Tuoreempaa, mut mikä kulkine?

Aloittaja sulo, maaliskuu 23, 2015, 21:22:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hujane

Riskitöntä ostosta ei ole olemassa.....

Rommitommi

Mikä auto on tullut C5 III:sen jälkeen?

Nykyinen toimii ihan hyvin, mutta jotenkin tuntuu jo vähän kuluneelta. Penkeissä kulumisjälkiä ja painaumia, ratista on värit lähtenyt toiselta puolelta, naarmuja siellä täällä, maalia lohkeillut renkaiden kaarista jne...pikkujuttuja tietysti, ja ihan sallittuja päälle 130tkm  ajetulle ..niin ja puuttuuhan tästä myös bluetooth-musiikit ja xenonit  :)

eli ajatuksia uudehkosta ajokista olisi, mutta ei vaan keksi mitä lähtisi kokeilemaan..Vuosimalli 2012-> ja kilsoja max 80tkm ja hintaa n 20 000€. Ehkä DS5?
Tesla Model S P85D -15, Passat GTE -18, BMW 530e -18, Volvo V70 2.5T -04

Megaman

^ Onko toi kolmosen laatu tippunut sitten I & II:sen? Muistan kun sitä mainostettiin 2008, että laatu on nostettu ihan eri tasolle. Multa kun I koppanen lähti vaihtoon, maalit ei lohkeilleet, ei ollut naarmuja ja penkit oli ihan tehtaan jäljiltä ryhdissään.
Kilsoja oli 170 tkm ja rapiat ja ikää 12 vuotta. ???

Voisin tota III-koppaista harkita, mutta jutut jousituksen ongelmista ja mm. sähköikkunoista pistää vielä harkitsemaan. Hieno autohan se on noin muuten.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Hujane

No,minä ainakin kokeilin väliin jo C4 2011 mallista,oli muuten ensimmäinen sitikka missä ei ollut mitään vikaa....Nyt sitten ajellaan väliin vw passatilla....on mulla tosin muutama ranskalainen hätävara 1 ja 2 autoina.....

Pasi A S

Olen katsellut III koppasta rautajousin 1.6 Hdi koneella. Mulla on Picasso 1.6 HDi,  300 tkm ajettu eikä moottori osoita loppumisen merkkejä. Ainoa mikä arveluttaa C5 III.ssa on oven sarana mekanismin ruostuminen, korjaamiseksi ilmeisesti koko ovi on irroitettava autosta? Oikein karvalakin kun ostaa niin ratin kehällä ei ole talvena kylmiä kiiltosomisteitakaan.

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - huhtikuu 30, 2015, 13:00:43
Olen katsellut III koppasta rautajousin 1.6 Hdi koneella. Mulla on Picasso 1.6 HDi,  300 tkm ajettu eikä moottori osoita loppumisen merkkejä. Ainoa mikä arveluttaa C5 III.ssa on oven sarana mekanismin ruostuminen, korjaamiseksi ilmeisesti koko ovi on irroitettava autosta? Oikein karvalakin kun ostaa niin ratin kehällä ei ole talvena kylmiä kiiltosomisteitakaan.

Älä anna ruostua vaan suojaa se ennen ku kerkee ruostumaan.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - huhtikuu 30, 2015, 13:00:43
Ainoa mikä arveluttaa C5 III.ssa on oven sarana mekanismin ruostuminen

Kummaa, miten saranat voi ruostua? Käytön vai voitelun puutetta? ???

PSA ei taida koskaan oppia tekemään kunnon saranoita.

BX:ssä kun stoppari ensin katkesi, seuraavaksi tuuli repi oven käsistä ja sarana repesi irti korista... n. 5 vuotta vanha oli BX tuolloin... ja aika monessa mallissa noi stopparit alkaa naksumaan ja paukkumaan. Edelleenkin, vaikka aikaa olisi ollut tehdä suunnitella kunnollisia, kestäviä mekanismeja. Volvo 240:ssä oli kunnon saranat, mitoitus heti riittävä... :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Zego

C5 III (X7) on ajateltu ettei vesi pääse ikinä saranan sisälle mutta koska pääsee niin... Jos etukäteen hoksaa porata pohjaan reiät niin ei ilmeisesti ongelmaa? Itse olen pitänyt PSA-konsernin saranaratkaisuja muuten ihan kelpo sellaisina (tässä C5 III:ssa erikoinen), ei muilla ole ainakaan parempia?

Sitikkapuoskari

Saranan pohjaan kannattaa tehdä reikä mutta se mekanismi joka paukkuu ja laukeaa on ylemmässä puoliskassa, siihen kylkeen reikä ja voidetta perään.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Rommitommi - huhtikuu 30, 2015, 10:10:27
Mikä auto on tullut C5 III:sen jälkeen?

Nykyinen toimii ihan hyvin, mutta jotenkin tuntuu jo vähän kuluneelta. Penkeissä kulumisjälkiä ja painaumia, ratista on värit lähtenyt toiselta puolelta, naarmuja siellä täällä, maalia lohkeillut renkaiden kaarista jne...pikkujuttuja tietysti, ja ihan sallittuja päälle 130tkm  ajetulle ..niin ja puuttuuhan tästä myös bluetooth-musiikit ja xenonit  :)

eli ajatuksia uudehkosta ajokista olisi, mutta ei vaan keksi mitä lähtisi kokeilemaan..Vuosimalli 2012-> ja kilsoja max 80tkm ja hintaa n 20 000€. Ehkä DS5?

Samanlainen, mutta isommalla koneella. Citikka ollut vuodesta 1993. Paitsi yksi Avensis puolitoista vuotta. Huonoin auto ikinä.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 30, 2015, 10:22:58
^ Onko toi kolmosen laatu tippunut sitten I & II:sen? Muistan kun sitä mainostettiin 2008, että laatu on nostettu ihan eri tasolle. Multa kun I koppanen lähti vaihtoon, maalit ei lohkeilleet, ei ollut naarmuja ja penkit oli ihan tehtaan jäljiltä ryhdissään.
Kilsoja oli 170 tkm ja rapiat ja ikää 12 vuotta. ???

Voisin tota III-koppaista harkita, mutta jutut jousituksen ongelmista ja mm. sähköikkunoista pistää vielä harkitsemaan. Hieno autohan se on noin muuten.

Kaikilla malleilla on ajettu ja tämä edellinen on käynyt korjaamolla kerran, hehku vaihdettu. Kannattaa ottaa huolenpitosopimus, "maksaa vähän, mutta saa ehjän auton ja mielenrauhan".

Jousituksen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, yksi takaoven ikkunamoottori on näiden vuosien aikana vaihdettu. Kakkoskoppaisessa meni kassillinen tutkien antureita.

Rommitommi

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - toukokuu 01, 2015, 09:11:55
Samanlainen, mutta isommalla koneella. Citikka ollut vuodesta 1993. Paitsi yksi Avensis puolitoista vuotta. Huonoin auto ikinä.

Onkohan 2.2 auotmaatilla ja 2.0 163 hp manuaalilla paljpa eroa kulussa?  Veikkaan, että 163hp lastulla on jo nopeampi ja ainakin toistaiseksi jaksan hämmentää itse, että pysyy kulutus kurissa, kun on suurimmaksi osaksi kaupunkia, jossa sitikan laatikko ei ole kulutuksen suhteen parhaimmillaan..

Ja ei toi teho niinkään, pitäs varmaan vaan uudempaa hankkia ja paremmilla varusteilla kuin confort, niin matkanteko maittaisi.

Megaman

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - toukokuu 01, 2015, 09:21:09
Kannattaa ottaa huolenpitosopimus, "maksaa vähän, mutta saa ehjän auton ja mielenrauhan".

Toki, jos ajaa paljon ja saa siitä vielä korvausta, niin mikä jottei.

esim. meillä C2:lla ajot vähäisiä (kuin myös Boxerilla). Puolessa vuodessa kertynyt n. 5 tkm ja yksi rikkoutunut polttimo saldona. edellisellä C5:lla vois huolto ja korjauskulut laskea karkeasti 25 € kuukaudessa vajaassa 8:ssa vuodessa. Ei mennyt I-koppaisessa muuten yhtään parkkitutkan anturia... :) :)

kaselin

I koppasessa ei ookkaan tyyppivikana tutkan anturit.Polttimoita kyllä toisilla menee omassa ei, parhaat 4 vuotta kestäny ja vielä palaa.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Citikka99

Jousituksen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, yksi takaoven ikkunamoottori on näiden vuosien aikana vaihdettu. Kakkoskoppaisessa meni kassillinen tutkien antureita.
[/quote]

Ei ole mennyt yhtään tukan anturaa vaikka noita on auton molemmissa päissä ja ikää II koppasella autolla kahdeksan vuotta. Toivottavasti ne ei tämän jälkeen aloita oikuttelua.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Rommitommi - toukokuu 01, 2015, 10:00:13

Onkohan 2.2 auotmaatilla ja 2.0 163 hp manuaalilla paljpa eroa kulussa?  Veikkaan, että 163hp lastulla on jo nopeampi ja ainakin toistaiseksi jaksan hämmentää itse, että pysyy kulutus kurissa, kun on suurimmaksi osaksi kaupunkia, jossa sitikan laatikko ei ole kulutuksen suhteen parhaimmillaan..

Ja ei toi teho niinkään, pitäs varmaan vaan uudempaa hankkia ja paremmilla varusteilla kuin confort, niin matkanteko maittaisi.

Paljonko ajat vuodessa?

Rommitommi

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - toukokuu 03, 2015, 18:58:02
Lainaus käyttäjältä: Rommitommi - toukokuu 01, 2015, 10:00:13

Paljonko ajat vuodessa?

Kyllähän sitä n. 35-40tkm tulee omia ajoja vuodessa, ja kun tuosta on vielä kaupunkia aika paljon, niin oletan, että keskimäärin tomaatti veisi noin litran enemmän satkulla, säästö siis n. 500e luokkaa vuositasolla. Tietysti säästäisi entistä enemmän, jos pienellä koneella ottaisi jne, mutta kulusta olen valmis jotain maksamaankin.

Varmaan sen takia jäänyt noin pahat traumat automaateista, kun Volvo S60 2.5T automaatilla ajelin 7v/250tkm, niin ei kyllä hirveästi alle 13 litran päässyt kaupungissa satasella. Olihan se tietysti mukava..

Tänään sitten aamulla Sitikka ilmoitteli myös öljyn lisäystarpeesta, mihinköhän sieltä on sitä öljyä hävinnyt, kun juuri pari viikkoa sitten oli ihan ylärajoilla...ja eilen tämä "uusi" nyki aivan hemmetisti, jopa nainen kysyi, että miksi auto liikkuu kuin kenguru, vaikka ei yleensä huomioi mitään autoon liittyvä ja syyttää, että olen liian tarkka. Konetilassa ei yllättäen näkynyt mitään. 1500-2000rpm kohdilla sellaista nykimistä, että koko auto keinahteli, varsinkin pienemmillä vaihtella. Tuntui siltä, että auto sammuu välillä ja kierroslukumittari heilui tasakaasulla arviolla n. 200rpm väliä koko ajan. Tänään aamulla sitten ei mitään, paitsi tuo öljyilmoitus.
Jotenkin sitä puoli vuotta kestävää taistelua ja reilun kymmenen kerran ruljanssia huollossa nykimisen kanssa en jaksa aloittaa uudestaan, varsinkaan kun nyt ei ole takuuta, joten artisti maksaa suurimman osan, kun autolla on ajettukin jo tämä 130tkm.

Jotenkin alkaa saamaan tarpeeksi näistä C5:sta, kun samanlaiseen vaihtamalla sai samanlaiset viatkin. Nyt alkaa kyllä olemaan viimeisetkin uskonrippeet menneet tämän mallin luotettavuuteen.

Hujane

Käy välillä kokeilee muitakin merkkejä ja palaa sit vanhempaan sitikkaan,mulle ei enää 3 koppasta C5 tule....Mut tähän astisista sitikoista viattomin on ollut C4 1.6hdi vm 2011.....