c5 uusikoppaisen peilit

Aloittaja c5tomaatti, helmikuu 23, 2007, 06:51:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

c5tomaatti

onko todella niin, että uusikoppaisessa c vitosessa ei saa peilejä kääntymään sivulle manuaalisti kuskin puoleisen oven säädöistä? en kyllä ymmärrä sitäkään, että pitää mennä veholle, jos haluaa peilien automaattisen toiminnan päälle tai pois.

SEE5

Käsikirjasta: "Painallus taaksepäin suuntalevystä 1 kääntää sivupeilit sisäänpäin."

Tuo "suuntalevy" :) on se jolla valitaan kumman puolen peiliä säädellään. Jos peilit ovat jo paikoitusasennossa niin silloin painallus avaa peilit käyttöasentoon.

C5 Shadow

Vai tarkoititko sitä että saa parkkitoiminnon automaattitoiminnon (ei käänny automaattisesti) ??
Jos näin niin ajotietokoneesta löytyy mode.

Seefemma

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - helmikuu 23, 2007, 18:12:52
Vai tarkoititko sitä että saa parkkitoiminnon automaattitoiminnon (ei käänny automaattisesti) ??
Jos näin niin ajotietokoneesta löytyy mode.

No shit!  :o

Minä olen ollut aina siinä uskossa, että nimenomaan facelift-mallissa peilin kääntötoiminnon poisto vaatii huollon tekemän ohjelmoinnin. Pitää vissiin tutustua paremmin ajotietokoneen saloihin jos tuo tieto todellakin pitää paikkansa  ???

C5 Shadow

....ei ole pakko kimpaantua.... :)
Ei ole viimeinen kerta kun olen väärässä......

c5tomaatti

kiitoksia vastauksista. samaa kohtaa minäkin olen käsikirjasta lukenut ja kokeillut toimintaa, vaan pysyvät peilit sinnikkäästi normaaliasennossa. jos muilla peilit kääntyvät levystä sivulle, niin sitten meillä toiminta on epäkunnossa.
vai vaatiiko peilien manuaalinen kääntäminen automaattiohjelmoinnin päälle? mitään mode-toimintaa en myöskään löydä tietsikasta.

aaltosa

Lainaus käyttäjältä: c5tomaatti - helmikuu 24, 2007, 05:25:30
kiitoksia vastauksista. samaa kohtaa minäkin olen käsikirjasta lukenut ja kokeillut toimintaa, vaan pysyvät peilit sinnikkäästi normaaliasennossa. jos muilla peilit kääntyvät levystä sivulle, niin sitten meillä toiminta on epäkunnossa.
vai vaatiiko peilien manuaalinen kääntäminen automaattiohjelmoinnin päälle? mitään mode-toimintaa en myöskään löydä tietsikasta.
Manuaalinen peilien kääntö ei muistaakseni toimi, jos "suuntalevy" ei ole keskiasennossa. Eli valitsin niin, että kumpaakaan peiliä ei voi säätää.

c5tomaatti

eli kerran vielä:

toimiiko kenelläkään peilien manuaalinen sivullekääntö silloin, kun PEILIT EIVÄT OLE OHJELMOITU KÄÄNTYMÄÄN AUTOMAATTISESTI? kun minulla ei ole automaattista kääntymistä ohjelmoitu, niin peilit eivät myöskään käänny manuaalisesti, olipa säätölevy missä asennossa tahansa.

Jarski

Viikon olen ajellut vasta C5:lla. Eilen lumisateessa törmäsin automaattisesti kääntyvien sivupeilien ongelmaan. Lunta oli kasaantunut sinne saranapuolelle, eikä peilit päässeet käntymään normaaliasentoon. Lumet putsaamalla homma toki onnistui, mutta todella tiukkaan se oli sinne tinttaantunut, eikä sormikaan kovin hyvin sinne väliin sopinut.

Yritin etsiä ajotietokoneesta, miten automaattisen kääntämisen saisi pois. Ei löytynyt sellaista valikkoa. Harmillista. Jätinkin loppupäiväksi auton lukitsematta työpaikan parkkipaikalle, jotta jäivät peilit normaaliasentoon. Mutta aina ei ole näin mahdollista tehdä.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Jarski - tammikuu 25, 2008, 07:05:09
Jätinkin loppupäiväksi auton lukitsematta työpaikan parkkipaikalle, jotta jäivät peilit normaaliasentoon. Mutta aina ei ole näin mahdollista tehdä.

Miksi suotta? Voihan ovet pistää lukkoon, vaikka peilien mekanismi olisikin jäässä/lumessa eivätkä ne käänny. Tuntuu olevan sen verran fiksu, että ei yritä väkisellä kääntää rikkoen jotain.
BX Sport
ex C5X 225 Shine Pack Launch Edition -22, C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14, C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

C5 Shadow

Muistaakseni näin: Käännä peilit ulos niiden ollessa sisäasennossa KÄSIN. Muistaakseni tämä poistaa automatiikan. Sama toisin päin niin toimii taas automaattisesti. Muistaakseni. Ei kyllä riko mitään eli kokeilemaan vaan.

joffe

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - tammikuu 25, 2008, 08:33:37
Muistaakseni näin: Käännä peilit ulos niiden ollessa sisäasennossa KÄSIN. Muistaakseni tämä poistaa automatiikan. Sama toisin päin niin toimii taas automaattisesti. Muistaakseni. Ei kyllä riko mitään eli kokeilemaan vaan.

Juuri näin. Talvirengaskaudella toimenpiteisiin kuuluu viimasuojan asentaminen ja tämä peilien "säätäminen".
Ensimmäisten pakkasten aikaan minullakin peilit jäivät jumiin ja kääntyilivät miten sattuu, ei kuitenkaan rikkonut mitään.
Ja kyllä se niin taitaa olla, että facelift-mallissa toiminnon virallinen poistaminen vaatii veholla käynnin. Todella ajattelematonta citikan insinööreiltä.

Mikael

Lainaus käyttäjältä: citc5 - Joulukuu 11, 2006, 09:15:30Ja tässä sitten vinkki siitä, miten C5-II:ssa saa peilit varsin helposti talvella kääntymättömiksi:
- virrat päälle tai moottori käynnissä
- manuaalinappulalla peilit kylkiä vasten
- virrat pois
- käsin peilien kääntö aukiasentoon (eikä sitten kosketa manuaalinappulaan)

Sitten takaisin automaattiseksi:
- peilit käsin kyljille
- virrat päälle ja manuaalinappulalla peilit aukiasentoon (tämän jälkeen automatiikka hoitaa heiluttelun ihan kuten ennenkin)

Näin se toimii ja voi koska tahansa muuttaa toimintaa, tarpeen mukaan. Eikä tarvitse vierailla huollossa turhaan tai taistella jäätyneiden peilien kanssa. Tosin varsinkin teflon-pitoinen voitelu estää kiinnijäätymisen melko hyvin, muttei aina varsinkaan eteläisen Suomen jatkuvasti vaihtuvassa sade- ja pakkaskelissä (sitten kun alkavat).
Tällaisen ohjeen löysin ja on toiminut

C5 2.0i 16V Confort Tourer A. -09

MarkoCee

^^ Kappas, kiitos tiedosta - pitää testata. Oli aikeissa kävästä pikahuollossa ensi viikolla ohjelmoituttamassa tuo toiminto pois. Ja tosiaan, ruuttasin aseöljyä reilusti peilien niveliin pari kertaa viime talvena kun en jaksanut ko. toimenpidettä käydä huollossa laitattamassa, toimi aika hyvin. Btw, se mikä ilo minun mielestäni koko toiminnossa on, on se että näkee näppärästi myöhemminkin että ovet tuli laitettua lukkoon kun kiesin korvat ovat luimussa.