C4GP 2.0 HDi Vesikierrot ja ilmalukot

Aloittaja Tahma, tammikuu 18, 2016, 22:30:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tahma

Aihe sivuuttaa "Lämmityslaitteen teho" keskustelua, mutta mielestäni soveltuu paremmin omaansa.

Elikkäs kabiini ei lämpiä ja termari vaihdettu. Autossa "jälkilämmitys" toiminto ja lisälämmitys vastus.
"Rest" toiminnolla kun aukaisee ilmausroppua sisäkennoston yläpäästä niin nestettä tulee oikein reippaasti.
Mutta taasen kun kone on käynissä ja kierroksia siinä 2000 nurkilla ja aukaset sen ilmaropun, niin ois kuin joku vanha ukko koittais rakkoaan tyhjennellä.
Tuuppaako moottorin puolelta nestettä jostain vastaan?

Missä on mahdollisia ilmalukkoja?
Koittelin päästellä ilmoja pihalle ylävesiletkusta ja sieltä kennoston ilmausropusta. Muualle kun ei oikein kotikonstein pääse.

Vai onko tässä samoja ongelmia kuin on E36 BMW:n (anteeksi) 2.0 litrasessa nelikko bensakoneessa, kaikki muoviputket ja härpättimet niin heikkoa laatua että murenee pelkästä katselusta ja päästävät ilmaa järjestelmään.

Rupee kypsyttään kalistella hampaitaan joka päivä töihin ja takas.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Patuc

Minulla ei vastausta kysymykseesi, mutta sympatiaa voin antaa :)
Vaihdoin samanlaiseen kulkineeseen hiljaittain itsekin termarin, ongelmana oli, että kone ei lämmennyt. No nyt lämpenee, tai lämpenisi, vaan kun vaihteiston ohjausboksi pitää ensin saada vaihdettua..

Minulla kuuluu kabiinissa lorinaa, ilmata pitäisi. Ruuvin onnistuin näkemään, pitää sitä koittaa. Toinen juttu on, että auton seistessä häviää (ainakin näillä kylmillä) hieman nestettä. Olikin vaikeaa kiinnittää  lämppärin letkuja "etukautta".. kysyisinkin, otitko irti lasinpyyhkijöiden alta muovit sun muut, pääseekö sitä kautta paremmin kiinnittämään letkuja?

Oli kyllä helvetti vaihtaa termarikotelo, 10h meni itseltä koko urakkaan.

Tahma

En poistellu muuta kuin akun ja sen muovisen akun pohjan. Olisin ottanut sen metallisenkin mutta näky olevan sähköboxin alla vielä kiinni. Joten jätin ottamatta. Ja veemäinen osa vaihtaa. Se yks letku sinne taakse näky olevan vain jollain ohuella rautalangalla lukittuna ja siinä oli irtonainen metallinen sisäkooli. Melkonen viritys, tullu nyt mieleen josko se sieltä pääsis horiin ilmaa ja vuotamaan?

Ja juu lorisee mukavasti kennostossa, ei ole auttanut vaikka olen ilmaillu sen kennoston ilmaus ropun kautta.

Patuc

Minä otin metallisenkin pohjan pois, ei kyllä muistaakseni ollut sähköjä siinä itsellä kiinni. Olihan se termarikotelo vaikea saada sieltä pois ja paikalleen, otti sopivasti automaattilaatikkoon kiinni. Sain lopulta pois (ja uuden paikalleen) ottamalla ne metalliholkit pois termarikotelon kiinnitysreijistä. Vääntää sai silti lujasti.

Tahma

Ite sain suht helposti pois kun irrotin ne 3 pinnapulttia, joittenka päässä on ne uros torxit.
Ei tarttenu väännellä. Tuli suht nätisti. Ainoo hankala oli se isompi takaletku, jossa oli pikalemmari.

Tahma

Kuuluukos sen lisälämmityksen kiertovesipumppu pyöriä auton käydessä?
Vai ainoastaan silloin kun painetaan "Rest" nappia.

C4owner

Tahma

Kuskin jalkojen alla tulipellin juuressa

saku

Lainaus käyttäjältä: Tahma - tammikuu 21, 2016, 08:25:14
Kuuluukos sen lisälämmityksen kiertovesipumppu pyöriä auton käydessä?
Vai ainoastaan silloin kun painetaan "Rest" nappia.

Mun käsityksen mukaan se sähköinen lisäpumppu käynnistyy kun ulkolämpötila on riittävän alhainen.

s