Parkkipaikka käyttäytyminen.

Aloittaja sevä, maaliskuu 29, 2007, 20:17:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miten parkkeeraat autosi esim. marketin parkkipaikalla?

Vältän muita. Etsin tyhjän paikan jostain sivusta, jossa ei ole muita autoja.
77 (63.6%)
Huomioin muut. Auto on suoraan ruudussa ja molemmilla puolilla hyvin tilaa.
97 (80.2%)
Olen laumasielu. Parkkeeraan toisen auton viereen vaikka koko muu piha olisi tyhjä.
6 (5%)
Minä ite. Pienimpäänkin ruutun mahtuu kunhan vain itse pääsen autosta ulos. Mitä sitten jos ovi osuu ja tekee lommon viereiseen autoon.
3 (2.5%)
Hällä väliä. Miten milloinkin sattuu auto pysähtymään.
2 (1.7%)
Mitäs se sulle kuuluu. Parkkeeraan just sinne minne ja miten haluan.
12 (9.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 121

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Kami - huhtikuu 02, 2007, 14:52:24
Kyl mää tääl Turus niin pal kauhiast ihmettele semmossi ihmissi, ku pittää ain siihe oven ettee pääst!
Vaik ei oo ees invalidi...
Ei se ihme oo että me Suomalaiset ollaan lihottu liikaa kun ei viittitä edes kauppareissulla kävellä...
Itse just mennä viikonloppuna kävin paikallisessa hyperostoskeskuksessa ja vielä muksun kanssa. Jätin auton ostoskeskuksen pihalle... en edes käynyt parkkitalossa pyörimässä. Sieltä oli ovelle matkaa peräti 200 m. Sen verran tarkka olin, että halusin ostoskärrykatoksen lähelle.
Jopa mun 2.5 vuotias tyttö jaksoi kävellä kauppaan asti! Eikä yhtään marissut!

Mitä järkeä siinä sitten olisi, jos kaikki ajaisivat autonsa sinne parkkipaikan takanurkkaan, niin sinnehän tulee ruuhka ja oven edustalla olevat paikat olisivat tyhjänä ? Esim. kauppakeskus Myllyssä (Raisiossa) on kärrypaikat vain oven lähellä ja jos autolle on matkaa sen 200 m, niin palautat kärryjä myös sen 200 m. Käyn mielummin lenkillä ja kaupassa ihan erikseen.
Silloinhan jokainen saa autonsa mihin haluaa, kun osa haluaa parkkeerata lähelle ja osa kauas ja loput laittaa sitten siihen väliin.

Kami

Huomaathan että ennenkuin osoitat mieltä ruudun viivan yli pysäköineelle, että syy pysäköintiin voi olla että ko. auton pysäköidessä on sen viereinen auto ollut pysäköity huonosti. Sitten kun sinä tule paikalle on ko. auto vaihtunut ja kiroilet tuota viivan ylittävää autoa.
Ja itse tulee joskus pysäköityä tuo leveä tila-auto kuljettajan puolelta aivan viivan päälle/viereen, jotta pelkääjän puolelle mahtuu lasten rattailla, koska autossani on sivuliukuovi vain siellä.
Lasten rattaat/vaunut on yksi syy miksi moni pysäköi aivan viivan päälle/tuntumaan, jotta muksun lastaus olis helpompaa.
Valitettavasti mielestäni Suomessa on pysököintiruudut nykyään aivan liian kapeita. Ruudun standardikokoon voisi leveyttä lisätä 20 cm, niin vältyttäisiin ongelmilta. Ja tuskin se markettien asiakasmääriä vähentäisi, kyllä niissä paikkoja yleensä on niin runsaasti että kaikki mahtuvat.
Turussa on yksi parkkitalo, mikä on mielestäni ennätys ahtaudessa. Ruudut on n. 20 cm normaalia kapeampia ---> Grand Voyageri sivuille jää n. 10 cm... ja katto on niin matalalla että tavallisella pakulla ei sinne juuri ole asiaa. Kerrosten välillä ajossa madalletut autot raapivat lattiaa, kun liuskojen alku ja loppu on liian jyrkkä.
Onneksi en sinne enää "voi" pysäköidä (työnantaja ei antanut enää parkkiruutua), joten nyt mun pitää pysäköidä firman takapihalle ;-) (pitää joka päivä hakea lupa erikseen).
Meillä firmassa, kun ei muiden työpanos ole kai tarpeellinen, kuin myyjien ja päälliköiden... Mä olen vaan joku it heppu, joka ylläpitää niitä myynnin työkaluja, mut ei mun tarvi saada pysäköidä...

C4 Lady

LainaaMeillä firmassa, kun ei muiden työpanos ole kai tarpeellinen, kuin myyjien ja päälliköiden...

Ollankohan me samassa firmassa töissä, kuulostaa NIIN meidän putiikilta!

sevä

Nostetaanpa tätä topiikkia. Onnistuin ilmeisesti viemään lähes tyhjällä parkkipaikalla väärän henkilön ruudun... Se sompaili ruosteisella tummansinisellä Japsi pickupillaan (luultavammin Toyota) niin oudosti, että vasta ruutuun ajettuani huomasin että se olisi halunnut peruttaa juuri siihen. Ilmeisesti kävi luonnolle. Miestä sillä ei ollut tulla sanomaan mitään, mutta mulkku kävi naarmuttamassa kyljen sillä välin kun olin kaupassa.

Paikkana Jyväskylän Minimanin parkkis. Kannattaa varoa Jyväskylässä päin liikkuessa sinisiä pickuppeja

marko

Tuohan on reilu temppu. Sinun kannattaa tehdä rikosilmoitus niin saat ilkivaltavakuutuksesta rahat, jos sellainen vakuutus vaan löytyy.
viimasuoja

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: sevä - elokuu 26, 2008, 15:41:21
Nostetaanpa tätä topiikkia. Onnistuin ilmeisesti viemään lähes tyhjällä parkkipaikalla väärän henkilön ruudun... Se sompaili ruosteisella tummansinisellä Japsi pickupillaan (luultavammin Toyota) niin oudosti, että vasta ruutuun ajettuani huomasin että se olisi halunnut peruttaa juuri siihen. Ilmeisesti kävi luonnolle. Miestä sillä ei ollut tulla sanomaan mitään, mutta mulkku kävi naarmuttamassa kyljen sillä välin kun olin kaupassa.

Paikkana Jyväskylän Minimanin parkkis. Kannattaa varoa Jyväskylässä päin liikkuessa sinisiä pickuppeja

Sinulla nuo huonot tuurit autosi kanssa jatkuu... Kyllä saunan takana olisi tilaa tuollaisen naarmun tekijälle.

sevä

Niinpä. Saisi tuuri jo kääntyä. >:(
Tein heti samantien ilmoituksen poliisille ja vakuutusyhtiöön.

kontumi

Kannattee varoa niitä autoja joissa on lastenistuimet. Tuntuu että sitä naperoa penkkiin sullottaessa tökitään omalla takamuksella tms. auton ovea niin että viereisen auton kylki on kuin perunasäkki..

berlingo-partner

Lapsiperheelle berlingo pakolliseksi. :) Autoon pääsee vaikka takaluukun kautta, mikäli blokataan molemmilta puolilta.

jd69dj

- Niin tai Espace, ei aina liukuovia mut pääsee kans kyytiin takakautta.

Usein noista persiilleen parkatuista näkee kyllä onko ne lasten tai niiden vaunujen takia leveessä parkissa vaiko vain kusipäisyyttään.

Kerrran Jumbossa oli joku kökköthyyningcoupe parkissa suojatien päällä, siitä kuuluteltiinkin useampaan otteeseen.
Olipa sitten asiakkaat autoilleen kärryjen kanssa kulkiessaan kuorinut vehkeestä mm. kuskin peilin ja olipa jokunen lommokin kyljessä >:D
Varmaan kannatti.

c5tomaatti

"ahtaimpien ruutujen päällä luki että ei naiskuskeille,kiitos."

Saksassa on paljon parkkipaikkoja nimeenomaan naisille. Ja ihan oikeasti myös merkitty niin. Niihin kun vain kehtaa ajaa, niin tilaa. Mm. Frankfurtin lentokentälläkin on "naisparkki". Vähän mammat kattoo kerron, kun niihin ajaa, mutta polpottaa vain suomea, niin kaikki on ok.

XsaraVTR84

Tästä muistuukin mieleen kesältä pieni tapahtuma. Olin mökille ajelemassa ja päätin sitten että käyn kahvilla ja ajoin auton parkkiin ja aattelin että ei tuohon viereen varmaan kukaan aja, noh molemmille puolille tuli tietysti autot. No puhuin siinä kännykkään ja apparinpuolelle tuli ns. tila-auto tarkemmin Seat Altea ja aivan uusi semmoinen, noh joku sieltä rykäisi ulos ja auto suorastaan heilahti kun joku paiskasi oven suoraan kylkeen. En sitten nähnyt kuka sen oven paiskasi sen verran vauhdikkaasti syöksyi sieltä autosta ulos ja kahvilaan mutta epäilen että asialla oli lapsi tai miksei aikuinenkin. Sen jälkeen ajoin auton ns. koiraparkkiin jossa sai sitten olla rauhassa syrjässä kun oli. Rekkari tuli otettua ylös... kolhua en löytänyt, luultavasti löi samaan kohtaan mihin on aikaisemmin löyty.   ;D

KariM

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - elokuu 27, 2008, 12:02:57
Saksassa on paljon parkkipaikkoja nimeenomaan naisille. Ja ihan oikeasti myös merkitty niin.

Tampereen Koskikeskuksessa oli muutaman helpon paikan kohdalla kyltit "naisasiakkaillemme". Siitä sitten joku tasapäävaltuutettu ärähti, ja merkinnät lie poistettu sittemmin.

Velmanteri

Noh, meitin auto on niin kolhittu ja naarmutettu, ettei mitään rajaa, on siinä muutama itsekkin aiheuttettu. prkl ku ois mustat puskurilistat.
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Xari

Puskurien ja kylkien kromilistojen tilalle kierros natolankaa ;D

MarieCurie

LainaaTampereen Koskikeskuksessa oli muutaman helpon paikan kohdalla kyltit "naisasiakkaillemme". Siitä sitten joku tasapäävaltuutettu ärähti, ja merkinnät lie poistettu sittemmin.
Vaatii kyllä naiselta luonnetta käyttää naisille varattua paikkaa, varsinkin jos lähellä on miehiä virnuilemassa (citroenistit ei tietenkään niin käyttäydy mut ne muut). Tai voishan sen ajatella niin, että naiset ne kuitenkin on useimmiten lasten ja suurten ostoskassien kanssa liikkeellä ja siksi on oltava helpot parkkipaikat. Mut en ole kyllä koskaan nähnyt moista ihmettä.   :o Työkaveri kertoi tuttavastaan (naisesta) joka pysäyttää sopivan näköisen ohi kulkevan miehen ja pyytää parkkeeraamaan puolestaan autonsa taskuparkkiin... Rohkea nainen minusta!

Edit: Tai jos kyseessä ei olekaan rohkeus myöntää taidon puute, vaan halu leikkiä avutonta, (tai laiskuus opetella parkkeeraamaan)...en tiedä kun en ole tavannut ko. henkilöä. Enkä tullut kysyneeksi, tarvitaanko taas apua kun auto pitää ajaa pois siitä parkkiruudusta.  :D

Agentti 309

Itse ajattelen, että auton ulkokuori on kuluva osa siinä kuin moottorin osatkin ja käytön jälkiä syntyy aina (tietenkin poislukien tahallinen ilkivalta). Kyse on kuitenkin VAIN autosta, joka ei ole mielestäni näyttely- vaan käyttelyesine. Naarmuja tulee, kuten elämässä yleensäkin, vaan tokkopa tuosta kannattaa mielenrauhaansa menettää. Ja selvennykseksi; en ole ainakaan tietääkseni kenenkään autoon koskaan jälkiä aiheuttanut, mutta perheemme autoista, uudesta ja vanhasta olen niitä useampia bongannut.

PicassoHDI

Joku oli heittänyt isolla mutterilla Picasson takaluukkuun ja mukava lommo takaluukussa.

Petsku73

Tähän hieman aihetta sivuten esittäisin seuraavanlaisen kyssärin parkkiasioista.

Sanotaan että on iiiiso parkkipaikka. Toisessa päässä on parkkipaikkoja, toisessa on yritys A, jolla on lastauslaiturit parkkipaikan toisessa päässä.
Tälle parkkipaikalle ajettaessa ei ole missään liikennemerkkejä, että kyseessä olisi yksityisalue, taikka että paikat olisi varattuja.
Parkkipaikan laidoilla on muutama metallitolppa pystyssä, joissa jotain numerointiakin ehkä on. Ei kuitenkaan missään varattu ym merkkejä.

Saanko parkkeerata tälle parkkipaikalle, vai voiko tämä yritys A "omia" tuon paikan työntekijöilleen, ja asiakkailleen. Ja painotan ettei missään ole merkkejä, joka kertoisi tästä.

XsaraVTR84

Juu ajamista vartenhan nämä autot ovat. Siis kyllä ainakin itse joutuu varomaan parkkipaikalla kanssa kun tuo oma on 3-ov versio ja nuo ovet ovat aika isohkoja ja vaativat suht paljon tilaa. Harvemmin sitä tulee autosta suorastaan "ammuttua" ulos vauhdilla, tai hypättyä ulos autosta vaikka se ei ole edes pysähtynyt vielä, meinaan semmoistakin on nähty.  ;)

PicassoHDI

Onneksi näissä ranskalaisissa on kunnolliset oven aukeamisen rajoittimet (taitaa olla 3-4 eri asentoa). Vastaavia ei löydy ihan joka merkistä.

sevä

Lainaus käyttäjältä: Agentti 309 - elokuu 27, 2008, 18:45:36
...Naarmuja tulee, kuten elämässä yleensäkin, vaan tokkopa tuosta kannattaa mielenrauhaansa menettää...

Kaikille jäljille ei tosiaan voi mitään (esim. kiveniskut), mutta tahalliset ja toisten ihmisten huolimattomuudesta tai väliinpitämättömyydestä johtuvat jäljet kyllä pistää vituttamaan. Tämä viimeinenkin tapaus vain muistutti siitä millaisia osa ihmisistä oikeasti on...

MarieCurie

Lainaatahalliset ja toisten ihmisten huolimattomuudesta tai väliinpitämättömyydestä johtuvat jäljet kyllä pistää vituttamaan.
Totta kyllä. Onneksi sentään tahallinen vahingoittaminen ei liene kovin yleistä, vaikka lopputulos tietenkin on sama riippumatta siitä johtuvatko jäljet tahallisesta vahingonteosta vai huolimattomuudesta.

Tahatonta naarmuttamista tapahtuu parkkipaikkojen lisäksi mm. erään Suomen autonomisen alueen yhteysaluksilla, joihin ajetaan autot niin kiinni toisiinsa, etteivät kaikki pääse enää ulos autoistaa ulos, ja ne jotka saavat raotettua auton ovea niin että mahtuvat ulos, naarmuttavat tahattomasti autoja napeillaan, vetoketjuillaan, laukuillaan ym yrittäessään kiemurrella ahtaasti autojen välitse vatsaa sisälle vetäen. Siksi menen nykyään mieluummin Viking Linella.

XsaraVTR84

Aivan, välillä vaan ihmettyy joidenkin ihmisten välinpitämättömyys toisten omaisuutta kohtaan. Kiveniskuja voi välttää ainakin jonkunverran jos ei roiku aivan toisen puskurissa kiinni.