Parkkipaikka käyttäytyminen.

Aloittaja sevä, maaliskuu 29, 2007, 20:17:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miten parkkeeraat autosi esim. marketin parkkipaikalla?

Vältän muita. Etsin tyhjän paikan jostain sivusta, jossa ei ole muita autoja.
77 (63.6%)
Huomioin muut. Auto on suoraan ruudussa ja molemmilla puolilla hyvin tilaa.
97 (80.2%)
Olen laumasielu. Parkkeeraan toisen auton viereen vaikka koko muu piha olisi tyhjä.
6 (5%)
Minä ite. Pienimpäänkin ruutun mahtuu kunhan vain itse pääsen autosta ulos. Mitä sitten jos ovi osuu ja tekee lommon viereiseen autoon.
3 (2.5%)
Hällä väliä. Miten milloinkin sattuu auto pysähtymään.
2 (1.7%)
Mitäs se sulle kuuluu. Parkkeeraan just sinne minne ja miten haluan.
12 (9.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 121

sevä

Ihmisten parkkipaikka käyttäytyminen on aina hieman mietityttänyt ja tänään huomasin, että joku pälli on pyyhkäissyt ilmeisesti puskurinkulmallaan multa takapuskurin paskaksi. Apparin puolen lokarin reunasta lähtee n. 15cm halkeama. Siinä siis kipinä tähän kyselyyn...

marx

Pyrin välttämään muita ja eritoten kolmiovisia! Myös "romuja", ne kun ei niin piittaa omastaan.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

sevä

Yleensä pyrin parkkeeraamaan sinne missä ei ole toisia autoja. Monesti (=yleensä) vain on niin, että autolle palatessa molemmin puolin on autot ja ihan oven kosketusetäisyydellä. Tämä vielä siitä huolimatta että parkkipaikka olisi muuten tyhjä...

Xanteri

Mä jätän aina yhden ruudun väliin toisiin autoihin, jos vain mahdollista. Helpottaa autosta nousemista ja ehkäisee mahdollisten kylkilommojen syntymistä (jälkikasvu tulee joskus aika vauhdilla takaovista ulos... :-\)

Ärsyttää yli kaiken sellaiset autoilijat, jotka parkkeeraa tosi vinoon tai suorastaan kahden ruudun päälle.

Jussi

Perusperiaatteena parkkeerata aina vähintään yhtä hyvin pidetyn auton viereen... jos kuski on selvästi kiinnostunut omasta autostaan niin tod.näk arvostaa myös lähimmäisen autoa.

Kolmioviset kauppakassit kierrän parkkipaikoilla kaukaa. Töissä pyrin parkkeeraamaan aina jonkun tutun viereen.

Omat muksut ulostautuu autosta vasta kun siihen on lupa oli muita autoja lähellä tai ei.

Käsittämätön asia on se että keskikokoiset autot tuntuvat menevän ruutuihin hyvin, mutta sekä pienet että isot autot on uskomattoman vaikea saada mahtumaan yhteen ruutuun. Yleisin näky on nuorehko henkilö kohtuu uudella kauppakassilla siten että parkkitilaa kuluu 1.5 ruutua tai 30-40v perheenäiti Volvo V70:llä siten että auto on parkkeerattu vähintäänkin 30 asteen kulmaan siihen nähden mikä on tarkoitus.

Johannes Vitku

Aina mahdollisimman lähelle ovea tai kohdetta. Silloin tulee laitettua auto pieneen koloon tai vähän ruudun ohi... kunhan mahtuu kulkemaan autoon sisälle ja ulos (myös muut omiin autoihinsa). Omistan pienen auton joten voin parkkeerata vähän ahtaampaankin paikkaan. Meilläpäin suomea ei autot ole edes aina varsinaisessa parkkipaikassa, mutta mua asia ei häiritse kunhan autot on pysäköity niin että ne ei ole kovin pahasti tiellä.
Eli pysäköin yleensä minne haluan... Paitsi että kunnioitan kyllä invaliideja joten jätän ne paikat aina vapaaksi. Muuten mennään sinne mihin pikkusitikka sopii. Kertaakaan en ole saanut valituksia parkkeerauksesta... Kaupungissa (turku) on tullu sakko koulunalueelle pysäköinnistä vaikka parkkipaikalla oli paljon tilaa myös muille.... Joku kyylä oli saanut liikaa vapaa-aikaa. Kiitokseksi sakosta tein hiekkapihalle kunnon sutimisjäljet.

Xari

Lainaus käyttäjältä: sevä - maaliskuu 29, 2007, 20:17:37
Ihmisten parkkipaikka käyttäytyminen on aina hieman mietityttänyt ja tänään huomasin, että joku pälli on pyyhkäissyt ilmeisesti puskurinkulmallaan multa takapuskurin paskaksi. Apparin puolen lokarin reunasta lähtee n. 15cm halkeama. Siinä siis kipinä tähän kyselyyn...

Menohan täällä on aina ollut kuin Venäjällä >:(

Jos moisen toisen auton kolhimisen satun näkemään niin rekkari ylös omaan käyntikorttiin ja kolhitun pyyhkijän alla.

Oppii muuten tumpelompikin äkkiä ajamaan kun yhdenkin kolhunsa joutuu maksamaan,ja loppuisi äkkiä paikalta livistämiset kun muutkin viitsisi vähän nähdä vaivaa >:(

KariM

Yhden talven viimasuojana toiminut AX piti tunkea aina lähimpään sallittuun ja mahdolliseen paikkaan. Kyseisestä kotterosta piti ottaa kaikki hupi irti, ja se ilmeni mm. edellämainitulla tavalla. Muihin ajamiini autoihin olen suhtautunut niin ettei minulla ole vara maksaa ylimääräisiä kolhuja, joten parkkeeraan kauas muista, ja toivon muidenkin pysyttelevän kaukana. Tosin nykyisessä kulkineessa on edellisten omistajien ajalta alun toistakymmentä ovilla tehtyä painaumaa, liekö pelti tavallista ohuempaa.

sevä

Nelkun kylkiä voisi luulla melko aroiksi ovikolhuille mm. sen takia ettei siinä ole kylkilistoja. Kuitenkaan lommoja ei vielä ole löytynyt (*sormet ristissä).

vihreäpallinen

markettien lapsipaikat on kätevänkokoisia, kun koko perheen voimin vaimon xantulla liikutaan. Kun omalla työmatka kulkineella (-89 AX) olen liikkeellä, niin parkkeerran siihen mihin saan fiksusti mahtumaan.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sevä - maaliskuu 30, 2007, 20:55:43
Nelkun kylkiä voisi luulla melko aroiksi ovikolhuille mm. sen takia ettei siinä ole kylkilistoja. Kuitenkaan lommoja ei vielä ole löytynyt (*sormet ristissä).

Ne on varmaankin yllättävänkin kestävät.

Uusien PSA-tuotteiden pellit ja maalipinnat tuntuvat olevan aivan pirun kestäviä. Maalikalvo on paksu ja pellit on suurlujuusterästä, joka on vielä useimmissa kohdin kaareva kahteen suuntaa... joka tosin tarkoittaa sitä että sitten kun riittävästi voimaa saada aikaan kolhu niin sen poistaminen on vaikeampaa.

Meillä selvisi 407 kaksi vuotta 53 000 km ilman ainuttakaan kolhua, joka ei olisi lähtenyt vahalla pois. Oven jälkiä kyllä tuli, mutta ei yhtään lommoa tai pysyvää jälkeä maaliin, aina oli kolhijan maalia meidän autossa ja Pösön maalipinta ehjä. Samaten kiveniskemiä ei ilmestynyt yhtä ainukaista.

Pasis

Tyhjä parkkiruutu mahdollisimman lähellä ovea, ei kuitenkaan invapaikalle. Uudessa autossa ne ensimmäiset ovenjäljet vituttaa, vanhaan niitä ei tulekkaan tai sitten niitä ei huomaa.

TatuS

Etsin aina väljimmän paikan jostain etäämmältä.
Ikävä kyllä omaparkkiruutu talon pihassa on aika tiukka, mutta silti on vielä kolhuilta selvitty.

Sormus

Ite tykkään laittaa auton "jonon jatkoksi" eli ensimmäiseen vapaaseen paikkaan varatusta ruudusta, jotenkin miellyttää vaan silmää enempi.

C5 Shadow

Meillä hydraulisilla on joskus varaa valita.

http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php/topic,1794.msg10684.html#msg10684

LainaaJoulun jälkeisen ostohuuman vanavedessä erään pääkaupunkilaisen ostohelvetin KAIKKI autopaikat täynnä joten siitä sitten jonekin "vara"paikalle joka keskellä työmaata. Sekin täynnä! prlkl! Femmasta koppa ylös ja auto rinteeseen joka täynnä kunnon kivenmurikkaa. Sinne meni, siellä oli ja kyllä sitä muut katseli   

Henksu

Siihen mihin järkevästi auto sopii. Kyllä itsekin sellaista "vierustoveria" vältän, joka on pitkillä ovilla varustettu ja ruosteinen (esim. 80-luvun lopun 3-oviset civicit). Kuitenkin, auto on vain auto. Kiva, jos kolhuja ei ole, mutta ei ne kolhut haittaakaan, ei ne siitä lähde ruostumaan.

Xari

Lainaus käyttäjältä: Jussi - maaliskuu 29, 2007, 22:06:45
Perusperiaatteena parkkeerata aina vähintään yhtä hyvin pidetyn auton viereen...

Eli jonkun parkkipaikalta löytyvän Citroënin viereen :)

Citroënisti kun ei kaveriaan kolhi,ainakaan toivottavasti :angel:

Saksanmaalla osuin yhteen parkkihalliin jossa ahtaimpien ruutujen päällä luki että ei naiskuskeille,kiitos.

Zygi

vedän vähän sivummalle, todennäköisesti kahteen ruutuun.

Mielummin kuuntelen vittuilua siitä kahdesta ruudusta kuin otan niitä lommoja.

TatuS

Toikin on kyllä totta.
Lainaus käyttäjältä: Zygi - huhtikuu 01, 2007, 18:00:51
vedän vähän sivummalle, todennäköisesti kahteen ruutuun.

Mielummin kuuntelen vittuilua siitä kahdesta ruudusta kuin otan niitä lommoja.

Mä olen niin pilkun nussija ton maalipinnan kanssa, että pieni kiveniskemäkin meinaa ketuttaa huolella.

Ceeviitonen

Korvaakohan kaskovakuutuksen ilkivalta-osa noita kylkilommoja?
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

KariM

Ilkivaltavakuutus ei korvaa toisella ajoneuvolla tehtyjä vaurioita. Missähän raja kulkee, korvaisikohan se irrallisella autonovella hutkitut lommot  ::)

C4 Lady

LainaaYleensä pyrin parkkeeraamaan sinne missä ei ole toisia autoja. Monesti (=yleensä) vain on niin, että autolle palatessa molemmin puolin on autot ja ihan oven kosketusetäisyydellä. Tämä vielä siitä huolimatta että parkkipaikka olisi muuten tyhjä...

Tää on NIIN TOTTA! Meillä on kans toisenkin kerran ihmetelty sitä, että minkä ihmeen takia pitää änkee siihen viereen kylkeen kiinni, vaikka ympärillä olis tyhjää tilaa vaikka kuinka paljon  >:(

Kami

Kyl mää tääl Turus niin pal kauhiast ihmettele semmossi ihmissi, ku pittää ain siihe oven ettee pääst!
Vaik ei oo ees invalidi...
Ei se ihme oo että me Suomalaiset ollaan lihottu liikaa kun ei viittitä edes kauppareissulla kävellä...
Itse just mennä viikonloppuna kävin paikallisessa hyperostoskeskuksessa ja vielä muksun kanssa. Jätin auton ostoskeskuksen pihalle... en edes käynyt parkkitalossa pyörimässä. Sieltä oli ovelle matkaa peräti 200 m. Sen verran tarkka olin, että halusin ostoskärrykatoksen lähelle.
Jopa mun 2.5 vuotias tyttö jaksoi kävellä kauppaan asti! Eikä yhtään marissut!
Kaveri on pyörätuoliin sidottu ja kyseisessä kauppakeskuksessa ovat viikottaisilla reissuillaan viime vuonna useita kertoja joutuneet etsimään muun paikan, kun invapaikalla on ollut auto ilman invakorttia.... ja kerran yks invakortiton oli pysäköinyt kinnerinsä heidän invakortillisen auton viereen JALKAKÄYTÄVÄLLE, siten ettei pelkääjän puoleista ovea saanut auki kuin sen verran että luuviulu olisi kävellen päässyt sisään... saatikka että pyörätuolilla olis ovelle päässyt... no poliisi hoiti asian ;-)

Zygi

Juuri tuossa työmaan pihalla joku tampio sohi ford ka:llaan astraa...
mistä näitä sikiää... ei jäänyt lappua, hymyili kainosti kun tajusi virheensä ja poistui..
kilpi ylös ja astran omistaja hoisi loput...

jätän edelleenkin sakkoruutuun mielummin kuin ängen autoni noihin väleihin... jää parempi mieli vaikka maksais sen 40e.

miehiä haukutaan putkiaivoiksi, ettei pystytä tekemään kuin yksi asia kerrallaan, näyttäisi siltä että ainakin tässä tapauksessa nainen osasi peruuttaa ja sohia autollansa toista ihan samanaikaisesti. (anteeksi sovinistisuuteni, mutta kiukuttaa vieläkin)

jd69dj

Volvofoorumin puolella oli sama keskustelu sieltä löyty ne kaikki jotka ei IKINÄ parkkaa vinoon tai ahtaaseen ruutuun ja aina kauimmaiseen ruutuun, niin ja kahteen- tai reunaruutuun ::)
Kahteen ruutuun parkkaajat suorastaan kerjäävät lommoja kylkiinsä, jos sellaisen löydän niin varmaan aja NIIN lähelle kuskin ovea kun voin.
Muuten huolehdin AINA ettei oma koslani ole vinossa tai viivalla, minun autossa kääntyy eturenkaat ja pakki toimii :angel: >:D