Kirjoittaja Aihe: C5II V6 Exlusive -05 -> C1 ?  (Luettu 1643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 726
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
C5II V6 Exlusive -05 -> C1 ?
« : Marraskuu 06, 2015, 14:05:06 »
Tekisi mieli pitkästä aikaa ajella pienellä ja näppärällä menopelillä ja tuli mieleen, että mitäpä jos vaihtaisin nykyisen C5:n pikkupeliin. Sitikasta tykkään joten C1 olisi minulle passeli. Varsinaiseen autonmyynti/ostorumbaan en halua ryhtyä kun on se tuo Femma kutoskoneella niin herkullinen ajettava, mutta jos jollain sitikkaveljellä tai -siskolla on halua ja tarvetta päivittää pieni isompaan niin olisin vaihtokauppoihin halukas.

Tästä omasta femmasta olen aika paljon juttua tällekin palstalle kirjoitellut, joten uskoisin sen olevan melko turvallinen hankinta eli mitään yllätyksiä ei pitäisi olla odotettavissa. Viimeisen parin-kolmen vuoden sisään on kaikki femmalle tyypilliset huolta aiheuttavat ja kalliihkot ongelmakohdat korjattu. Melkein kaikista näistä olen myös tänne palstalle kirjoitellut, mutta tässä jotain summittaista listaa:

Uudet takajarrusatulat, jarrupalat(EBC GreenStuff)+levyt kaikkiin pyöriin, käsijarruvaijerit&suojaputket, hydepumppu, hydeputkiletkukombinaatio, laakerit+pallonivelet+koiranluut molempiin etupyöriin, kaikki puolat+tulpat, molemmat nokka-akselien ajoitussolenoidit, akku (testivoittaja-Trane luonnollisesti), jousipallojen paine mitattu ja hyväksi havaittu, ilmastoinnin kylmäaineet, pahamaineiset ilmastoinnin säätöläpät. LDS:sät vaihdettu, öljyt+suodattimet vaihdettu aina kahdesti vuodessa (noin 7 tkm välein), vaihteistoöljy vaihdettu kerran vuodessa (osavaihto 3 litraa). Jarrunesteitäkin on tullut vaihdeltua. Jakopää kilkkeineen vaihdettu, joten siitäkään ei ole huolta pitkään aikaan. Pissapojan pumppukin tuli taannoin vaihdettua uuteen kun ei enää jaksanut ruikkia takalasille.

Autohan on Eclusive mallia, 3.0 litran V6 koneella joten siinä on kaikki herkut, esimerkiksi kääntyvät bi-xenonit (polttimot uusittu, Osram Xenarc), tummuva taustapeili, sähköllä toimiva lasinen kattoluukku, sähkösäätöiset penkit, cd-vaihtajaboksi, hydractive 3+. Sisävalot ja peruutusvalot on kirkkaita LEDejä.

Irroitettavan vetokoukun laitoin pari vuotta sitten ja on sitä tullut käytettyäkin kerran tai kaksi. Koukun sähkösarja on fiksu, eli töpselissä ei ole mikrokytkintä vaan kärry tunnistuu peräkärryn valojen resistanssin perusteella ja samalla kytkeytyy parkkitutka pois päältä. Koukku on tietysti paksissa eikä ruostumassa  paikallaan. Kesärenkaat on lähes ajamattomat, talvikitkat jo parhaat päivänsä nähneet. Bluetooth handsfreekin on. Toki myös aerodynaamisesti muotoiltu kattoteline kuuluu varustukseen. Aluvanteet kesäksi ja talveksi.

Auto on suhteellisen siisti, kilometrejä karvan vajaa 200 tkm. Isompia kolhuja ei ole. Korimalli on berline ja väri metallinhohtoinen kulta. Ei tupakoitu tai kuljeteltu karvaisia olentoja. Kaikki härpäkkeet toimii. Vaihteistona Aisinin 6-pykäläinen pehmeästi ja huomaamattomasti vaihtava automaatti. Sport-napista sitten ripeämpää murinaa vauhdikkaammasta ajosta pitävälle ja lastutettujen diesel-Wolkkareiden kiusaamiseen.

En siis ryhdy varsinaisiin myyntipuuhiin Nettiauton tms. kautta, mutta jos täältä halukas vaihtaja pikkusitikkaan löytyy niin YV:llä tavoittaa tai mieluummin puhelimella nolla neljä nolla kahdeksan kolme neljä 9891.