C5 vm2002

Aloittaja kahvaedellä, marraskuu 07, 2015, 01:01:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kahvaedellä

Miten kyseinen sitikka käyttäytyy, jos alle laittaa 18" pyörät?
Alusta on hydractive +

vibes

Kunhan nuo heräilee niin tähän ketjuun tulee kymmenen ihmistä kertomaan, miten perseestä koko ajatus on ja kuinka pilalle sun auto siitä menee.

Sitä ennen, ei mulla ainakaan nyt mitenkään iiihan älyttömästi kyyti huonontunut. Ulkonäkö sitävastoin paranee aikalailla, jos tykkää.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

kaselin

Jokainen saa laitella puolestani vaikka rautapyörät
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

KariM

Mulla oli muutaman kesän 17". Varmaan 18":lla samat kokemukset tuntuvat vielä astetta selvemmin:

Plussaa: Hyvännäköiset jos tykkää. Sivuttaispito lisääntyi, ohjausvaste terävöityi ja huojakkuus sekä sivutuuliherkkyys väheni.

Miinusta: Uravetely jarrutuksissa lisääntyi mikä luultavasti johtui pienentyneestä ET:stä. Raskaampien pyörien ja pienemmän ilmatilan takia äänekäs tömähtely epätasaisuuksissa lisääntyi. Ohjaus äärilinkkuun käännettynä tuntuma oli vielä oudompi kuin vakiorengastuksella (ohjauksessa ei täydellistä ackermann-geometriaa). Ulkonäön kannalta keula olisi vaatinut madaltamista (wheel gap).

kahvaedellä

Lainaus käyttäjältä: KariM - marraskuu 07, 2015, 10:10:58
Mulla oli muutaman kesän 17". Varmaan 18":lla samat kokemukset tuntuvat vielä astetta selvemmin:

Plussaa: Hyvännäköiset jos tykkää. Sivuttaispito lisääntyi, ohjausvaste terävöityi ja huojakkuus sekä sivutuuliherkkyys väheni.

Miinusta: Uravetely jarrutuksissa lisääntyi mikä luultavasti johtui pienentyneestä ET:stä. Raskaampien pyörien ja pienemmän ilmatilan takia äänekäs tömähtely epätasaisuuksissa lisääntyi. Ohjaus äärilinkkuun käännettynä tuntuma oli vielä oudompi kuin vakiorengastuksella (ohjauksessa ei täydellistä ackermann-geometriaa). Ulkonäön kannalta keula olisi vaatinut madaltamista (wheel gap).

Joo, jotain tälläistä kokemusta havittelinkin. Joo arvelin, että tuo pyöränkotelon ilmatilan väheneminen vaikuttaa äänimaailmaan. Raskas pyörä saattaa vähentää aton suorituskykyä selvästi.
Näillä puheilla taitaa max pyörän koko olla sit 16". Mietin myös nykyisellä 15" rengastuksella tuota keulan alentamista, koska nytkin näyttää keula olevan jonkin verran korkeammalla kuin peräpää.

Miten tuon bensakoneen laita, tarviiko siinä käyttää talvella viimasuojaa?
Onko kukaan laittanut lohkolämmittimen sisähaaraa itse, mistä suunnasta tulipeltiä löytysi sopiva läpivienti?
Niin ja takaluukku ei pysy ylhäällä, ilmeisesti kaasujousen vaihto, koitin googlata infoa. Mutta en törmännyt ohjeisiin. "farmari versio autosta"

Sori tää kysymysten tulva, tää patonkipussi on uus tuttavuus..  :)

Megaman

Viimasuojaa kannattaa ehdottomasti käyttää, lämpenee nopeammin ja suojaa konehuonetta loskalta yms. pas*alta.

Tuossa ohjeita pumppujen vaihtoon: http://citdoks.de/Bilder/656/C5%20Heckklappen.pdf

Omassa C5:ssa oli aluksi 205/65/15 renkaat ja oli aikas pallukat ja huojuvat mielestäni.

Alla kuvassa 205/60/16. Ei mielestäni vielä liian pallukat. Sitä ennen oli 205/55/16.

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

kahvaedellä

Lainaus käyttäjältä: Megaman - marraskuu 08, 2015, 23:12:28

Omassa C5:ssa oli aluksi 205/65/15 renkaat ja oli aikas pallukat ja huojuvat mielestäni.

Alla kuvassa 205/60/16. Ei mielestäni vielä liian pallukat. Sitä ennen oli 205/55/16.

Oliko minkälainen ero ajettavuudessa vaihtaessa 15" 16tuumaisiin? Ajattelin itse jos kesärenkaat olis sen max 16" ehkä 205/55 r16?
Kummat oli paremmat 55 vai 60 korkeat ajolle?

Talvirenkaat sais olla noilla alkuperäisillä 15" peltivanteilla, joko 55 tai 60 korkeat. 205 tai 195 leveys.

Joker-1979

Emännän autossa vaihdoin rengastuksen talvirenkaissa tuosta 205/65-15 tuohon isompaan 205/60-16. Menee mielestäni ryhdikkäämmin ja tuo "pallomaisuus" ajaessa katosi.
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

kahvaedellä

Ok.  Hyvä juttu. Renkaat ja vanteet sitten hankintaan.
Ilmeni uusi ongelma, kun nostin auton nosturilla, ilmeisesti
kampiakselin stefa vuotaa aika paljon. Noro öljyä jäi tallin lattialle ja kuivasin rasselilla vanhat öljyvuodot pois. Nyt näyttää siltä, että vaihdelaatikon ja moottorin välissä se vuoto.
Nesteen tee se itse hallissa olin ja korjaamon ukkeli totesi näin. Samoin kysyi onko joku kuusiokolo ruuvi kiinni jakopään tienoilla, missä olis joku öljykaukalo.
En tiedä, tarvii saada selkoa ensin missä ko ruuvi olisi?

kahvaedellä

Tarkemmin selvitettynä. Vauhtipyörän vieressä siis se ruuvi.
No eipä hätiä mitiä, aika varattu jo korjaamolta niin unohdetaan lisäinformaation pyyntö :)