"kevät"/vuosi huoltoa C5 I

Aloittaja KKK, maaliskuu 26, 2015, 17:21:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KKK

Tulipa sitten tehtyä C5.n kevyttä huoltoa, vaihdettu mm. koiranluut, syt.tulpat, vaihteistoöljy, LDS:t. Mitt.lukema 133.8tkm:ä, ei ollut aikaisempaa mainintaa näistä öljyn vaihdoista niimpä sitten sekin on tehty, seuraavaan kertaan voi ajella näiltä osin huoletta.

Vaihteisto öljyn laitoin huohottimen kautta, marmori tiskiltä hain sitä ESSO gear BV...
LDS:t otin ulos säiliön alta menevän letkun etupäästä, syylärin vierestä irti, siten sotki vähiten.
Tulpat tuli EQYEM, mitkä kuuluukin
Koiranluut Motonetistä, MEYLE HD, made in germania, saa nähä kauanko kestävät?
Sisäilman suodatin olis vielä vaihdon eessä...no asennus oluet pitänee hakea, jollain palstalla olis siitä suositus ku v-mäinen vaihtaa. >:D

ealab

Xantiassa: Näyttää siltä, että näiden nivelten rasvalisäys pidentää käyttöikää. Koska koiranluut ja r-päät nyt kestäneet jo 2v/20tkm. Alapallot vaihdettiin molemmat, voideltu kestänyt jo 3v, voitelematon kesti 2v.  Vielä tiukkaa, kolinoitta.

pökkelö

Minulla 8 v / 100 tkm mennyt. En tiedä paljonko rauhallinen pehmeä ajotyyli on vaikuttanut asiaan.

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: ealab - maaliskuu 27, 2015, 09:06:15
Xantiassa: Näyttää siltä, että näiden nivelten rasvalisäys pidentää käyttöikää. Koska koiranluut ja r-päät nyt kestäneet jo 2v/20tkm. Alapallot vaihdettiin molemmat, voideltu kestänyt jo 3v, voitelematon kesti 2v.  Vielä tiukkaa, kolinoitta.

Xantun alapallot ja raidetangon päät taitavat olla ikuisia. Eivät ainakaan ensimmäisen 300000km:n aikana kaivanneet vaihtoa. Koiranluut vaihdoin kertaalleen.

ealab

Tuo käyttöikä taitaa riippua siitä, mistä on esim. "koiranluukontti" tullut tehtaalle.. :)

Kaasumies

Lainaus käyttäjältä: KKK - maaliskuu 26, 2015, 17:21:07
Tulipa sitten tehtyä C5.n kevyttä huoltoa, vaihdettu mm. koiranluut, syt.tulpat, vaihteistoöljy, LDS:t. Mitt.lukema 133.8tkm:ä, ei ollut aikaisempaa mainintaa näistä öljyn vaihdoista niimpä sitten sekin on tehty, seuraavaan kertaan voi ajella näiltä osin huoletta.

Vaihteisto öljyn laitoin huohottimen kautta, marmori tiskiltä hain sitä ESSO gear BV...
LDS:t otin ulos säiliön alta menevän letkun etupäästä, syylärin vierestä irti, siten sotki vähiten.
Tulpat tuli EQYEM, mitkä kuuluukin
Koiranluut Motonetistä, MEYLE HD, made in germania, saa nähä kauanko kestävät?
Sisäilman suodatin olis vielä vaihdon eessä...no asennus oluet pitänee hakea, jollain palstalla olis siitä suositus ku v-mäinen vaihtaa. >:D

Sisäilmasuodatin on kuskin puolella polkimien oikealla puolella, ainakin automaatti-ilmastoinnissa. Vanhaa kun irroitat,niin varo ettei se suodatin katkea kun sitä selkä mutkalla sieltä revit. Mulla jäi pala vanhaa sisälle ja oli tämmösellä lapiolla tosi vaikea saada se pois sieltä perältä. Uus pitää laittaa varovasti ja polkimet on tietenkin tiellä. Varovasti taivuttaen se menee kunhan tarkistaa etukäteen, että änkee sitä oikein päin. Mä olin polvillani ulkona ja kyynärpäällä nojasin lattialle ja jotenkin ihme s-mutkalla sain sen menemään. Valo on tarpeellinen. Olut kannattaa ottaa jälkeenpäin...  :)