Turbo

Aloittaja MR 1, toukokuu 04, 2014, 14:13:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MR 1

Mulla on c5 vm 2005, 2,0 hdi. Ajettu nyt 230 Tkm ja kysykin neuvoa että pitääkö muilla
Turbo jonkinlaista vihellystä/ujellusta? Mulla pitää semmosella pintakaasu kiihdytyksellä vihellystä joka on mielestäni voimistunut viimeaikoina, ääni katoaa kun kierrokset nousee korkeammalle.Tehot on tallessa muuten.
Onko normaalia vai pitäisikö jotain tehdä?

Renee

Lue tuo juttu sekkaa että kaiiki ok siellä turbossa ok.Kun sekin pitää huoltaa jolloin ennakoiva huolto säästä euroja ettei vaihtoturboa tarvitse ostella-Kummiskin 230tkm ajettu aikaa monta kertaa se turbo on kerennyt pyöriä.
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,12692.msg148351.html#msg148351  tuossa on se 1.6hdi kone tosin mutta sekkaa noi perusasiat

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1837257 miksi viheltää

MR 1

Kiitti ohjeista.
Yritin haulla löytää ohjeita mutta tuo ei osunut silmiini.
Aloitan tarkistamalla nuo kohdat.

Renee

Ahtimen siivet ooko kunnossa ja puhtaat kun ei tarvitse ollaa sos vika että alkaa vislaamaa,Onhan teillä hyvillä öljyillä ajettu ja annettu käydä tuyhjakäuntia enne sammuttamista ettei laakeri vikaa pukkaa .Koska alkoi pitää ääntä-Kerro kun olet tutkinut turbon silmämääräisesti että kaikki liittimet ja ahtoputket on kunnossa

Renee

Kuinka täällä  onko tullut selvyyttä vihellykseen

oddjob58

Eikös turbot vihellä aina toimiessaan.
Kuuleehan Matti Eskokin laulussaan "tutun turbon vihellyksen"
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Basbarduu

Varmaan rupee laakerointi antautumaan. Suosittelisin että ainakin katsot missä kunnossa siivet on ja onko päittäisvälystä.

+1 Viikon paskimmasta otsikosta. Hyvin on varottu ettei ois liian kuvaava.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Janne L

Mikään ahdin ei pidä mitään ääntä ehjänä. Vihellys tulee painepuolen siivistä jossa jokin partikkeli, yleensä jääpala on aiheuttanut pienen lommon siipeen tai siipiin.
Audi A4 tdi Q

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Janne L - toukokuu 15, 2014, 19:10:45
Mikään ahdin ei pidä mitään ääntä ehjänä. Vihellys tulee painepuolen siivistä jossa jokin partikkeli, yleensä jääpala on aiheuttanut pienen lommon siipeen tai siipiin.
Uskoiskos tuohon..
Turbo sinänsä voi olla äänetön, mutta entäs ne virtausäänet?
Minusta jossain määrin joka turbo viheltää, kun tarkkaan kuuntelee. Uusissakin autoissa voi vienon vihellyksen turbosta kuulla, jos auto on muuten hiljainen.
Kuorma-autoissa sitten lienee kaikki turbot jo uutena hajonneita, kun turbon vihellys kuuluu pitkien matkojen päähän.

http://www.youtube.com/watch?v=RsIaLneVhMQ
Citroën 2CV AZ Berline -56

kaselin

Kyllä turbot on aina viheltäny ja viheltää mikä enemmän mikä vähemmän lentokoneet ne vasta viheltää ootteko kuullut?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

esak

Ei pidä paikkaansa. Olen tarpeeksi kauan kuunnellut turbon vihellystä raskaassa kalustossa.  Kyllä niistä ääni lähtee ilman vikaakin. Ei se Matti Eskokaan ole ihan väärässä. Kyseli muuten sanoitukseen apua alan ammattilaisislta.

esak

Lainaus käyttäjältä: esak - toukokuu 15, 2014, 22:06:01

Ei pidä paikkaansa. Olen tarpeeksi kauan kuunnellut turbon vihellystä raskaassa kalustossa.  Kyllä niistä ääni lähtee ilman vikaakin. Ei se Matti Eskokaan ole ihan väärässä. Kyseli muuten sanoitukseen apua alan ammattilaisislta.

Tai itse asiassa kyseessä taisikin olla yhtye nimeltään Karma (ei siis se TV- pelle Noora).

ilkkata

[/quote]

Tai itse asiassa kyseessä taisikin olla yhtye nimeltään Karma (ei siis se TV- pelle Noora).
[/quote]

Molemmat oikeassa:
Karma 1976
Matti esko 1998

MR 1

Sen verran edistystä että kävin kokeilemassa alle 100 Tkm ajettua vastaavaa 2,0 hdi ceevitosta.
Kyllä sekin vihelteli mutta hiukan vaimeammin. Aika ahtaassa paikassa tuo turbo  :-\
Mutta tosiaan tavoite on tutkia turbo kun sopiva aika löytyy kun ei olekaan ihan helpossa paikassa.

MR 1

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - toukokuu 15, 2014, 12:29:46
Varmaan rupee laakerointi antautumaan. Suosittelisin että ainakin katsot missä kunnossa siivet on ja onko päittäisvälystä.

+1 Viikon paskimmasta otsikosta. Hyvin on varottu ettei ois liian kuvaava.

Kiitos tästä otsikko kunniasta :) mulla on tavoite aina tehdä mahdollisimman paska otsikko.