Vikakoodi U0415

Aloittaja GC4P, huhtikuu 03, 2015, 15:59:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

GC4P

Käsijarru-automatiikka, ABS ja ESP lakkasivat toimimasta ja otsikon mukainen koodi löytyi kun tutkin vikakoodit. Aika vähän löytyy tietoa tuolla vikakoodilla netistä. Ainakaan mitään selkeää aiheuttajaa ei tunnu tuolle löytyvän. C4owners.org sivustolta löytyi linkki vikakoodilistaukseen, josta löytyi seuraavat vaihtoehdot;
U0415 CAN communication : Value received by the ABS incorrect
U0415 Communication with the ABS ECU : Value received incorrect
U0415 Fault in the information transmitted by the ABS/ESP or FSE (Electric Parking Brake) ECU : Value received incorrect
U0415 CAN network : Fault in communication with the ABS/ESP ECU
U0415 Dialogue with ABS or ESP : Value received incorrect

Eli selvästikään tieto ei kulje.

Aluksi vika poistui muutaman kerran uudelleenkäynnistyksen ja saattoi olla monta päivää poissa mutta nyt jo oven avaamalla tulee näyttöön ilmoitus handbrake faulty. Käynistyksen jälkeen seuraa ABS ja ESP faulty ilmoitukset.

Mittailin ABS-antureiden vastukset ja oikean etupyörän anturin arvot oli muita selvästi heikommat, joten vaihdoin sen mutta ei vaikutusta. Kuinka syvälle auton sielunelämään esim. lexalla pääsee? Jos ostaisi ja sillä yrittäisi paikantaa vikaa.

t.Rasmus

Hujane

Veikataanpa väyläsähkö vikaa ja sulakerasian pohjaa....

GC4P

Lainaus käyttäjältä: Hujane - huhtikuu 07, 2015, 22:49:04
Veikataanpa väyläsähkö vikaa ja sulakerasian pohjaa....
Kuullostaa kalliilta..  :D

GC4P

Vika oli vasemmalla takana abs-anturissa. Se vaihtoon ja poks, toimii.

t.Rasmus

Teuski

Kyllä Leksa on ehdoton peli, sillä näkee todellisemmat viat OBD-arvailujen sijaan :)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

GC4P

Joo, leksia tuli hommattua ja odottaa asennusta. Saa nähdä saako sitä mitenkään tuohon vistaan esim. virtual pc:n kautta.

t.Rasmus

JPL

Lainaus käyttäjältä: GC4P - toukokuu 28, 2015, 13:04:45
Joo, leksia tuli hommattua ja odottaa asennusta. Saa nähdä saako sitä mitenkään tuohon vistaan esim. virtual pc:n kautta.

t.Rasmus

Ei kannata mittailla ohmisesti antureita, vaan testerillä tarkastettava nopeus- eli pulssitiedot. Lexxxaan erilline XP-läppäri on parhain.

jkaija

Uudempi versio isosta L:stä toimii myös win7:lla.
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

IlDuce

Tietämätön kun olen, toivottavasti en tyhmä  ??? kyselen nimeltämanitsemattomasta softapaketista.

Kaapelit ja softat hankittu, odottaa asennusta.

Mitä tehdään milläkin softapalikalla ja pitääkö/kannattaako kaikki asentaa ?

Leksa ?
Dignostiikkalaatikko ?
PPkaksituhatta ?

jkaija

Lainaus käyttäjältä: IlDuce - toukokuu 29, 2015, 09:59:03

Leksa ?
Dignostiikkalaatikko ?
PPkaksituhatta ?
Leksa ? - sitikat
Dignostiikkalaatikko ? - uudemmat sitikat ??
PPkaksituhatta ? - Pösö testeri

Itse asentaisin kaikki vaikka juuri tuossa järjestyksessä...
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Teuski

Mulla ainakin DiagBox käynnistetään ensin, ja jos ei suoraan sitä käytetä, sillä avataan Leksa tai PP2000.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

jkaija

Lainaus käyttäjältä: Teuski - toukokuu 29, 2015, 18:02:19
Mulla ainakin DiagBox käynnistetään ensin, ja jos ei suoraan sitä käytetä, sillä avataan Leksa tai PP2000.
Oli kyse asennuksesta kenties ?
Noi vanhemmat ohjelmat olivat erillisiä, ainakin silloin kun itse hommasin L:n, nykyinen käyttämäni versio(7.31), asensi kaikki tarvittavat automaattisesti ja toimiii jopa win7:ssa.
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

jmt

Nuoriso, voisitteko kertoa vanhukselle mistä nyt puhutaan?  Yrittäkää selittää minulle jotain "suomeksi", kiitos jo etukäteen.

IlDuce

Lainaus käyttäjältä: jmt - toukokuu 29, 2015, 20:12:32
Nuoriso, voisitteko kertoa vanhukselle mistä nyt puhutaan?  Yrittäkää selittää minulle jotain "suomeksi", kiitos jo etukäteen.
Vanhus täälläkin. Kyse merkkikohtaisista diagnostiikka ohjelmista/systeemeistä. Eräällä toisella sitruunoita käsittelevällä foorumilla hieman enemmän jutustelua.

jmt

Itsellä C4 picasso bmp -08 2.0 16v, onko minulle mitään hyötyä ko "leksoista" vai onko niin että tieto lisää tuskaa?

kaselin

Peugeot foorumilla on tarinaa sivutolkulla Eihän siitä hyötyä oo jollei oo vikaakaan joksus se tieto helpottaa tuskaa huomaa et on ostanu p............
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82