Kirjoittaja Aihe: Lämppärin ilmaus  (Luettu 1993 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Painaja

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Lämppärin ilmaus
« : Joulukuu 10, 2015, 22:24:47 »
Nonni, tuli termostaatti tiensä päähänsä, samoin nesteet jotka olivat aika puuroa. Liekö punaiset ja vihreät menneet sekaisin.
No, huuhtelin järjestelmän ja vaihdoin termarin. Kaikki ok, paitsi, että en ilmeisesti saanut ilmattua kunnolla tuota lämppäriä. Pyöränventtiillinkorkin näköinen tulppa kai se on?
Sieltä ruiskuaa jo pelkkää nestettä, mutta silti haaleaa puhaltaä.
Vinkkejä?

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: Lämppärin ilmaus
« Vastaus #1 : Joulukuu 11, 2015, 17:55:20 »
Eikös se siinä tulipellin lähellä vesiletkussa ole? 2 letkua menee konehuoneesta sisään ja ylemmässä ilmausruuvi..? En tarkemmin muista.. Toinen termarikotelossa ja syylärin nurkassa vielä yksi.

Yhdestä autosta piti vaihtaa kenno kun ei saanut huuhtelemalla mömmöjä sieltä liikkeelle.. Kirkasta vettä tuli, mutta ei kiertänyt kennon läpi..
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 238
  • Peukkuja: 9
Vs: Lämppärin ilmaus
« Vastaus #2 : Joulukuu 11, 2015, 18:27:11 »
Tuskin on ilmaa paskaa täynnä.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Painaja

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Lämppärin ilmaus
« Vastaus #3 : Joulukuu 13, 2015, 15:51:37 »
Kyllä lämpiää taas, ilmaahan siellä oli vieläkin. Pari kauppareissua ja lisää ilmausta niin lähti loputkin ilmat.

Poissa sitsuuna

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Lämppärin ilmaus
« Vastaus #4 : Maaliskuu 31, 2016, 13:43:34 »
Meillä saatiin ilmaus tehtyä, kun pantiin 1,5 litran limupullo pohja pois leikattuna (ikään kuin tratiksi) tiiviisti paisuntasäiliön reikään. Siihen sitten jäähdytyslirua kaadettiin niin, että nesteen pinta on reilusti lähellä yläreunaa. Kaasua painellessa tulivat ilmakuplat pois, neste meni järjestelmään ja lämmitinkin pelasi.