Xsara - Takapään natina/kolina

Aloittaja Petsku73, maaliskuu 08, 2007, 13:33:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petsku73

Tälläistä on alkanut taas ilmenemään. Samaa ongelmaa oli alkutalvesta, kun kelit olivat märät. Talvella pakkasilla tuo ongelma ei oikeastaan esiintynyt, mutta nyt ilmojen lämmettyä natina/kolina alkanut/pahentunut.

Peruuttaessa oikeastaan parhaiten havaitsee natinan. Eteenpäin ajaessa pientä kolinaa/natinaa, jos ajaa esim röpelöisellä lumella/jäällä. Isommissa kuopissa en ole kolinaa huomannut.

Osaako ketään vihjata näin sekavasta selityksestä mistä tuo voisi johtua?

Gusse

Onko mitään tietoa mistä päin autoa kuuluvat?
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Kenguru

XM:ssä nitisee ja kolisee tietyissä läpötiloissa takapaksin luukku. Eivät ole tiivisteet vaan jokin muu paikka luukussa. Olisiko mahdollista että xsarassakin olisi saman tyylisestä viasta kyse?
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Petsku73

En kyllä usko että luukku nitisisi. Tosin täytyy koittaa kuunnella tarkemmin. Tuo natina kuuluu mielestäni aika keskeltä. Kolina ehkä enemmän kuskin puolelta, tosin sekin aika vaikeasti paikallistettavissa.

patse83

Itellä aiheutti etupään koiranluut sellasta kolinaa jonka luulin tulevan takaa jostain. kun vaihdoin tangot niin "takaa" tulleet kolinat hävisi. Joten mun tapauksessa kolina säteili niin että korva harhaantui.
Mitä tuohon natinaan tulee niin sitäkin minulla on VTS:ssä esiintynyt ja esiintyy edelleen välillä. joskus pelkkä autoon nojaaminen, istuminen antaa takapäästä sellasta natinaa. enpä ole jaksanut perehtyä mistä se tulee, ajossa kumminkaan ei sitä tee. joku akseli varmaan jonka nivel natisee tms.

Petsku73

Koiranluiden ei pitäisi olla tällä kertaa ongelmana. Itsekkin epäilen tuon narinan aiheuttajaksi, rasvanpuutetta. Mutta tuo pieni kolina hieman hämää. Se tuntuu tosiaankin tulevan takaa kuskin puolelta.

samiv

Mulla kolinan aiheuttaa iskarin yläpään pusla joka on kadonut johonkin