l**ia sensurointi

Aloittaja DaKyy, tammikuu 03, 2016, 17:30:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DaKyy

Joko tämä on poistettu? Ja onko foorumin linja muuttunut nyt tämän asian suhteen kun vetäjälläkin lienee moinen laite hyppysissään? :) Moni ei varmaan pistäisi pahakseen jos tälle aiheelle olisi oma keskustelualue tai vastaava, jossa voisi ohjeita ja vinkkejä jakaa. Ei nyt kuitenkaan latauslinkkejä, mutta toivoisin kuitenkin avoimempaa keskustelua aiheen tiimoilta.

Edit: otsikosta päätellen ei :D

Zego

keijokos

Ehdottomasti pitäisi sallia. Nythän kaikilla merkeillä ja lähes kaikilla harrastelijoilla on laitteita.Tuo kielto on jostain syvältä jolla ei pitkälle pötkitä.Jos on tarkoitus suojella merkkiliikkeitä niin taitaa tämä harrastelijajoukko jo ajat sitten kaikonnu merkkiliikkeiltä.

DaKyy

Mielestäni auton omistajana omistan myös oikeuden muuttaa auton ohjelmistoa/asetuksia niiltä osin, kun liikenneturvallisuus ei vaarannu. Valmistajat tietysti haluaisivat vain vuokrata ohjelmiston käyttöoikeuden loppuasiakkaalle.

Zego

Eikö tämä oikeus ole tulossa ihan virallisestikin, kiitos VW-huijausten?

jkaija

Näillä näkymin foorumin linja pysyy ennallaan, olen vaan foorumin ylläpitäjä, enkä puutu moderointiin.
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

KariM

Se sensuuri oli silloisen ylläpidon (johon itsekin kuuluin) linjaus, mutta asia olisi syytä pohtia tämän päivän tilanteen mukaan uusiksi. Ettei kävisi kuten vanhassa tarinassa apinoiden oppimista perinteistä.

TeeKoo

Minulla ei moista vempainta ole mutta kiinnostaa miksi se on kielletty aikanaan?
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

jkaija

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - tammikuu 03, 2016, 19:50:58
Minulla ei moista vempainta ole mutta kiinnostaa miksi se on kielletty aikanaan?
Se on kaupallinen laite/ohjelmisto jonka vuosilisenssi pyöri muistaakseni nelinumeroisissa vai oliko viisinumeroisessa hinnassa.
Ja nämä mitä harrastajat ovat hankkineet ovat suurimmaksi osaksi kiinankopio laitteita joita käytetään pääsääntöisesti crakätyllä ohjelmistolla.
Eipä muuta...

Edit: viisaamat voivat antaa täydellisemmän vastauksen.
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

KariM

Silloiselle ylläpidolle välittyi sana, ettei maahantuojan (vai jonkun muun) taholta olisi oikein suotavaa että ko. laitteesta keskustellaan avoimesti. En tiedä oliko taustalla pelkkä oman elinkeinon turvaaminen em. hinnoittelusyistä. Se nyt ainakin on ajan myötä osoittautunut palturiksi, että kaikki ne tuhannet edelleen vapaasti ympäri intternettejä myytävät kiina-l**iat olisivat varastettuja. "Rehellistä" piraattikamaa ennemminkin.

HiTec

Mitä ihmeen merkitystä tuolla on sensuroidaanko joitain sanoja vaiko eikö. Itse olen alusta lähtien suhtautunut tuohon sensuuriin leksan kohdalla sisäpiirin jokena, tuollaisesta kannata sen suurempia ihmetellä ;D
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

CelaVii5

Niin mitäs se Citroenin maahantuoja on tehnyt tämän palstan ja harrastajien hyväksi jotta sitä pitää tässä asiassa kuunnella? Tai toisaalta, mitä se voi tehdä jos täällä keskustellaan Lex1asta ilman sensuuria? Hieman tuo "kokemuksia huoltopaikoista" osion jaottelu tosin viittaa siihen suuntaan että virallista merkkiliikettä täällä suosittaisiin ja ns. nyrkkipajoista ei olisi tarvetta keskustella.

Pasis

Taisi olla tällä foorumilla käyvä valtuuten Sitikka-huollon omistaja, joka aikoinaan esitti toivomuksen, ettei Kiinan-Lexioista puhuttaisi täällä KariM:n mainitsemista syistä johtuen.

DaKyy

Jeps, siinä käsityksessä minä olin, ettei kyseisestä vehkeestä keskustelu täällä ole suotavaa - ja tällainen toive oli esitetty huoltopalveluja tarjoavan yrityksen taholta. Mielestäni kyllä asialliset ohjeet täällä vehkeiden käytön suhteen olisi hyvä lisä foorumille.

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: KariM - tammikuu 03, 2016, 20:14:09
Silloiselle ylläpidolle välittyi sana, ettei maahantuojan (vai jonkun muun) taholta olisi oikein suotavaa että ko. laitteesta keskustellaan avoimesti. En tiedä oliko taustalla pelkkä oman elinkeinon turvaaminen em. hinnoittelusyistä. Se nyt ainakin on ajan myötä osoittautunut palturiksi, että kaikki ne tuhannet edelleen vapaasti ympäri intternettejä myytävät kiina-l**iat olisivat varastettuja. "Rehellistä" piraattikamaa ennemminkin.
En tiedä yhtäkään tapausta - ja yritin asiaa oikein selvitelläkin - jossa mitään keskustelufoorumia tai sen käyttäjää olisi millään tapaa koskaan tai  missään sanktioitu esim. piraattitesterikeskusteluun osallistumisesta, keskustelun mahdollistamisesta, keskustelussa piraattitesterin käytön neuvomisesta tai testeriavun tarjoamisesta. Mielestäni ko. aiheeseen liittyvän keskustelun rajoittaminen ylläpidon tai moderaattoreiden puolelta on yksiselitteisesti käsittämätöntä. Jokainen kumminkin toimii oman autonsa osalta omalla vastuulla, joten missäs ja kenelle se vahinko tässä voi tulla?

Jos jokin huoltopalvelu toivoo, että asiasta ei keskustella niin mitä sitten? Oma (taloudellinen) lehmä niillä on ojassa, ei mikään aito huoli Suomen Sitikkojen mahdollisista ongelmista "omien koodauksien" jälkeen. Sama juttu maahantuojan osalta, joka ei käsittääkseni millään tavalla osallistu tämän foorumin tomintaan. Sitä paitsi: Jos esim. maahantuoja ja/tai jokin jälleenmyyjä kuitenkin haluaisi palstaa tavalla tai toisella tukea (ja vaikuttaa sen sisältöön), menisi foorumilta uskottavuus saman tien. Miten tuon jälkeen voisi olla varma, että esim. mahdollisia kriittisiä käyttökokemuksia tai tyyppivikaraportteja ei olisi sensuroitu?

On tietysti hieman eri asia, jos joku sitten julkisesti tarjoaa testeriapua korvausta vastaan, mutta tuossakin tapauksessa asia kiinnostanee korkeintaan verottajaa.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

keijokos

Aivan oiva huomio.Täällä olen joskus juuri ihmetellyt miksei tietyistä asioista tai tietyistä yrityksistä voi keskustella rehellisesti,  vain kehuja siedetään.

Teuski

Ylläpito täältä jo poisti viestini koskien erästä jännää juttua aiheeseen liittyen. Syynä oli se, ettei asiasta saa ylläpidon mukaan keskustella  :)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

KariM

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - tammikuu 04, 2016, 10:30:55
Jos jokin huoltopalvelu toivoo, että asiasta ei keskustella niin mitä sitten?

Oma käsitykseni on, että silloisella pää-adminilla oli foorumin ulkopuolisia intressejä tuohon tahoon, joten kai hän omien etujensa vuoksi pyrki pitämään suhteet kunnossa. Harmi vaan, että sille kääntöpuolena pyllistettiin foorumin käyttäjien suuntaan. Mutta se oli silloin ja nyt on nyt. Olisi mukavaa jos nykyinen ylläpito miettisi kantansa, remmissä kun ei ole enää ketään silloisia ratkaisuja tehneitä, vaan linkkaamaani tarinaan viitaten vain "uusia apinoita" :)

Lexia-sanan sensurointi oli joskus noina aikoina minun lisäykseni foorumisoftan kirosanafiltteriin :) Itseasiassa poistinkin sen jo jossain kohtaa, mutta sittemmin hallintanatsoista luovuttuani se ilmestyi jonkun muun lisäämänä takaisin.

MartyMcFly

Ok, selittää asian, kiitos asian valaisusta KariM.

Olen Karin kanssa samaa mieltä ja asiaa kannattaisi miettiä ihan aikuisten oikeasti uudelleen, ja tuo apinatarina on aika osuva tähän tilanteeseen. Lex1asta keskusteluhan loppupelissä palvelee kaikkia PSA-kulkineilla ajavia ja siten tämän foorumin käyttäjiä. Asia vain korostuu ajan vieriessä, koska koko ajan enemmän ja enemmän auton "pajaamisesta" tehdään läppärillä eikä jakoavaimella. Olisi siten kohtuullista, että tästäkin autoilun osa-alueesta voidaan keskustella vapaasti.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

olli__o

Lainaus käyttäjältä: KariM - tammikuu 04, 2016, 20:11:19
...
Lexia-sanan sensurointi oli joskus noina aikoina minun lisäykseni foorumisoftan kirosanafiltteriin :) Itseasiassa poistinkin sen jo jossain kohtaa, mutta sittemmin hallintanatsoista luovuttuani se ilmestyi jonkun muun lisäämänä takaisin.
Jaa minkä sanan sensurointi?

... taas on poistettu tuo kirosana joka voi viitata vaikka helsinkiläiseen lakiyhtiön tavaramerkkiin tai johonkin vanhaan ohjelmaan jolla sitikoita ennen käpisteltiin.

DaKyy

Lainaus käyttäjältä: olli__o - tammikuu 04, 2016, 22:43:30
Lainaus käyttäjältä: KariM - tammikuu 04, 2016, 20:11:19
...
Jaa minkä sanan sensurointi?

... taas on poistettu tuo kirosana joka voi viitata vaikka helsinkiläiseen lakiyhtiön tavaramerkkiin tai johonkin vanhaan ohjelmaan jolla sitikoita ennen käpisteltiin.

Kiitos, peukkuja täältä :)

Sitten lieneekin hyvä aika aloitella keskustelu Lexiasta ja Diagboxista :) Vai saadaanko tälle vielä oma alueensa?

CelaVii5

Eikös se alue jo ollut olemassa...?  ???

Megaman

3 PSA:n valmistamaa OBD-yhteensopivaa autoa omistaneena, en ole tuntenut mitää vimmaa tai omistamisen halua ko. kapineeseen. Antipöllöjen kuittaamiseen on riittänyt pelkkä bulkki scanneri.
Ehkä johtunee ammatista, kun olen liikaa tietokoneiden kanssa tekemisissä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Teuski

Niin, jokuhan ei tunne tarvetta edes ruuvimeisselin omistamiseen vaikka auton omistaisikin  ;)

Kyllä siitä on ainakin itselle monenlaista apua ollut. Pihassa seisoo nytkin 50€ xsara joka ecuviastaan heräsi lexialla, korjauksen hinta 0€.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

DaKyy

En nyt kyllä äkkiseltään sellaista aluetta keksinyt...