Kirjoittaja Aihe: LDS-säiliön täyttö  (Luettu 12572 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
LDS-säiliön täyttö
« : Maaliskuu 10, 2014, 20:35:32 »
On ruvennut tuo C5:n keula laskeutumaan seisoessaan, niin ensitöikseni tarkistinpa LDS-säiliön pinnan - ei näkynyt :o No eikun kaupasta 2x litran tötsä nestettä ja toinen niistä upposikin säiliöön nätisti = "hieman" on järjestelmässä ollut vajetta ::) No öljyhän ei sieltä mihinkään haihdu, joten vuotoa pitänee seuraavaksi ruveta metsästelemään. Toisaalta eipä tuota ole aavistustakaan milloin tuo säiliö on viimeksi tarkistettu = tuon vuodon suuruudestakaan ei siis ole hajuakaan :-\

Mutta sitten ajossa n. 5 km tuosta täytöstä ja auto muuttui nopeasti kuin toiseksi :o Mukavahan tuo on aina ollut, mutta nyt ikäänkuin iskareiden paluuvaimennukseenkin oltaisiin saatu lisää potkua, vähän kuin suuri ilmakupla olisi hyde-järjestelmästä poistunut, niin nythän tuo meno on jo suorastaan samettista! :)

No aamulla sitten katsotaan, vieläkö Sitikka ensitöikseen taas nostaa keulansa ennen kuin kotipihasta pois päästään. Pelkään pahoin että tuo ongelma ei kuitenkaan tällä täytöllä mihinkään poistunut :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #1 : Maaliskuu 11, 2014, 13:16:49 »
Etujousisylinterit vuotaa...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #2 : Maaliskuu 11, 2014, 13:26:34 »
No nostihan se nokkaansa taas aamulla :-\ Nyt auto on firman parkissa, tasasella, niin katsotaan senttimitalla paljonko tuo vajoama on työpäivän aikana. Kyse ei kuitenkaan ole kuin parista sentistä, ei lähellekään sitä mitä tuo laskeutuu kun sen ala-asentoonsa laittaa, mutta katsotaan nyt :-\

Noita etupumppuja yritin jo katsellakin, mutta ihan kuivilta ne noin pintapuolisin näytti mitä rengaskotelosta niitä nyt mahtui tiirailemaan. Ja auton alle valutteluakaan en vielä ole havainnut, mutta jos määrät on kovin pieniä niin liekö sitten jäänyt jonnekin alustan sokkeloihin ja lirahtaa sieltä vasta ajossa pois, dunno ???

Eikös näissä X7:n etupumpuissa ollut joku takaisinkutsun tyyppien juttukin? Ja eikös Citroën luvannut tuolle Hyde3:lle useamman vuoden takuunkin? => liekö joitain toiveita että mahd. korjauskulut menee jostain muualta kuin omasta lompsasta - tai sitten taas otetaan luuria käteen ja yhteyttä automyyjään, kaupastahan ei ole vielä edes 1.5kk ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #3 : Maaliskuu 11, 2014, 14:12:27 »
Pienelläkin ulkoisella vuodolla vajoaa, joten jos pyöränkitelot ei oo öljyrapa yhdistelmässä, niin en stressaisi. Nimimerkillä uudet tolpat ja keula vajoaa...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #4 : Maaliskuu 11, 2014, 14:24:13 »
Täytyy chekata nuo pamppujen alapäät vielä auton alle kurkkaamalla, mutta kun tuo LDS ei tuon kalliimpaa ole (n. 16e/l) ja jos menekki on pahimmillaankin esim. litra/kk, niin eipä ole paha lisäkulu vs. paljonko nuo pamput ja niiden vaihtotyö maksaa - kunnes sitten katsuri aikanaan pompauttaa auton tuon vuoksi ::)

Mutta mitä tuossa noita pamppukeskusteluja katselin, niin eipä tosiaan ylimääräisiä kolise tai pauku tuokaan mistään, ei edes hidasteissa. Niin lujaa kantti ei ole antanut periksi noihin pomppuihin ajaa että alusta olisi siitä kolahtanut :-[ Mutta tosiaan nyt LDS-säiliön täytön jälkeen tuo on ihan kuin eri auto ohjastaa - ja minä kun jo luulin että se wanha oli jotain taivaallisen mukavaa :D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #5 : Maaliskuu 11, 2014, 15:02:12 »
kunnes sitten katsuri aikanaan pompauttaa auton tuon vuoksi ::)

Ei taida olla vajoaminen katsastuksen hylkäysperuste, paremmin pysyy paikat kunnossa kun vähän vajoaa, ei jumiudu paikat ;)

Lainaus
ja minä kun jo luulin että se wanha oli jotain taivaallisen mukavaa

Saisikohan tuohon sopimaan jotain muita palloja, saisi oikeasti mukavan, Beksin pitkät ???

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #6 : Maaliskuu 11, 2014, 15:09:30 »
Ei taida olla vajoaminen katsastuksen hylkäysperuste, paremmin pysyy paikat kunnossa kun vähän vajoaa, ei jumiudu paikat ;)

No ei vajoaminen, mutta vuoto. Ja ymmärtäähän sen noissa tavis-iskareissa jos nesteet tulee ulos niin se iskarihan on sitten siinä. Vaan kun tuon LDS-säiliön voi aina täyttää, niin ei kyllä pitäisi mokomaa hylkäys-pykälää näihin vehkeisiin käyttää ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #7 : Maaliskuu 11, 2014, 19:47:28 »
Pitää varmaan aika reilusti vuotaa että hylkäävät. Mulla oli molemmat kosteana, ja katsuri vain mainitsi asiasta että kansis tehdä jotain. Nyt siis uudet viime kesänä asennetut etusylinterit, ja kyllähän toi keula ainakin pidemmän seisonnan (vuorokausi tai enemmän) jälkeen taitaa hieman vajua. Nousee sitten nykäisemällä ylös kun avaa ovet ja menee autoon.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #8 : Maaliskuu 11, 2014, 20:33:02 »
No nyt on pamput tihrusteltu fikkarin kanssa ja ihan kuivat olivat, molemmat etuset, lokasuojan alta, niin ylhäältä kuin alhaalta :) Ainoat kosteat paikat olen löytänyt etupumppujen yläpäistä, molemmin puolin se "holkki" jossa teräsputki muuttuu kumiletkuksi (?) on tihkunut itsensä pintakosteaksi, mutta kummallakaan puolella ei ole pisaraakaan nestettä tippunut pumppujen päälle tahi valunut letkuja pitkin :-\

Ja jotta soppaan tulisi lisää mausteita, niin tänään työpäivän päätteeksi mittasin nuo korkeudet uudelleen rullamitalla ja keula oli noussut 2cm siitä mitä auton aamulla parkkikselle jätin :o Ja taas kuitenkin nyt taas illalla kun auto seisoi likan treenien ajan parkkisella, niin hyvin näki ajovaloista kun keula pumppaa itseään startin jälkeen ylös, lyhkästen ajovalojen kantaman kasvaessa ihan selkeästi ???

Vaan jos tosiaan LDS:n kulutus pysyy aisoissa, niin olkoon noin ja hyväksytään toistaiseksi tuon yksilön "ominaisuutena" ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 702
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #9 : Maaliskuu 11, 2014, 21:57:35 »
Ja taas kuitenkin nyt taas illalla kun auto seisoi likan treenien ajan parkkisella, niin hyvin näki ajovaloista kun keula pumppaa itseään startin jälkeen ylös, lyhkästen ajovalojen kantaman kasvaessa ihan selkeästi ???

Ihan normaalia pientä hienosäätöä.

Nesteen häviäminen ei taas ole lainkaan normaalia. LDS:n tasoahan ei voi itse virallisesti X7:ssa tarkastaa. :(
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #10 : Maaliskuu 11, 2014, 22:58:42 »
LDS:n tasoahan ei voi itse virallisesti X7:ssa tarkastaa. :(

No sen epävirallisen ohjeen mukaan lasketaan auto alimpaan asentoonsa ja LDS-säiliö täytetään s.e. täyttöaukossa olevan korin pohja juuri ja juuri kastuu 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa AnttiF

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 0
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #11 : Maaliskuu 12, 2014, 18:59:51 »
Ja se neste kun laajenee lämmetessään niin tuon ohjeen noudattajalla on äkkiä säiliö halki!

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #12 : Maaliskuu 12, 2014, 19:15:51 »
Ja se neste kun laajenee lämmetessään niin tuon ohjeen noudattajalla on äkkiä säiliö halki!

No on se sitten aika ihmeellinen neste tuo LDS :o Yleensä ne on ne kaasut kun muuttaa tilavuuttaan lämpötilan mukana, nesteet tuohon vrt. lähinnä vain nimellisesti kuten esim. vesi. Tokihan sillä nesteellä on hirmuinen voima jos se ei pääse mihinkään tuota pientäkään muutostaan purkamaan, kuten nähdään esim. jäätyneiden vesijohtojen repeämistä. Mutta suuren suurtakaan tilaa tuo ei tartte kun jo purkki pysyy ehjänä, vaikka sisältö jäätyykin :)

Ja tässä tapauksessa säiliöön kuitenkin jäi yhä tuon korin mitan verran tyhjää ynnä siinä alimmassa asennossaan auto on aika harvoin = säiiössä on yleensä tyhjää siis vieläkin enempi. Lisäksi säiliön korkissa näytti olevan jonkin sortin "hengitysreiät", jota kautta se mahd. ylimääräinen neste pääsee hitaasti purkautumaan, aivan kuten esim. jarrunestesäiliöstäkin kun männät painetaan palojen vaihdon yhteydessä pohjaan => vahvasti epäilen kyllä tuota LDS-säiliön räjähtämistä tuolla epävirallisellakaan ohjeella ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2014, 22:37:35 »
Voiko tuo hyde-systeemi olla tosiaan noin lämpötilariippuvainen, sillä nyt kun päivällä oli +14 ja tällä hetkellä ollaan 0 pinnassa, niin C5 on laskeutunut varsin selkeästi alaspäin tässä muutaman tunnin aikana mitä se tuossa pihassa on seisonut :o Toisaalta tähän kyllä viittaisi tuo aikaisempi mittauksenikin kun aamukylmällä sen ajoi firman parkkiin ja iltapäivän lämmössä lähti taas liikkeelle ja C5 oli noussut 2 cm ylöspäin. Toisaalta aika isothan nuo pallotkin kyllä on eikä painemuutoksen tartte olla suuri kun se näkyy jo sentteinä auton korkeudessa. Kummastuttaa vain tälläistä märkäkorva-Citroënistia kun teräsjousissa ei moisia ominaisuuksia ole koskaan ollut, vaan auto on jöpöttänyt vakikorkeudessaan kesät talvet :-[
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 244
  • Peukkuja: 1
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #14 : Maaliskuu 17, 2014, 10:13:34 »
Voiko tuo hyde-systeemi olla tosiaan noin lämpötilariippuvainen, sillä nyt kun päivällä oli +14 ja tällä hetkellä ollaan 0 pinnassa, niin C5 on laskeutunut varsin selkeästi alaspäin tässä muutaman tunnin aikana mitä se tuossa pihassa on seisonut :o Toisaalta tähän kyllä viittaisi tuo aikaisempi mittauksenikin kun aamukylmällä sen ajoi firman parkkiin ja iltapäivän lämmössä lähti taas liikkeelle ja C5 oli noussut 2 cm ylöspäin. Toisaalta aika isothan nuo pallotkin kyllä on eikä painemuutoksen tartte olla suuri kun se näkyy jo sentteinä auton korkeudessa. Kummastuttaa vain tälläistä märkäkorva-Citroënistia kun teräsjousissa ei moisia ominaisuuksia ole koskaan ollut, vaan auto on jöpöttänyt vakikorkeudessaan kesät talvet :-[

Voisiko tuo liittyä myös hieman takerteleviin korkeussäätöantureihin? Kun tokihan automaattisen säädön pitäisi tuo parin sentin heitto korjata oikeaan ajoasentoon, mutta jos säädin takertelee, niin se korjaus voi jäädä tekemättä. Taka-anturia pääsee turvallisesti voitelemaan auton perästä, ja ainakin itselläni sitä saa kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti jo ruiskia ettei jumittelisi. Etusäädintä en vielä pihassa ole turvallisesti löytänyt, kun ei tuonne hydrauliprässin alle uskalla oikein päätään laittaa ilman tunkkia, mutta jonkinlaista jumia siinäkin lienee, kun keula säätyy aika pompsahdellen ja keula on vanteen keskiöstä mitattuna reilun sentin "oikeaa ajoasentoa" korkeammalla.

Vai onkos se niin, ettei ilman virtaa korjaa parkissa auton asentoa lainkaan? Kyllä tuo sinällään oudolta käytökseltä vaikuttaa, kun ainakaan omassa autossa ei kyllä noin huomattavaa muutosta päivän aikana tapahdu suuntaan eikä toiseen. Tosin molemmat etutolpat onkin hiljattain vaihdettu takuuna uusiin vuodon takia..

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #15 : Maaliskuu 17, 2014, 10:29:37 »
Vai onkos se niin, ettei ilman virtaa korjaa parkissa auton asentoa lainkaan?

Juuri näin. Sen pitäisi jäpittää just siinä korkeudessa koko ajan, missä sen parkkiin jätitkin. Tässä mun tapauksessa tuo liike on se pari senttiä mitä tuo tuntuu laskeutuvan, mutta se on sitten siinä. Eli se tulee tuon alas about 8-12h aikana, mutta siitä enempää se ei sitten tule 2-3 vrk seisonnallakaan. Eli joku (sisäinen) vuoto tuolla lienee jossain, mutta tosiaan etutolpat ainakin on ihan kuivat koko mitaltaan ja mahd. vuotoa ole sen enempää tässä enää metsästänytkään. Lähinnä seuraan nyt tuon LDS-säiliön täyttöä, joskos vaikka 1 kk tuosta täytöstä kävis samassa paikassa chekkaamassa pinnan uudelleen tuolla samalla menetelmällä = pinnan tulisi olla muuttumaton jos tuolla ei ulkoisia vuotoja ole. Tai jos säiliötä joutuu jälleen täytämään, niin paljonko on täytös tällä kertaa => selkeä käsitys tuon mahd. vuodon suuruudesta. Eli ei kun ootellaan että aika kuluu ja pääsee tuon chekkauksen tekemään 8)

Sinällään ajomukavuus tuolla on koko ajan todellakin kohdillaan, auto nousee ja laskee napista tarpeen tullen kuten pitääkin eikä sport-nappulankaan toiminnassa ole moittimista. Myös nopeuden noustessa tapahtuva alusta jäykistyminen on selkeä = sekin siis toimii moitteetta. Eli jos tuolla jotain vikaa on, niin ainakaan alustan ajonaikaisessa toiminnassa tuo ei (vielä) näy 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #16 : Maaliskuu 17, 2014, 13:39:08 »
Kummastuttaa vain tälläistä märkäkorva-Citroënistia kun teräsjousissa ei moisia ominaisuuksia ole koskaan ollut, vaan auto on jöpöttänyt vakikorkeudessaan kesät talvet :-[

Märkäkorvien ongelmia, korjautuu punaviinillä tai rautajousiseen vaihtamalla ;D

Aina se hydrauliikka jostain vuotaa, sitä vartenhan siellä järjestelmässä on paluuletkut.

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #17 : Maaliskuu 17, 2014, 14:32:34 »
Vai onkos se niin, ettei ilman virtaa korjaa parkissa auton asentoa lainkaan?

Juuri näin. Sen pitäisi jäpittää just siinä korkeudessa koko ajan, missä sen parkkiin jätitkin. Tässä mun tapauksessa tuo liike on se pari senttiä mitä tuo tuntuu laskeutuvan, mutta se on sitten siinä. Eli se tulee tuon alas about 8-12h aikana, mutta siitä enempää se ei sitten tule 2-3 vrk seisonnallakaan. Eli joku (sisäinen) vuoto tuolla lienee jossain, mutta tosiaan etutolpat ainakin on ihan kuivat koko mitaltaan ja mahd. vuotoa ole sen enempää tässä enää metsästänytkään. Lähinnä seuraan nyt tuon LDS-säiliön täyttöä, joskos vaikka 1 kk tuosta täytöstä kävis samassa paikassa chekkaamassa pinnan uudelleen tuolla samalla menetelmällä = pinnan tulisi olla muuttumaton jos tuolla ei ulkoisia vuotoja ole. Tai jos säiliötä joutuu jälleen täytämään, niin paljonko on täytös tällä kertaa => selkeä käsitys tuon mahd. vuodon suuruudesta. Eli ei kun ootellaan että aika kuluu ja pääsee tuon chekkauksen tekemään 8)

Sinällään ajomukavuus tuolla on koko ajan todellakin kohdillaan, auto nousee ja laskee napista tarpeen tullen kuten pitääkin eikä sport-nappulankaan toiminnassa ole moittimista. Myös nopeuden noustessa tapahtuva alusta jäykistyminen on selkeä = sekin siis toimii moitteetta. Eli jos tuolla jotain vikaa on, niin ainakaan alustan ajonaikaisessa toiminnassa tuo ei (vielä) näy 8)

-Tunnistan ja vahvistan ilmiön ja havainnot täysin. Omani laskee edestä sen sentti-kaksi ja toimii muutenkin täysin kuten yllä. Auto on vm 2011 ja ajettu < 70 tkm. Olen palstallakin tiedustellut että mikähän tässä mahtaa vikana olla mutta tuolloin ei kukaan kommentoinut.

Ei kommentoinut Vehokaan vaan ilmoitti huollon yhteydessä kaiken olevan kunnossa. "Vika" on siis ominaisuus. Silti hieman epäilyttää: Talvella mökillä käydessä (alusta nostettuna siihen < 40 km/h) saa parin tunnin kulutta pakkasessa havaita, että etupää on suorastaan "lysähtänyt". Toki se siitä pomppaa ylös mutta ei alustaa pahimpaan juurakkoon enää uskalla jättää, voi vielä jokin paikka alustassa tai ainakin muovisessa pohjan suojalevyssä pettää.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 244
  • Peukkuja: 1
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #18 : Maaliskuu 17, 2014, 15:11:25 »
Onko tuossa jousituksessa sitten joku "lepoasento"? Monesti parkkiin auton sammuttaessa kuuluu ikäänkuin joku venttiili avautuisi, samanlainen ääni kuuluu kun jousitusta lähtee laskemaan alaspäin auton ollessa käynnissä. Ja tuolloin ainakin keula hieman laskee, joskin varmaan sitten puolestaan taas nousee hieman kun hyppää autosta pihalle. Eli laskeutuisiko sitten hiljalleen takaisin tuohon normaaliin asentoon? Lieneekö sitten kuljettajan elopainosta kiinni kuinka paljon hypähtää ylöspäin autosta noustessa? :D

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #19 : Maaliskuu 17, 2014, 15:14:57 »
Talvella mökillä käydessä (alusta nostettuna siihen < 40 km/h) saa parin tunnin kulutta pakkasessa havaita, että etupää on suorastaan "lysähtänyt".

Ahaa! En siis olekaan "ongelmani" kanssa yksin - tai sitten meitä on vain kaksi hieman turhankin teknisesti tarkkaa Citroënistia ;) Mitään kovempia pitkiä pakkasia ei tässä viimeaikoina PK-seudulla ole enää ollut, joten auton tahi alusta pakkasominaisuuksia en ole päässyt vielä testaamaan. Mutta noin normitestinä tuo crossover-mode vaikuttaisi pudottavan sen saman pari senttiä seisoessaan, ei sen enempää sekään = viittaisi voimakkaasti jonkin sortin ominaisuuteen, auto ikäänkuin laskeutuu varpasiltaan kantapäilleen ;D

Jotenkin vain muistelen ettei siinä 1 vrk koeajossa olleessa Exclusivessa tuota ominaisuutta olisi ollut, mutta taas toisaalta menihän tässäkin muutama vko ennen kuin tuon tuosta nykyisestäkään bongasin. Sitä vain menee noissa vioissa ja ominaisuuuksissa koko ajan pienempiin nyansseihin, kun ne suuret kuviot on ensin saatu ojennukseen. Tässä tapauksessa tuo Vehon huoltokeikka poistikin ne 3 suurinta ja häiritsevintä. Niiden lisäksi itse kuittaisin jo weban kellon, kesärenkaan paikkuun ja lisäjarruvalon, mutta vielä olisi listalla mahd. etulaakerit. Kesärenkaillahan tuo sitten varmistuu tuokin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 1
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #20 : Maaliskuu 17, 2014, 18:12:32 »
Kyllä se on "ominaisuus". Itsellä ollut 4 hyde-sitikkaa ja kaikki on toimineet noin.

Poissa IlDuce

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
  • C4 110 HDI BMP -10 & C5 III -08
?
« Vastaus #21 : Maaliskuu 17, 2014, 23:01:42 »
Paljon on mystiikkaa hydejousituksessa. HiTec, otitko jotenkin ensin paineet pois järjestelmästä ja vasta sitten korkki auki ? Vai suoraan toimintaan ? Kiinnostaisi tarkistaa litkun taso.



Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #22 : Maaliskuu 18, 2014, 09:02:46 »
Se paineen poisto pitäisi tehdä lexialla ja odotella 30-60 min tms. Mutta eipä ollut vermeitä tuolla kertaa mukana eikä olisi aikakaan tuota oottelua sallinut => suoraan toimintaan siis 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #23 : Maaliskuu 26, 2014, 20:33:04 »
LDS-säiliön pinta tarkastettu tänään uudelleen ja ei havaittavaa vajetta. Tasan oli pinta samassa kuin täytön jälkeen = jos jostain vuotaa, niin ainakaan se ei suuren suuri vuoto ole :)

Mutta ei niin hyvää, ettei jotain huonoakin. Nesteen väri säiliössä oli selvästi tummunut => taitaa mennä ensikesänä LDS-nesteet vaihtoon, sen verran tummalta "puurolta" tuo nyt jo näytti :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 056
  • Peukkuja: 8
Vs: LDS-säiliön täyttö
« Vastaus #24 : Maaliskuu 27, 2014, 14:07:47 »
Mites C5 -03:ssa tuo LDS-säiliön tarkistus ja täyttö? Auto alas, korkki auki ja tihrailemaan, että nestettä on näkyvissä jonnekin merkkiin asti? Vai onko tuossa jokin paineistusjuttu myös?

Huollossa mainitsivat, että jotain vuodon tapaista olisi ohjaustehostimen pumpussa: tuohan käyttää tietääkseni samaa LDS:ää kuin varsinainen hydepumppukin, joten ajattelin tarkkailla nesteen tasoa. Auto ei merkkaa parkkiruutua, joten jos vuoto on sitä, että nestettä tihkuu jostain satunnainen tippa kerrallaan, niin mulle riittää toistaiseksi, että lisäilen vaan sitä tarpeen vaatiessa.