Hdi 136 sytytystulppien vaihto 20tkm välein?

Aloittaja Jarppa, elokuu 21, 2014, 16:00:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarppa

Kaveri tutkaili ostamansa C5 III:n huoltovihkosta ja ihmetteli miltei jokaisen vaihdon yhteydessä rastitetun 'sytytystulppien vaihto'-kohdan?!

Onkszos siellä sytytystulppia ja ihan noinniinkuin tiheällä vaihdokkivälillä ohjelmassa vai onko vihkossa joku outous? ja/tai merkkikorjaamon rahastus asiaa tarkemmin tietämättömän/tarkkaamattoman asiakkaan suhteen??

Zego

Ettei ollut THP autosta kuitenkin kyse, eli bensakäyttöisestä autosta?

Jarppa

No ei...136 Hdi...
Onkohan omistajaa kusetettu ihan merkkiliikkeen toimesta??? Olisi mielenkiintoista nähdä lasku...

TuhoMeriMursu

kuka ihme vaihtaa 136 hdi tulpat 20tkm välein?

INikki

kilipakimmo

Dieseleissä ei ole sytytystulppia... Sytytys tapahtuu puristuksella

kurtsi

Jos ne oli hanskalokerossa omissa pahvia asioissaan?
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

JPL

Hauska juttu, aprillipilasta menisi  ;). Huoltomies ruksinut urakalla. Ota hyvitys takautuvana. Ja liike oli?

Sitikka-Pate

Kynällä tehty huoltoa.Liikkeen nimi olisi kiva tietää.
Jumpy

Jarppa

Joko huoltomies on tehnyt toistuvasti rutiinirastit tai sitten oikeasti asiakasta on kusetettu...
Liike tämä paljon jo aikaisemmin 'mainetta' saanut sompa ( ainakin leimojen perusteella!), idän kaupan läheisyydessä...
Autohan ei ole minun, vaan tuttavan...

Renee

Normaalisti ne huoltolaskut on siellä hansikaslokeroissa mitä niissä lukee?

Jarppa

Onhan ne laskut siellä hanskalokerossa, jos omistaja niitä on halunnut siellä säilyttää..mutta kun ei. Dokumenttina auton huoltohistoriasta ainoastaan huoltovihko. Kuinka moni ylipäätänsä säilyttää autonsa mukana huoltolaskuja?
Ja vielä, että kulkisivat auton historiikkina auton mukana myös omistajanvaihdoksen yhteydessä. Minulla kyllä, mutta entäs muilla?

Saarija

Itellä on joka ainut kuitti ostetuista osista ja huolloista.
Lappi kasvattaa ja Siperia opettaa!

Gusse

Lainaus käyttäjältä: Renee - elokuu 22, 2014, 12:36:46
Normaalisti ne huoltolaskut on siellä hansikaslokeroissa mitä niissä lukee?
Veikkaisin kyllä että aika harvassa uudemassa autossa noita hanskalokerosta löytyy. Varsinkaan jos ensimmäinen omistaja on ollut liisari yritys. Ja ne jotka vaihtelevat autoa kahden kolmen vuoden välein uuteen autoon eivät näe huoltokuittien lisäävä mitään arvoa.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Jarppa

Sen verran mitä olen autoja ostellut ja ostatellut, niin aika harvassa on ollut mukana mitään korjaus-huoltokuitteja. Tärkein maininta autoliikkeilläkin tuntuu olevan
auton huoltohistoriasta lakonisesti, huoltovihko...

Renee

Teillä huonoa tuuria Ostanut tässä joskus C3 siinä oli kaikki kuitit mukana sai pällistellä kallista tulppien vaihtoa Veholla.
Toinen auto Ford 07 sai katsoa kuinka se ilmastoinin kenno ja muut jutut oli maksanut sievoisen summan euroja.
Kyllä näitä herroja ja naisia on jotka säästä noi laskut ja kun takuutyö helpompi osoittaa jos jotain valittamista on jos auto jäi tienpäälle.

Zego

Korkeintaan myyntitapauhtuman jälkeen olen huoltokuitit luovuttanut, jos sittenkään, en minä ihan tyhmä ole. :P

Pasi A S

Kuitit on tallessa,omasta ja vaimon autosta.Oli helppoa laskea kannattaako työsuhdeauto kun oli huoltokirjanpito omasta 7 v ajalta. Vaimon pösö paukuttaa alle kahden vuoden välein puolayksikköä,heittääpä siksi antipollution hälyn,tuo hälyn poisto ja puolayksikön uusinta menee takuuseen (takuu 2v).Siksipä kuitit on pösöstäkin tallessa.

Pasis

Voihan ne tallessa pitää, mutta miksi hansikaslokero pitäisi olla joku paperivarasto ? Useimmilla on kuitenkin kotona isommat ja kuivemmat varastot kuin autossa.

Saarija

Mulla on kuitit oikeassa kansiossa kotona juuri tuon takia, että muuten hansikaslokero on täynnä paperia.
Lappi kasvattaa ja Siperia opettaa!