa autoissa ei kumpikaan takaikkuna toimi sähköisesti.

keijok

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 15:15:29
Eiköhän jokainen tee just niinkuin itse haluaa. Ehkä parempi antaa olla jos on niin hankalaa, saahan sen koko takaluukunkin auki niin ei tarvitse lasia erikseen avata. On sekin hankalaa..  :P ;)

Tuo oli siis toteutus jonka olen itse nähnyt, ei ole siis omassa käytössä vaikka omissa autoissa ei kumpikaan takaikkuna toimi sähköisesti.

Tottakai kukin taaplaa tyylillään ja itsekin kun itse teen niin saan just niin huonon kuin haluan! Ja kovin, kovin harvaan asiaan on yhtä ainoaa oikeaa ratkaisua. Ei tuosta pitänyt kenenkään herneitä vedellä. Omissani ei kummassakaan toimi lasin avaus, toisessa kertaalleen kytkin vaihdettu toimivaan purkuosaan ja taas rikki, toisessa virta katkeaa lasin osuudella ja kumpaakaan en aio korjata. Ehkä. Ellei sitten löydy konsti jolla saisi pösön tapaan avauksen kaukosäätimellä.

Teuski

Mä en nyt vaan vieläkään ymmärrä, että miten ihmeessä mikrokytkin tai sen johdot yhdistetään rekkarivaloihin...

Eikö siellä, mistä se kytkimen tuleva johto otetaan ole myös lähtevä johto vieressä ja sen uuden kytkimen voisi pistää siihen väliin? Jos autossa on tuollaisia virityksiä niin olisin ihan tosissani huolissani mitä muuta sieltä löytyy :D

Megaman

Mä tein reiän luukun sisäverhoukseen, josta sai sormella tökättyä vipua, joka avaa ko. lasimekanismin.
Vain ja ainoastaan huolto- ja puhdistustoimenpiteitä varten. Ei tolle lasille oikein muuta tarvetta ilmennyt. Kuvan kumitulppa kruuunasi kokonaisuuden.

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Teuski - tammikuu 29, 2016, 15:58:56
Mä en nyt vaan vieläkään ymmärrä, että miten ihmeessä mikrokytkin tai sen johdot yhdistetään rekkarivaloihin...

Eikö siellä, mistä se kytkimen tuleva johto otetaan ole myös lähtevä johto vieressä ja sen uuden kytkimen voisi pistää siihen väliin? Jos autossa on tuollaisia virityksiä niin olisin ihan tosissani huolissani mitä muuta sieltä löytyy :D

Niin, jos tietäisit minkälainen se luukku on verhouksen takana. Siellähän on se lukitusmoottori, tai miksikä sitä nyt kutsutaan. Itse lasissa on vain se salpa joka lukittuu kiinni.

Enempää en asiasta jaksa kirjoitella taikka väitellä..

Teuski

Tiedän kyllä millainen systeemi siellä on. En siltikään ymmärrä, miksi sähköä pitää ottaa rekisterikilven valoilta jos lasissa mikrokytkimelle kulkeva piuha on poikki... Mihin se normaalisti lukkoa ohjaava sähkö sieltä on kadonnut?

Bornyhalls

407:Sta korjasin aikoinaan saman vian vetämällä ohutta kaapelia lasin mustan alueen reunankohdille ja päälle mustaa roudarin teippiä, toimi tuollaisena ainakin sen 5v minkä auto mulla oli. Tuosta c5:Sta ajattelin korjata samalla tavalla.

Tuo sumuvalo viritelmä kuullostaa totaalisen typerältä mut jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

kaselin

Tostahan on tossa korjaus osiossa. Ite tein saman kun plagu pelittää jo 5ttä vuotta.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Teuski - tammikuu 29, 2016, 21:49:55
Tiedän kyllä millainen systeemi siellä on. En siltikään ymmärrä, miksi sähköä pitää ottaa rekisterikilven valoilta jos lasissa mikrokytkimelle kulkeva piuha on poikki... Mihin se normaalisti lukkoa ohjaava sähkö sieltä on kadonnut?

Entäs jos henkilöllä oli sekä piuha että mikrokytkin hajalla..?  ::)

Kuten jo sanoin, olen vain tuollaisen virityksen nähnyt ja se vaikutti toimivalta ratkaisulta. Jokainen tekee mitä lystää ja huvittaa.

Teuski

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 23:10:22

Kuten jo sanoin, olen vain tuollaisen virityksen nähnyt ja se vaikutti toimivalta ratkaisulta. Jokainen tekee mitä lystää ja huvittaa.
No edelleenkään se ei selitä, miksi ne valot on sotkettu soppaan. Näitä täällä jotkut sitten lueskelee korjausvinkkeinä ;)

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Teuski - tammikuu 30, 2016, 06:32:18
Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - tammikuu 29, 2016, 23:10:22

No edelleenkään se ei selitä, miksi ne valot on sotkettu soppaan. Näitä täällä jotkut sitten lueskelee korjausvinkkeinä ;)

Joo anteeksi että kerroin.. Enkai vaan pilannut päivääsi? On täällä pahempiakin "korjausvinkkekä" annettu, joten annetaanko nyt sitten olla.

Topikin aloittaja tekee mitä tekee, kunhan on omaan autoon ja sen toimintaan tyytyväinen..

Mielenkiintoinen foorumi, kun nousee älämölöä näinkin pienestä asiasta. Hyvä kun nousee keskustelua.. :)

Kaasumies

Topicin aloittaja laittaa jonkun fiksun mutta pysyvän korjauksen. :)

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Kaasumies - tammikuu 30, 2016, 09:31:35
Topicin aloittaja laittaa jonkun fiksun mutta pysyvän korjauksen. :)

Juuri näin! :)

Bornyhalls

En mäkään tajua miten tuo koko valo liittyy asiaan, voitko selventää?
Bsi:ltä tulee katkaisin piuhan takalasille josta se menee samaa reittiä takaisin, kyseinen linja on mallia maadoittava.

kaselin

Komppaan plagua toi on tapa mihin sai korjaus sarjan oikein veholta. Minusta oikea tapa voihan sitä kaikkia ihmevirityksiä tehdä jokainen mielensä mukaan. Onhan tuolla korjaus osiossa ohje jos hakua viitsii käyttää.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82