C5 2002 Bilteman raitisilmasuodatin ei sovi

Aloittaja Kaasumies, joulukuu 21, 2013, 11:23:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaasumies

Eli ostin köyhyyksissäni sellasen. Näyttää äkkiä verraten samanlaiselta, mutta ei mene tarpeeksi syvälle eikä ruuvinreiät osu ihan kohdilleen. Koitin myös onko se tiivis laittamalla auton käymään ja puhallusta. Ei tietenkään vaikka kädellä paino sitä sisäänpäin. Asennuksessa suodattimen on hyvä taipua, mutta biltema meni poikki. Sitten joutu kädellä kaivamaan sen jämän sieltä perältä ja väkisin vetämään sen ulos.
Koitin sitä asennella monta kertaa ja aina sama tulos, jää vähän ulos eikä ruuvit mene kierteelle ja tietenkin vuotaa. Kopistelin ja puhaltelin sitten sen vanhan melko mustan suodattimen ja laitoin takaisin-kerrasta oikein ja ruuvi kiinni. Siksi vaan ruuvi, koska ylintä ei ollut enkä mistään autosta löytänyt samanlaista, että olisin siihen saanut, mutta ei se vuoda sittenkään.
Ikävä vaan kun se biltema katkes, niin ei voi palauttaa. Seuraavan ostan kyllä vaikka France Moteurista!!!

Kaasumies

C5 RAITISILMASUODATIN AUTOM.ILMAST/AKTIIVIHIILISUODAT. 18,50 Eur
Sitrosella varmasti sopiva. Biltema maksoi 20€. Tyhmyydestä sakotetaan...

Kaasumies

Vaimolla on piileviä kykyjä. Se meni biltemaan ja tuli ulos 20€ kädessä. Pysy kuulemma vaan lujana tiskillä vaikka se suodatin olikin poikki. Hyvä vaimo!! Eikä kuulemma tarvinnut vielä sanoa edes pahasti...

Renee

keijokos

Kaasumies

Lainaus käyttäjältä: Renee - joulukuu 21, 2013, 14:15:19
Muista ei kannata koskaan ostaa halpoja kopioita.

Oliko yhtään tämän näköinen.
http://www.mister-auto.fi/fi/sisailmansuodatin/citroen-c5-dc-2-0-16v-100kw_v15911_g424.html

Juu oli. Kai mä soitan France Moteuriin maanantaina ja haen sieltä jos ei o kamalan kallis. Säästää postikulut ainakin.

KariM

Motonetista olen itse ostanut. Boschiakin joutui puukolla viimeistelemään ennenkuin sopi oikeinpäin paikoilleen.

Biltemassa on kokemukseni mukaan suhtauduttu asiallisesti aiheellisiin reklamaatioihin. Useamman kerran olen joutunut asioimaan niissä merkeissä.

chewitsi

Saakokaan noita suotimia ehjänä pois, muistaakseni kotelossa tai suodattimessa on väkäset, jotka napsahtaa paikoilleen. Pois vetäessä tulee "haitarin palkeet auki" venyneenä ulos? Täh

Mulla oli toissakerralla joku italialainen aktiivivempain, jota joutui kanss veisteleen useamman mm kapeammaksi. Ei olis kannattanut säästellä paria euroa.

chewitsi

Sattu oleen toi bosch odottamassa, niin mittasin.
suodinosan leveys 158-160
                  kork    34-35,  etulevy 65mm
                  pit      319,     kok.pit. 344mm,

eli valmistajan mitat ovat noin suunnilleen sinnepäin.

Muumuupapa

Tampereen Motonetista oli paperiset suodattimet loppu joten jouduin ostamaan aktiivihiilisuodattimen. Melkoista ähertämistä oli senkin kanssa. Ensimmäisellä kerralla ei mennyt pohjaan saakka ja takaisin vehettäessä katkesi yläreunasta. No, nyt se on siellä jotenkuten, mutta en voi olla varma, täyttääkö se sille varatun tilan kokonaan. Tuskin pienesä ohipuhalluksesta kuitenkaan haittaa on.

Kaasumies

Ennen ajeltiin kokonaan ilman raitisimasuodattimia...

japa

Muutenkin tuo C5:n sisäilmafiltterin vaihto on tehty niin kummallisesti, että lienee suunnittelijalla jäänyt huomioimatta, että tähänhän tulee vielä polkimetkin! Toivottavasti ovat brittimalleihinkin kääntäneet filtterin kuskin puolelta vaihdettavaksi  >:D
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Jarppa

No empä tiijjä tuosta laittamisen vaikeudesta. Maltti on valttia tässäkin tapauksessa. Kun kerran on ähertänyt sen paikalleen, niin jokainen seuraava kerta on helpompi..kylsesiitä....

Kaasumies

Kävin France Moteurista hakemassa alkuperäisen Valeon suodattimen ( 698541) 25€.

Asennus meni seuraavasti:
--Ruuvit auki, vanha pois.
--Uuden asennus, ruuvit kiinni.
Aikaa meni ehkä 10 min kun suodattimen pää oli aika hankala saada oikeille urille. Suodatin meni heti perille eikä mitään ongelmia ollut.
Puuttuvan ruuvin otin kuskinoven kaiuttimesta. Siinä on torx-kanta mutta muuten sopiva.
Enään en tuhlaa aikaa ja hermoja ja rahaa "piraattiosiin".  :)

Kaasumies

Tässä kuvalliset ohjeet. Piti vaan pienentää, että sai tänne. Ctrl/+ suurentaa kuvaa. Tuli vahingossa liiankin pieni. Vaihdan sen, kun vaimo ammattimiehenä tekee kuvasta oikean kokoisen.  :-\
Kuvan mukaan suodatin on repsikan puolella mutta se on kuitenkin kuskin puolella.

Renee

Hyvä kuulla että tarinalla on onnellinen loppu.Joka tarinaan liitty opetus jonka lukijat varmaakin huomaa ilman vinkkiä.Se ei ole en koskaan ostaa halpaa kopiota vaan kuinka vaimo on perheessä tärkeä.

Alpo Kieppi

Heh, vaimo on tärkeä etenkin näin jouluyönä, kun tuhisevat tuolla kissan kanssa yhdessä toisessa päässä taloa. Mutta toisen kissan eli C5:n sisäilmasuodatin on tosiaan vähän pöljästi tehty, kun pitäisi ensin ottaa polkurit pois niin kuin "japa" viisaasti totesi, että saa viltterin sisään. Joutuu rajusti taivuttamaan viltteriä ja könöttämään jalkatilassa niin, jotta vanhan miehen selkä on kohta sökö. Tätä autoa ei voi enää itse kohta könttyränä äijänä huoltaa!

Mahtaako se sihti muuten pysyä edes tiiviinä taivutusoperaation jälkeen?

Bilteman suodatin ei käy kakkoskopppaan, vaikka niiden hyllyn perusteella siihen erehdyin. Eivät riidelleet, vaan antoivat ecut takaisin. Hain uuden Motokaupasta.

Auttaako muuten ihan oikeasti ne jäähdytyskennon putsuuaineet, onko niistä hyötyä? Kellään kokemuksia?

Nyt otan kinkkusiivun ja tuikun ranskalaista punkkua ja painun takaisin eukon ja kissan viereen maate!
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

ealab

OT: Biltemasta jäi moottori-ilmasuodatin ostamatta, Xantiaan, koska suodattimessa oleva superlon-kerros oli ilmeisen ilmanvirtausta vastustava. Aiemmin oli jokin kuituvillakerros hyvänä lisäsuodatuksena.

Renee

Alpo Kieppi kyselit noista aineista onko kyse siitä ilmastoinista jolloin se systeemi desifioidaan jolloin se vanhan villasukan haju on historiaa.
Kyllä ne on hyviä aineita jollaa se mikrobien kasvu estetään ja täten kuskikin pysyy terveenä.
Itse olen käyttänyt sitä vaahto systeemiä ja pitää muista lukea ne ohjee siitä purkin kyljestä hyvin.
Vai oliko se jäähdytysjärjetelmkän pesu sisältä jolloin se syylärin ja lämmityskennon sisusta tulee puhtaaksi siitä kalkista tai ruosteesta .
Jolloin kone jäähdyttää hyvin ja ohjaamoon tulee hyvin lämmintä ilmaa jolloin se lämmityskenno luovuttaa lämpöä.
Varaosaliikkeessä syylärin puhdistusainetta tai sitä sitruunahappoa apteekista.
Kun vaihtelee noita nesteitä ja huuhtelee järjketelmän kyllä siitä nesteestä huomaa että kovin likainen järjestelmä autossa.
Noita juttuja ihmiset tekee kovin harvoin-

Alpo Kieppi

Tämä heitti nyt osaltani vähän sivuraiteelle. Juuri siitä vaahdosta, jolla putsataan kylmäkoneen kenno, kyselin kokemuksia. Auttaako ne oikeasti? En ole koskaan käyttänyt sellaista itse, joten voisi ehkä olla aika laittaa kokeiluun, niin olisi kesäksi valmiina. Homma onnistuisi lämpöisessä tallissa mainiosti.

Toki on tiedossa, että kompura kannattaa aina ottaa pois päältä ennen perille pääsyä, että kenno ehtii kuivua, mutta taitaa tuonne silti kertyä pölyä ajan kanssa.

Suodatin pitää kai ottaa vaahtokylvyn ajaksi pois? Onko vaahdon muodostus niin runsasta, että sitä päätyy kennoon asti ja huuhtoo kondenssiletkun kautta köhnät sieltä pois?

Jäähdytinnesteet olen vain laskenut pois ja laittanut uudet tilalle, ja ilmannut ja ilmannut ja....
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

Kaasumies

Kun huollatin ilmastoinnin, niin sain sellasen spraypullon joka laitettiin repsikan jalkatilaan, auto käymään, puhallin täysille, sisäkierto päälle ja paino liipasimen pohjaan johon se lukittui ja ovet kiinni. Sitten tietyn ajan päästä sammutti auton ja tuuletti joka ovesta hyvin. Purkin mukaan piti odotella muistaakseni jotain 10min mutta asentaja kehotti odottamaan paljon pitemmän ajan ja sitten jättämään ovet kiinni yöksi ja aamulla vasta tuulettamaan. Näin kuulemma desinfiointi tehostuu. Mä odotin yön ennen tuuletusta, eikä mulla ainakaan sen jälkeen haissut millekkään ilmastointi. Purkkeja myy myös Biltema halvalla.

toiras

Se taitaa olla sitä otsonia,sille meikäläinen on tullut allergiseksi hitsaushuuruista!

Kaasumies

toiras

Mitä lienee mömmöä tämä,otsonointia käytetään yleisesti hajujen poistoon sisätiloista.

fsol77m

Lainaus käyttäjältä: toiras - joulukuu 27, 2013, 09:20:40
Mitä lienee mömmöä tämä,otsonointia käytetään yleisesti hajujen poistoon sisätiloista.
ja otsonointihan poistaa vain hajuja mutta jos kenno on homeessa tms niin tuo auttaa vain hetkeksi kun hoidetaan oiretta eikä syytä oireisiin :)
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg