Kirjoittaja Aihe: Ongelmia XZ kanssa!  (Luettu 2432 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa XZ

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Ongelmia XZ kanssa!
« : Maaliskuu 05, 2014, 18:46:17 »
Terve, ostin muutama päivä sitten Sitikan XZ ja siinä on vähän vikaa.

Ongelma: Käynnistyy, voi ajaa hetken ja sitten ratissa alkaa palaa punainen valo ja sammuu. Seuraavana kun yrittää uudelleen käynnistää niin ei yritä edes startata. Noh, tunnin myöhemmin lähtee taas käyntiin ja sama toistuu.

Voisiko ajonesto olla syynä?

Autohan on 1,8 l ruisku, bensa
Ajettu 222 tkm
Olisikohan ollut vuosimallia -95 ja helvetisti sähköllä toimivia vempaimia.. :D

Jos jollain on ideoita/kokemuksia niin niitä otetaan vastaan avosylin.

Poissa XZ

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Ongelmia XZ kanssa!
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2014, 21:12:09 »
Voisiko ns. tyhjät patterit kaukosäätimessä vaikuttaa asiaan?

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 535
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Ongelmia XZ kanssa!
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2014, 22:06:49 »
Ei, ja se ollee zx :) oikea osiokin helpottais asian selvitystä ;) modet tämän siirtänevät?!

No muttas tuo ratissa oleva valo on airbägin vika valo. vika koodien luku helpottais asiaa.
Missä kunnossa akun kengät? kunnolla kiinni?
Ajonestovika tuo tuskin on koska vaikka se olisi päällä niin auto starttaa, ei vaan lähde käyntiin.

Toimiiko kaikki muu kun vika päällä? puhallin jne? 

Poissa XZ

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Ongelmia XZ kanssa!
« Vastaus #3 : Maaliskuu 06, 2014, 23:01:19 »
Elikkäs sähköt toimivat kun autoon sammunut, air bagin valo ei isis pala koko ajan vaan aina kun auto on sammumassa. Lisäksi auto käynnistyy suoriltaan sammumisen jälkeen apuvirralla hienosti ja jos lataa hetken apuvirralla se pysyy pitempään päällä. Esimerkiksi ajoin 20 km kun oli ollut kaapeleissa about 30 min.

Ja tosiaan kun auto sammuu ja sen antaa olla 30 min-1h niin se käynnistyy taas ilman apuvirtaa kuin palmun alta.
Akun kengät on kiristetty akku on vaihdettu parempaa.. Kenkiä on myös putsattu crc:llä.

Voisikohan vika olla virranjakajassa?

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 326
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Ongelmia XZ kanssa!
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2014, 08:39:51 »
Jos löytyy yleismittari niin mittaa akun lepojännite ja tarkista auton käydessä että laturi laturi varmasti pelaa.
Konehuoneen maadoitukset kannattaa myös putsata jos sitä ei ole vielä tehty.
Ja virranjakajaa sieltä konehuoneesta ei varmaan edes löydy.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
SaxoBeat
1/3 MKA:sta
Peugeot 106 Rallye

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Ongelmia XZ kanssa!
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2014, 12:17:09 »
Aika selkeä laturivika viimeisen viestin jälkeen...

Vaikka laturin merkkivalo ei palaisikaan, se ei tarkoita että laturi olisi kunnossa ja lataisi. Jos sopivan ikävästi kuluu "väärä hiili" loppuun, tai jännitteensäädin vikaantuu sopivasti, niin merkkivalo ei ohjausta saa. Joskus kohdallekin sattunut tuollainen, ja kertaalleen kyseisen vian takia tultu Seinäjoelta taksilla Jyväskylään joulupäivän iltana, onneksi oli autopalveluvakuutus kaverina...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981