Xantian takapönttö -kysymys

Aloittaja Jukez, huhtikuu 10, 2007, 22:14:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukez

Terve.

Jollain on varmaan kokemusta tai muuten vaan faktaa noista tarvikepöntöistä. Eli takapönttö on puhki, ja uutta pitäisi ostaa, mutta olen kuullut että jotkut tarvikepöntöt pitävät hirmuista pörinää.

Minkähän merkkistä pönttöä kannattaisi 2 litraseen Xantiaan lähteä ostamaan, kun ei viitsisi kuunnella mitään pörinöitä tuossa ajoneuvossa. Pörisevät vehkeet on sitten erikseen  :)

Jukka

lusmus

Itsellä ruostui myöskin xantian takapönttö puhki ja laitoin ns. yleismallisen vaimentajan lähinnä hintaeron vuoksi. Vajaa puolivuotta myöhemmin ostin kiltisti alkuperäisen, koska kyllästyin juurikin tuohon pörinään. Oma mielipiteeni onkin, että laittaa suosiolla tuon alkuperäisen pöntön.

LHM+

Sitruunapatongissa on aika kattavia keskusteluja asiasta. Ainoa varteen otettava vaihtoehto tarvikepöntöistä on Fenno. Ei pörise ja on hiljainen. Hinta kiikkuu 80 euron tietämillä. Asennuksen jälkeen ajetaan sisäänajolenkki, jolloin pöntöstä saattaa tupruta sinistä savua hetken, ei kannata säikähtää. Fenno on omassa autossa kiinni, hyvä. Alkuperäinen olisi maksanut Vehon tiskillä liki 250 euroa.

Citikka99

Alkuperäinen takapönttö maksoi viime kesänä 126 euroa ostettuna citikoihin erikoistuneesta korjaamosta. Asennus maksoi siteineen ym. tarvikkeineen 20 euroa. Itse asennettuna säästäisi siis lähes 20 euroa. Todennäköisesti pönttö tulee kestämään ainakin seuraavat 5-6 vuotta, joten kannattanee harkita ...
Voi olla, että moni halvempi pönttö on yhtä hyvä tai jopa parempi. Sitä, kun en tiedä, eikä ollut muutaman kympin säästöstä huolimatta halua kokeilla.

LHM+

Onpas hinnat romahtaneet muutamassa vuodessa... Kerrankin noin.

VeliPee

Meni Xantia vaihtoon ennekuin sain takapöntön vaihdettua. Eli tarjolla olisi Fennon valmistama takapönttö Xantia breakkiin Hp 50 e noudettuna. Kiinnostuksesta voi ilmoitella forumiin. Pönttö Klaukkalassa kunhan sen mökin varastolta ensin noudan.

Jukez

Kiitos vastauksista, sitä voisi tuollaisen fennon sitten hankkia.

Kiitos VeliPee tarjouksesta, mutta minulla on berline ja klaukkalakin kaukana.