Kirjoittaja Aihe: C5 I, -03, virtalukko sökö  (Luettu 3386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 1
C5 I, -03, virtalukko sökö
« : Helmikuu 27, 2015, 18:24:19 »
Kuulostaa varmaan hullulta mutta virtalukko jumissa, normisti sammutin auton.20min. myöhemmin kahvilta lähdettyäni, aloin käynnistämään niin ei mihinkään kääntynyt ja eikä mikään auttanut, rasvaus, puhistus jne. Alkuyöstä hinurilla merkkikorjaamolle ja tälle aamua on tilattu valm.nron perusteella uusi virtalukko. Onko muilla ollut minkäänlaisia ongelmia auton virtalukon/ käynnistyksen kans. Vajaa 3 sataa lukko ja asennus about satku. Niin ja kyseessä -03, 2,0i-16V 100kw, manuaali,farmari, punainen, ajettu 132964km:ä. Yllättävän vähillä km:llä sattui ja tapahtui. ???

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 537
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Kia Niro EV 2023
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2015, 19:40:54 »
Oliko avain ihan ehjä?
Serkun isän oliko nyt 1980-vuosimallisesta ensimmäisen sukupolven etuveto-Escortista avaimesta murtui ihan pieni palanen ja virtalukko jumiin. Tietysti vielä mökille ja perjantaina illalla.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2015, 19:54:10 »
molemmat avaimet saman näköisiä ja kuntoisia. siis toinen varsinainen virta-avain ja olisko toinen huolto avain.

Poissa citikka1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #3 : Helmikuu 27, 2015, 19:55:22 »
Mulla aikanaan ZX:n virtalukko teki saman aamulla toimi ja tunnin kuluttua kuin olisi yrittänyt väärällä avaimella ei myöskään auttanut öljy yms putsaus ilmeisesti haitat hajosi eiku uusi tilalle >:(

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 4 282
  • Peukkuja: 29
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #4 : Helmikuu 28, 2015, 00:06:46 »
Ei ole kyllä mikään tyyppivika. Olipa huonoa tuuria heti alkuunsa.
Kustannuspuoli pitäisi mennä 50/50 ostajan ja myyjän välillä virhevastuuseen nojaten.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #5 : Maaliskuu 05, 2015, 12:50:11 »
en tiijä kauanko loppupelissä kestää.....ennenku valmis. poikkeava toimitus....

Poissa KKK

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #6 : Maaliskuu 06, 2015, 11:39:59 »
en tiijä kauanko loppupelissä kestää.....ennenku valmis. poikkeava toimitus....

Nyt saatu auto lukon vaihdosta... ;D

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 480
  • Peukkuja: 19
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #7 : Maaliskuu 06, 2015, 17:07:09 »
Mulla muutaman kerran nikotteli ceefemman lukko juurikin noin ettei avain käänny ollenkaan. Rupesi aina toimimaan kun ruuttasi reilusti öljyä/crc:tä/tms sinne, niin että alkoi valua ulos. Sieltä sitten valui ihan mustaa töhkää ja nöyhtää ja ties mitä öljyn mukana. Sitten kun avain taas suostui kääntymään niin kääntelin sitä siinä lukossa edestakas vähän aikaa ja ruuttasin lisää öljyä ja kääntelin avainta lisää, että tuli ikään kuin lukon sisäpesu. Aina toimi sen jälkeen hyvin pitkän aikaa. Mutta, tietenkin tossa on se vika että se öljy kerää itseensä kaiken lian siitä avaimesta ja jonkun ajan kuluttua saa taas pestä sitä lukkoa...
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa keijok

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 333
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #8 : Maaliskuu 07, 2015, 16:40:57 »
CRC:t ja muut pesevät "voiteluaineet" eivät tuo tosiaan kuin korkeintaan tilapäistä apua ja sen jälkeen jumi onkin pahempi kun kaikki loppukin voiteluaine on liuennut pois.

Kenties paras (olisi liian rohkeaa sanoa "ainoa oikea") tapa on kuivavoidella lukko grafiitilla eli lyijykynää hangataan avaimeen ja viedään sillä grafiitti (huolellisesti puhdistetun ja kuivan) lukon haitoille.

Konsti ja neuvo ei ole minun vaan olen sen kuullut lukkosepiltä sekä lukenut samasta aiheesta "riittävän monesta" lähteestä jotta siihen uskoin ja aikanaan kokeilin ja omakohtaiset kokemukset vuosikymmenien ajalta puoltavat tätä menetelmää.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 588
  • Peukkuja: 26
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #9 : Maaliskuu 07, 2015, 18:20:20 »
Ooppelin virtalukko jumahti lopullisesti, kun sen tahmeaa toimintaa yritti jollakin CRC:llä voidella.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 265
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 I, -03, virtalukko sökö
« Vastaus #10 : Maaliskuu 07, 2015, 18:23:24 »
Ja vaikka se virtalukko tykkäisikin öljystä, ylimääräistä valuu virtalukon pohjaan, joka ei taas öljystä tykkää.