OBDII ELM327 - Bluetooth adapteri?

Aloittaja Suutari, lokakuu 01, 2013, 20:37:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suutari

Onkos kenelläkään tietoa, kun tollaisen palikan laittaa OBD pistokkeeseen kiinni ja jättää paikoilleen, niin pitääkö noissa väyläsähkö vehkeissä sähköt päällä koko ajan ja tyhjää akun ajansaatossa? Vai sammuuko kaikki sähköt autosta normaalisti, vaikka palikka on paikoillaan? Ei vaan jaksais repiä edes takaisin tuota palikkaa, kun on xsarassa ajotietokoneena kiinni...

Topelius

Mulla tuo on ainakin kokoajan kiinni.  En tiedä viekö paljon virtaa,  mutta on tainnut olla viikonkin kiinni ilman,  että akku on tuona aikana tyhjentynyt merkittävästi. 

Bluetooth yhteyttä en kyllä ainakaan saa toimimaan,  jos "virta"  ei ole autossa päällä,  eli eikö se silloin mene johonkin lepotilaan?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Suutari

Itsellä näyttää palikkaan jäävän punainen ledi palamaan ja veikkaan, että kyllä tuo akun taitaa purkaa, ainakin jos on monta viikkoa auto seisoo paikoillaan. Epäilen, että väyläkortissakin pysyy sähköt päällä, kun tuo palikka on kiinni, tiedä sitten... Parempi repiä edes takaisin, vaikka tuo "mini" palikka paikalleen mahtuukin ja suoja sopii vielä päälle!

keijokos

Taitaa olla kulutus niin pientä ettei paljon merkitystä jos autolla ajelee vaikkapa kerran viikossa. Onhan autossa aina muitakin virtaa kuluttavia kuten esim keskuslukon vastaanotin.

Greyhound

Mitäs tietoja tuollanen adapteri antaa ulos ja minkä hintainen laite on? Itselläni 1.6 16V vm.02, toimiskohan?

Suutari

Android sovellusta Torque olen itse käyttänyt 7" tabletilla, joka muuten mahtuu nätisti rattiputken päälle mittariston eteen! Sovelluksesta ja sen tiedoista lisäinfoo : https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

Itse obd palikoita saa Huuto.netistä 13,90€ kotiin toimitettuna SUOMESTA, eikä ulkomailta viikkojen odottelulla esim.
http://www.huuto.net/kohteet/vikakoodinlukija-elm327-obd2--v15-bluetooth--suomitoimitus/281939763

Eli kustannukset on kyllä minimaaliset, mikäli omistaa android laitteen. Niin ja mikäli play kaupan hinta 3.55€ ja vaiva näpyttää luottokortin numero on liikaa, niin saahan tuon softan muualtakin  ;)

Greyhound

Kiitoksia, pystyykö tuolla seuraamaan keskikulutusta/polttoaineenkulutusta ylipäätään myös?  On kyllä edullinen laite jos myös vikakoodit saa nollattua tarvittaessa  :)

Topelius

Kenguru

Tuo kulutus / keskikulutus ei ole vielä omissa kokeiluissa missään toiminut.
Testattu 2003 VW Bora, 2000 HDi Xantia, 2000 Saxo VTS. Muuten mukava ja edullinen yhdistelmä (ELM + torque) tutkia mikä autossa toimii ja mikä ei
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Topelius

Oho tulipas iso kuva. Laitoin sen kuvankaappauksena suoraan puhelimesta...