c5 tourer thp 156 A 2010 100tkm

Aloittaja tomba86, heinäkuu 12, 2014, 21:00:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomba86

Terve.

Otsikon mukainen vehje olisi tarkoitus hommata.
Se olisi elämäni ensimmäinen sitikka, muista psa:n tuotteista on kylläkin kokemusta viiden yksilön verran.
Niinpä nyt kyselisinkin muiden kokemuksia kyseisestä vehkeestä. Onko huolettomia kilometrejä edessä vai onko jotain mitä pitäisi tietää? Kuinka tuo thp toimii?

Kiitoksia kaikille asiallisista kommenteista, jotka liittyvät aiheeseen!

Terv. Tommi
C5 Aircross Hybrid

MartyMcFly

Terve Tomba, olet ilmiesesti sama joka on kirjoitellut Pösö-foorumilla 407:sta?

Anyway, haepa haulla sekä täältä että etenkin Peugeot-foorumilta "THP-ongelmia" niin suurimmat huomionarvoiset seikat selviävät melko nopstasti, eli THP:n jakopää- ja ímusarjaongelmat. Pösöfoorumilla aiheesta on ainakin kolme ketjua, yksi yleinen, yksi 308:sta ja yksi 508:sta, mutta ongelmat ovat yhteisiä kaikille THP koneille auton mallista riippumatta eli koskevat myös C5:ttä.   
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

tomba86

Sama mies.Ja itseasiassa kyseiset linkit on jo luettu.Mut onko muuta huomioitavaa...?
C5 Aircross Hybrid

Zego

Ikkunanostimien vaijerit noista menee vaihtoon aina välillä (itselläni 2011 ja toistaiseksi pelittävät) ja sama juttu tuulihaan vaijerin kanssa. Parkkitutkien antureita tuppaa menemään kun Boschit eivät ole kovin hyvin suojattuja (Veholla tiivistävät näitä, ainakin jos muistuttaa). Olikohan jo 2010 vuosimallissa ne toimivat jousisylinterit, itse tarkastin Veholla ennen ostoa että omassani 2011 oli heittämällä riittävän uudet mutten muista mistä lähtien tämä oli ok. Ymmärsin silti että 5v/100tkm (noista km en ihan 100% varma) tehtaan "jatkotakuu" näille olemassa kunhan muistuttaa heille asiasta. Katsastuksessa kannatta olla tulostettuna se Trafin ohje eturipustuksen välyksistä muuten tulee tänäkin päivänä turhia hylkyjä, ei ne tiedot tahdo konttoreille millään levitä.

MartyMcFly

Jotain pieniä tyyppivikoja (suunnitteluvikoja) olen täältä bongannut, ensimmäisenä tulee mieleen konepellin jäätyvä tuulihaka ja etusivuikkunoiden hajoavat mekanismit (vaijeri poikki), sekä helposti jumiinjäätyvät etusivuikkunat. Mikään noista tuskin on dealbreaker, ja noi jätymisongelmat eivät liene suuria jos on lämmin talli töissä tai kotona. Noista löytyy myös täältä juttua, mutta lienet noistakin jo lukenut tuolla C5 osiossa. Mun mielestä tässä autossa ei THP ongelmien ohella ole muita suuria isoja ja kalliita murheita ollut, joten siinäkin mielessä hyvä ostos.

Onko 407 menossa vaihdossa? Se oli muistaakseni diesel, eli miksi haet nyt bensakoneella?

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

tomba86

Joo.o parkkitutkissa"uudessa" on jotain vikaa.Mut se oli ehto kaupan syntymiselle et liike pistää ne kuntoon ennen kauppoja.
Autoa tulisin säilyttämään pääasiassa tallissa,niin töissä kuin kotonakin.Ja työajo pääas motaria noin 20 km suunta.

Kyllä joo,407 menee vaihdossa,mikäli en saa sitä ennen sitä myytyä muualle..Syy yksinkertasesti vaihdolle on vain autokuume.Kallis ja paha tauti toi autokuume...
C5 Aircross Hybrid

Touché!

Minulla on tuollainen 12/2010. Aivan fantastinen peli on ollut (vaikka täällä jotkut tasaisin väliajoin dissaavat). Loistava jousitus, lasikatto, ärhäkkä moottori - kiihtyy hienosti, pieni kulutus, kaikki herkut musiikin suhteen ja on hierovaa penkkiä yms. Minulla ei ole oikein negatiivista sanomista - ainakaan vielä :)

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: tomba86 - heinäkuu 12, 2014, 22:53:09
....Syy yksinkertasesti vaihdolle on vain autokuume.Kallis ja paha tauti toi autokuume...
Näin se menee, silloin kun kuume iskee niin sillehän on sitten jotain tehtävä.  :)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - heinäkuu 14, 2014, 10:21:46
Lainaus käyttäjältä: tomba86 - heinäkuu 12, 2014, 22:53:09
....Syy yksinkertasesti vaihdolle on vain autokuume.Kallis ja paha tauti toi autokuume...
Näin se menee, silloin kun kuume iskee niin sillehän on sitten jotain tehtävä.  :)
Se on kuin flunssa, tulee jos on tullakseen sille mitään voi. Ja kun se iskee päälle, voi sitä yrittää lääkitä, mutta aina se pahus iskee vaan uudelleen. Menee myös ohi ihan itsekseen kun on aikansa ensin kiduttanut ;D
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

tcane

Ajoin tuollaisella (2011) 95tkm uudesta, oikein hieno ja mukava peli -toimiessaan. Vikaantumiskohteet onkin jo yllä mainittu. Vaikka katsonkin maailmaa Citroen-lasien läpi, en ostaisi tuollaista enää vaan katsoisin ehkä ennemmin dieseleitä. Olisi edes yksi murhe vähemmän.

Toisaalta, jos työkalut pysyy käsissä eikä esim. imusarjan irroitus tuota ongelmia, niin sitten tuollainen antaa hintansa nähden ylivertaisen kyydin. Harrastepulkasta imusarja lähtee alta tunnin, ei se tuossa ainakaan hankalampi voi olla, pitäisiköhän sitä itsekin laittaa tuollainen....

Zego

Vielä kun sport-nappi löytyisi suoraan ratista ja ehkä kolme eri asetusta yhden sportin sijaan niin täydellisyyttä hipova paketti! Itse käytän sport-nappia aina jos tulee mutkatieosuuksia vastaan sekä motarilla jos tiessä paljon isompia heittoja. Kaupungissa cruisilen ihan normaali-moodilla ja kyllä on sitten naatittavaa, oikea sana olisi varmaan luksusautomainen!? Jos taas haluaa että tienpinnan tuntee aina takamuksessa, niin on valittava toinen auto.

tomba86

Kiitoksia kaikille.Kyllä se autokuume on nyt niin pitkään ollu et ei lähdev kuin vaihtamalla.
Pitää soitella vielä auton edelliselle omistajalle.Mut mikäli mitään ei löydy niin loppuviikosta ajellaan uudella pelillä.
C5 Aircross Hybrid

JPL

Onnittelut Citikka-talliin astumisesta! 407 varmaan(kin) jää unholaan  ;)

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: HiTec - heinäkuu 14, 2014, 10:41:56
....Menee myös ohi ihan itsekseen kun on aikansa ensin kiduttanut ;D
Ei muuten mene. Kuumeen jatkuessa pidempään sen kohde toki saattaa muuttua, mutta kuume itsessään lähtee vain vaihtamalla, kuten Tombakin jo totesi. Tosin tuolloinkin se lähtee vain tilapäisesti, ja palaa yleensä yllättävänkin nopeasti takaisin. Ainut lääke sen pitämiseksi edes jossain määrin siedettävänä on persaukisuus.  ;)

Zego

C5 ei sitten ole kuinka paljon tahansa käytettyjen markkinoilla täällä Suomessa joten joskus täytyy kiirehtiä jos haluaa ehtiä kauppoja tekemään autosta jossa juuri sinulle sopivat speksit. Yhden kanssa myöhästyin totaalisesti, ja toisen yksilön luulin minä (ja myös myyjä) ostaneeni mutta olikin jo pari päivää sitten lähtenyt pihasta, ja lopulta meinasi usko loppua kun kolmaskin auto oli menossa toiselle mutta sitten ihmeen kaupalla minulle soitettiin todella myöhään illalla että ostajalla ongelmia rahoituksen kanssa jolloin iskin kiinni kuin sika limppuun! :D
Enkä ole katunut sitten yhtään!

HiTec

Lainaus käyttäjältä: MartyMcFly - heinäkuu 15, 2014, 20:41:38
Ainut lääke sen pitämiseksi edes jossain määrin siedettävänä on persaukisuus.  ;)
No tätä just ajattelin, meidän persaukisten lohdutukseksi, että menee se kuume ohi kyllä ihan issesseenkin :angel:

Lainaus käyttäjältä: Zego - heinäkuu 15, 2014, 21:02:13
C5 ei sitten ole kuinka paljon tahansa käytettyjen markkinoilla täällä Suomessa joten joskus täytyy kiirehtiä jos haluaa ehtiä kauppoja tekemään autosta jossa juuri sinulle sopivat speksit.
Pitää muuten paikkansa! Tod.näk. ne omat vaatimukset ovat samalla tasolla jonkun toisenkin kanssa ja tämä joku toinenkin on ihan samalla tavalla kyttäämässä just sitä oikeaa. Tällöin ratkaisee vain nopeus. Toki asia on toinen jos kohde on joku "Octavia" joita mahtuu 13 tusinaan, mutta tässä siitä ei ihan liene kyse 8)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Ville k

Itse olen ajanut nyt vastaavalla autolla reilut 20tkm ja yhden imusarjan puhdistuskeikan joutui tekemään ajokilometreillä 40000 km ja kaikki takatutkat on vaihdettu ainakin kertaalleen.

Mukava auto, mutta kulutus saisi olla pienempi n. 8,5 l ja moottori on loppujen lopuksi aikas lussu.

Tuohon viimeiseen onneksi on löytynyt ratkaisu http://www.hestec.fi/etusivu/citroen/citroen.php

Päivitykseen mennään elokuussa, taitaa tuo varmaan kulutukseenkin vaikuttaa.

Touché!

C5 II:seen (2.0 automaatti exclusive) verrattuna kulutus on todella pientä matka-ajossa: kulutus 5,8-6,1l satasella kun ajonopeus on 100-110 km/h. Bensalaskut tippui aika mukavasti. Ja toi pikkumoottori on kyllä todella yllättävän pirteä - ei jää muiden jalkoihin!

Magirus

Lainaus käyttäjältä: Ville k - heinäkuu 16, 2014, 12:11:53
Itse olen ajanut nyt vastaavalla autolla reilut 20tkm ja yhden imusarjan puhdistuskeikan joutui tekemään ajokilometreillä 40000 km ja kaikki takatutkat on vaihdettu ainakin kertaalleen.

Mukava auto, mutta kulutus saisi olla pienempi n. 8,5 l ja moottori on loppujen lopuksi aikas lussu.

Tuohon viimeiseen onneksi on löytynyt ratkaisu http://www.hestec.fi/etusivu/citroen/citroen.php

Päivitykseen mennään elokuussa, taitaa tuo varmaan kulutukseenkin vaikuttaa.

Mites onnistui tuo hestec-päivitys? Ja onko joku puhdistanut imusarjaa itse? 
Nykyinen: C5 THP 156 Exclusive Tourer A 2010
Entiset: C5 2,0 16V Exclusive Break A 2007, Xantia II Break 2000, Xantia I 1995

Ville k

Hestec-päivitys unohdettiin, kun saituus iski.

Ajattelin, että rikki se kone kuitenkin joskus menee, niin hommasin täältä http://www.racechip.com semmosen boxin.

10 tkm boxilla ajettu ja suositten kyllä. Hyvin toimii ja nätisti ajellessa vaikuttaisi kulutuskin laskeneen. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta Torque-ohjelman mukaan vanha meni 0-100 jotain 10,3 sekkaa ja tällä boxilla varustettuna 9,1 sek.

Ei ole paha hinta 299 €. Paljon halvempaa kuin vaihtaa autoa.