Kirjoittaja Aihe: Letkulämmitin pumpulla  (Luettu 8169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #50 : Maaliskuu 01, 2018, 13:35:09 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mihin letkuun/väliin ajattelit lämmittimen asennuttaa?

Ulkoistin miettimisen tällä kertaa mutta laitoin mukaan Serviceboxin kuvat jäähdytysjärjestelmästä ja linkkasin nuo ohjeet ja toki jos sen lämppärin kennolta tulevaan letkuun saa yhdistettyä niin varmasti toimii. Mutkia voi vähän joutua nyt laittamaan V-koneen vuoksi mutta mitäpä tuo.

Yleisasennusohjeet:
https://asiakas.kotisivukone.com/files/tt-thermo.tarjoaa.fi/tiedostot/kayttoohjeet/Manual_word_format_in_Finnish_v2.3__kopio.pdf

Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #51 : Maaliskuu 01, 2018, 14:13:49 »
...toki jos sen lämppärin kennolta tulevaan letkuun saa yhdistettyä niin varmasti toimii. Mutkia voi vähän joutua nyt laittamaan V-koneen vuoksi mutta mitäpä tuo.

Tuo olisi varmasti se paras paikka, mutta kun tuo V6:n konetila on niin vietävän ahdas  ::) Eihän tuo lämmitin toki suuri möltti ole ja jos asentajalla vain riittää uskallusta hieman muokata alkuperäisiä letkuja, niin varmastikin saa sen tuonne hyvin laitettua.

Minulla on tuo sama lämmitin ollut mietinnässä, kun tähän 3.0 HDi:hin ei mitään suoraa ratkaisua Defalta taikka Calixilta löydy (vastaavalla koneella olevaan Jaguar XF:ään kyllä löytyisi säteilylämmitin, mutta en tiedä onko siinä erimallinen öljypohja, joten asennus ei välttämättä onnistuisi). Tällä hetkellä on pelkkä Webasto lämmittämässä ja nyt kovilla pakkasilla on pakko pitää laturissa melkein joka toinen päivä varmuuden vuoksi. Olisi se näppärää, kun voisi kotipihassa pitää tolpassa.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #52 : Maaliskuu 01, 2018, 14:42:28 »
Helpostihan sitä lämppärin paluuletkua pidentää voi, eipä sille mitään teknistä estettä kait ole? ”Käytettyä lämpönsä lämppärille luovuttanutta jäähdytysnestettä” vaan joka lähtee takasin päin moottorin jäähdytykseen.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #53 : Maaliskuu 01, 2018, 16:08:33 »
Olisin liittänyt tuolta Citroen Servicestä kuvan noista lämppärin letkuista mutten osannut. Niistä kyllä näkee sen toivottoman tilan ahtauden.

Edelleen olen sitä mieltä että ainut paikka mihin onnistuu pumpullisen lämppärin laitto on lokasuoja sisälle Webaston rinnalle.
Eli lämmityslaitteelle menevään putkeen.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #54 : Maaliskuu 01, 2018, 16:31:04 »
Olisin liittänyt tuolta Citroen Servicestä kuvan noista lämppärin letkuista mutten osannut. Niistä kyllä näkee sen toivottoman tilan ahtauden.

Edelleen olen sitä mieltä että ainut paikka mihin onnistuu pumpullisen lämppärin laitto on lokasuoja sisälle Webaston rinnalle.
Eli lämmityslaitteelle menevään putkeen.

Eli jompaan kumpaan oheisen kuvan letkuista?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 665
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #55 : Maaliskuu 20, 2018, 19:15:35 »
Näin on, sinne meni. Eli TT-Thermo 1500KLD2  asennettiin polttoainelämmittimen tilalle vasemman etulokasuojan ja puskurin kulmaukseen. Asennuskaan ei ottanut kuin 2,5h. Muutamalla tarvikkeella ja uusilla jäähdytysnesteillä kustannus Autosähkö Pesosella (nomen est omen?) Kuusamossa 219€.
Olin siis ostanut lämmittimen, liitäntäjohdot ja letkumutkia valmiiksi. Joutuivat käyttämään paria omaa supistusliitintä ja letkunpätkää jotta saivat sisäläpimitaltaan 16mm olevat letkut yhdistymään auton järjestelmään. Eli autossa oli tod näk noin 19mm:n letkut johon liitäntä tehtiin. Käyttivät webaston asennuksista jääneitä supistusliittimiä. Ulkopistokkeen asennuksen teen itse, sitä ei hinnassa ollut.

Vielä ei ole käyttökokemusta tästä lämmittimestä mutta sitä alkaa pikku hiljaa kertymään.

Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa jruoho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 198
  • Peukkuja: 2
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #56 : Maaliskuu 21, 2018, 23:52:44 »
Ace,
Saahan siitä tolpasta laturillekin sähköä. Kun laittaa vähintään 10A mallin (esimerkiksi defa 1210), niin pitäisi jo riittää isommallekkin vepastolle :) Lisäksi voi harkita akkulämmitintä, niin saisi paremmin virtaa myös akkuun.

Toki riittävän tehokas sähkölämmitin olisi ekologisempi valinta.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Letkulämmitin pumpulla
« Vastaus #57 : Maaliskuu 22, 2018, 08:55:05 »
Saahan siitä ja jo tuon 4A:n laturin ja AGM akun yhdistelmä on pitänyt kaikki käynnistyvyyteen liittyvät ongelmat loitolla. Tuntui, että vanha akku ei pystynyt luovuttamaan/vastaanottamaan virtaa enää hyvin, kun pakkasta oli tarpeeksi. Tuo AGM akku tuntuisi pärjäävän siinä huomattavasti paremmin.

Pitää ensi talveksi asentaa kiinteä laturi. Ainakin tuo 4A, mutta ehkä jopa ehdottamasi isompi versio.