Uraherkät kesärenkaat

Aloittaja FINDS3, huhtikuu 06, 2014, 18:15:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FINDS3

Vaihdoin eilen kesärenkaat DS3:n alle ja ajomukavuus katosi kokonaan. Auto vetelee kaistalla puolelta toiselle ja ajo tuntuu todella vaaralliselta. Renkaina on Bridgestonen Potenza 205/45 R17 88V... Netin muilla keskustelu palstoilla sanottiin näiden renkaiden olevan yksi pahimmista uraherkistä renkaista. Nyt oisi haussa hyvät ei-uraherkät kesärenkaat (mielellään suht hiljainen rengasmeteli). Osaako kukaan suositella hyviä renkaita?
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08

kurtsi

Ceeviitosessa Michelin Premacyko se nyt on, tehtaalla alle laitettu , kokona 225/55R 17 . Juuri vaihdon alle , ei ainakaan kehäkolmosen ojissa pahasti hakenut. Renun Grand Scenicissä Dunlop SP 09 pelasi Continentalia paremmin ja Dunloppi tuossa kaapissa hiljainen .
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

CelaVii5

Noi misukat veteli kuluneina urissa tosi ikävästi, ainakin uusikorisen vitosen peräpäässä.

JPL

Lainaus käyttäjältä: DS3man - huhtikuu 06, 2014, 18:15:12
Vaihdoin eilen kesärenkaat DS3:n alle ja ajomukavuus katosi kokonaan. Osaako kukaan suositella hyviä renkaita?

Tuo originaali 45-profiili ei tuo mukavuutta, mahtuisiko tilalle 205/50-17  ;)

https://www.google.fi/search?q=uniroyal+rainsport+3&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=GYtBU5KsDsbe4QT5xoHoCQ&ved=0CDAQsAQ&biw=911&bih=429

FINDS3

En ymmärrä kovin paljoa näistä rengas asioista, kun oma autokin ollut vasta 2 vuotta. Olen tutkinut ja vertaillut näitä renkaita ja voisiko tälläset olla hyvät http://www.tyremate.fi/rengas/nokian/nokian_hakkablack/#item=55201? sopiiko nämä edes DS3:n alle,kun profiili on vähän isompi?
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08

jtbo

Renkaan olkapäällä on merkitystä jonkin verran ajotuntumaan, ne jotka hakevat sellaista junamaista suoraankulkua hakekoon pyöreäolkaisia ja ne jotka kaipaavat tarkempaa tietoa ratista ja myöskin sivuvaikutuksena vetelyä valitkoon teräväkulmaisemmalla olkapäällä varustetun vaihtoehdon.

Paljon muukin toki vaikuttaa, mutta tuolla on merkitystä.

ealab

Voisi myös välttää matalampiprofiilisten, leveämpien renkaiden käyttöä.  :)

KariM

Lainaus käyttäjältä: JPL - huhtikuu 06, 2014, 20:14:08
Tuo originaali 45-profiili ei tuo mukavuutta, mahtuisiko tilalle 205/50-17  ;)

Minulla oli C5:ssä tuo 50-sarjalainen koko, renkaana Falken ZE912. Se oli pyöreäolkaisena aika tunteeton urille. Kulutuskestävyys vaan oli varsin huono. Nyttemmin tuo malli on jo poistunut, ja en tiedä kuinka lähellä korvaava ZE914-malli on.

Jamo

Mulla samanlaiset renkaat kun DS3manilla ja oon niillä ajanut neljä päivää ja on tosi huonot renkaat ajaa ja pitää tossa DS3:ssa kauheaa meteliä ettei radiosta kuule mitään ja pitäis olla korvatulpat korvissa. Kävin tänään tilaamassa Dunlopit alle mallia en nyt muista mut myyjä sano et ne on ainakin hiljaiset renkaat ja hyvät ajaa. Harmi vaan kun joutuu ajamaan noilla paskoilla n. kolme viikkoa.
En tiedä mitä noille Bridgestoneille tekisi kun rengasliike ei ota niitä vaihdossa vaikka renkaat on ihan uudet ajettu n. 400km.

Pasis

Laita myyntiin, kyllä ne jollekin kelpaa jos hinta on sopiva.

vibes

Mulla on nyt C5:den alla Nexenin N8000 koossa 225/40R18. Tuntuisivat olevan oikein mainiot renkaat kaikinpuolin, suht hiljaiset eivätkä mielestäni uriakaan haeskele, tosin en noilla ole vielä moottoritielle päässyt isommin testaamaan. Mutta satkun vauhdeissa ainakin oikein toimivat.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

FINDS3

Rengas liikkeessä suosittelivat BF Goodrichin renkaita( samaa kokoa kuin alkuperäiset) ja pistettiin tilaukseen. Perjantaina saa uudet renkaat alle. Pitäisi kuulemma olla hiljaisemmat ja muutenkin paremmat kuin Bridgestonet  :)
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08

Kenguru

Lainaus käyttäjältä: DS3 - huhtikuu 09, 2014, 17:50:40
En tiedä mitä noille Bridgestoneille tekisi kun rengasliike ei ota niitä vaihdossa vaikka renkaat on ihan uudet ajettu n. 400km.

Jos hinta on sopiva (lausutaan sikahalpa) niin voisihan tuollaisia kokeilla XM:n alla miten kamalat ovat hydealustaisessa..
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

hyper

Lainaus käyttäjältä: FINDS3 - huhtikuu 09, 2014, 22:51:26
Rengas liikkeessä suosittelivat BF Goodrichin renkaita( samaa kokoa kuin alkuperäiset) ja pistettiin tilaukseen. Perjantaina saa uudet renkaat alle. Pitäisi kuulemma olla hiljaisemmat ja muutenkin paremmat kuin Bridgestonet  :)

Eikös Michelin nykyään omista BF Goodrichin ja käytä sitä halpamerkkinään, Kleberin jälkeen alempaa tasoa siis...?
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

FINDS3

Lainaus käyttäjältä: hyper - huhtikuu 10, 2014, 16:05:02
Lainaus käyttäjältä: FINDS3 - huhtikuu 09, 2014, 22:51:26

Eikös Michelin nykyään omista BF Goodrichin ja käytä sitä halpamerkkinään, Kleberin jälkeen alempaa tasoa siis...?

en tiedä, mutta huomattavasti mukavammat renkaat ne BF Goodrichit on kuin Bridgestonet :) ei enää vetele urissa ja pidä kovaa meteliä
Citroen DS3 1.6 THP 156
Citroen C4 2.0i 08

Topelius

Mulla on nyt toiset Nexenin menossa ja en voi kuin suositella.  Nyt alla uudemmat cp661 mallit.  Hiljaiset ja mulavat.
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Lapikas666

Miksi miksi te näille suomen urasille teille tommosia o-renkaita autoonnee laitatte? C5 ykköskoppanenkin toimii hyvin 195/65*15 renkalla.

FinnPowder

Voiko olla näin ?
Kun vaihdoin kolmatta kesää käytettyjä Hankook kesärenkaita alle totesin auton vetelävän tien urissa sinne tänne. Autoa saa koko ajan ohjata. Tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin eikä tiet ole tulleet vuodessa paljoakaan urisemmiksi. Kävin tänään katsastuksessa, tulos hylätty. Syy, oikea alapallonivel sökö, näyttö 31.06.2014 mennessä. Tuhannen taalan kysymys, voiko alapallonivelen klappi saada tämmöistä aikaan ?

terv. clasu

lukkis

Jepp! Helpot vaihtaa jos on hyvä mutterimopo, ei tarvitse purkaa mitään "ylimääräistä". Viimeksi kun vaihdoin niin oikeastaan yksi mutteri pois ja pallonivel pois ja uusi kiinni. Renkaan kyllä täytyy ottaa pois ensin  :D Ja kannattaneee vaihtaa molemmille puolille kun kerta on työkalut esillä?

FinnPowder

lukkis
Kiitos vastauksesta, googlasin osan, ei näytä vaikealta, vaihdan itse.
terv.clasu

lukkis

Juu, ei vaikea, mutta hyvä mutterimopo helpottaa. Ja on kiinni, iso hienokierre + kaksi lukitusta ja 250 Nm on kiristysmomentti. Vasemmalla puolella varo ettei vetonivel tule ulos vaihdelaatikosta. Hylsyn voi tehdä itse (3/4" voimahylsystä) rälläköiden tai jyrsimellä.
Haulla varmaan löytyy kaikkea kivaa lisäinfoa.

FinnPowder

No joo.
Ei vaikeata ... , näljä pulttia piti irroittaa, vei minulta kaksi iltaa. Yhdeksän vuoden ruosteet pitivät tiukasti mutterit ja pultit kiinni toisissaan. Juoduin käyttämään laikkaa.  Jos olisin tiennyt mikä homma minua odottaa olisin teettänyt sen muualla.
Mutta
tässä seurassa oppii korjaamaan, hyvä juttu ja kiitos rohkaisusta. Meidän (vaimon ja minun) C2 on tänään leimattu joten vuosi mennään, kunnes ilmenee seuraava korjauskohde !!!

Hyvää Juhannusta kaikille
terv. clasu

TSV

Lainaus käyttäjältä: Topelius - huhtikuu 15, 2014, 07:50:37
Mulla on nyt toiset Nexenin menossa ja en voi kuin suositella.  Nyt alla uudemmat cp661 mallit.  Hiljaiset ja mulavat.

Sama homma 245-45-19 kokoisena eikä vetele.
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.