C5 - takalasin pyyhinvarren vaihto

Aloittaja cee5, helmikuu 23, 2006, 17:00:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cee5

Moikka vaan olen uusi täällä,ja heti olisi kysyttävää .Onko kukaan joutunut vaihtamaan C 5 farkun takalasin pyyhkimen vartta,sain kyllä asentajalta jotain vinkkiä.Mutta käytännön ohjeita voisi laittaa jos vaan niitä tarjolla on.

xanc5

Sama kysymys nyt. Miten varsi vaihdetaan niin, ettei mitään muoviosia säry?

Teuski

Varovasti pienellä ulosvetäjällä, mielellään sellaisella jossa kynsien paine osuu siihen varren rihlattuun metalliholkkiin. Tunkeumaöljyä kyytipojaksi ja vaikka jo etukäteen alkupalaksi.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

xanc5

Mulla ei taida juuri ulosvetäjää tarvita, sillä varsi on haljennut ja pyörii holtittomasti akselin ympärillä. Mutta miten lähtee siitä akelin päältä irti musta muoviosa, jossa on takalasin mikrokytkin?

KariM

Siinä taitaa olla alapuolella reikä josta tökkimällä pitäisi kynsien irrota. Omassani joku on rikkonut tuon jo valmiiksi ja pala lähtee vetämällä irti  :)

Teuski

Lainaus käyttäjältä: KariM - tammikuu 27, 2015, 14:34:11
Siinä taitaa olla alapuolella reikä josta tökkimällä pitäisi kynsien irrota. Omassani joku on rikkonut tuon jo valmiiksi ja pala lähtee vetämällä irti  :)
Sama täällä :)

Lainaus käyttäjältä: xanc5 - tammikuu 27, 2015, 13:42:35
Mulla ei taida juuri ulosvetäjää tarvita, sillä varsi on haljennut ja pyörii holtittomasti akselin ympärillä. Mutta miten lähtee siitä akelin päältä irti musta muoviosa, jossa on takalasin mikrokytkin?
Veikkaan, että se holkki on silti tiukassa akselilla. Muista poistaa se ettet turhaan ihmettele kun ei uusi varsi sovi ;)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

xanc5

Tiukassahan se holkki oli. Ulosvetäjäni oli huono, mutta halpis'dremel' tepsi. Holkki halkesi nätisti ja lähti helposti pois.

Kaasumies

Jos laittais kuparitahnaa väliin kootessa, niin aukeiskohan nätisti seuraavaks?