Kirjoittaja Aihe: C3 1.4 vm 04 takaiskunvaimentimen vaihto-ohje  (Luettu 1647 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Renee

  • Vieras
C3 1.4 vm 04 takaiskunvaimentimen vaihto-ohje
« : Kesäkuu 23, 2013, 07:40:04 »
Ostetaan iskarit KYB  kaasu  kappale  hinta 45 € eli 90€ maksavat osat.
Iskareilla on 2 vuoden takuu ja laatu täten hyvä ei ole takuu palautuiksia .
Tarvitaan; hallinosturi  hylsysarja(hyvä) jossa on 17 ja 22 hylsyt sekä  jos alapään iskarin mutteri on kovasti kiinni myöskin rengaspulttien avauksessa tarvittava jatkovarsi.
Vanha vyö jos haluaa iskarin laittaa kasaan että helpompi on irroittaa, asentaa se iskari
Jos se alapään iskarin pusla on kovasti kiinni siihen tarvitaan sopiva ulosvetäjä tai sitteen pieni kulmahiomakone jossa on se katkaisu laikka.
Kun tehtaassa ei ilmeiseti tunnetaa vaseliinia tai muuta juttua joka estäisi sen puslan ruostumisen siiheen akseliin kiinni
Ruuvari, kärkipihdit ,papukaija pihdit hyvät  sekä temmi jollla voi hakataa rautaa.
Vaseliinia ,tai tervaa sekä WD40  öljyä.

Löysää pyöränpultit.
Laita tuet etupyörien eteen ja itse en laittanut kässäriä päälle joten se käsijarruvaijeri on helpompi liikutella kun saa olla vapaana.
Vaihde silmässä
Nosta takapää ylös itse nostin siitä jousen alatuesta.
Irroita sisälokari siinä reunuksen irroituksessa ruuvari on kova sanaa  on 4 muovinastallaa kiinni ..2 sivullaa yksi etupäässä ja yksi siellä takana puskurin alahelmamasa.
Ruuvarilla se nappi ylös ja kärkipihdeillä nosta pois ja jemmaan.

Ota se käsijarruveijerin pidin irti rungosta  kiinni muovikynsillä vain vedä pois paikoltaan ja muista missä asennossa se oli.
Iskarin alapään mutteri auki käytä WD40 vähän helpottaa avaamista kun kierteissä likaa, ja sitteen yläpään kiinnitys pultti on alumiinin näköistä eli aukeaa hyvin.
Paina iskaria alaspäin että sopii yläpään tulemaan pois paikoiltaan.Vanha vyö käyttöö eli iskari kasaan ja käännä eteenpän, miltä alapäänpusla tuntuu onko jumissa.Käytä ulosvertäjään ja naps  iskari irtos,siirä käsijarruvaijeria niin että sopii tulemaan pois  paikoiltaa,.Takaisn laitto  putsaa akseli  johon iskarin alapää tulee kiinni sivelee vaseliiniaa tai sitä tervaa-.
Laittaa alapää ensiksi kiinni ja sen jälkee yläpää sopiva ruuvari niin siinä on kiinnityskohdassa reäit jolla saa se pultin asennettu hyvin sinnee iskarin yläkiinnitykseen.
Laittaa käsijarru vaijerin kiinnitys paikoileen.Jos teillaa vettä ja paineilma käytössä putsaa se  tausta hyvin puhtaaksi kun siellä on 2 taskua joissa sitä savea on aika paljon
Itse suojasin  paikat samalla kun olivat auki.
Kun kaikki ok laitetaan lolkari paikoileen sekä vetäise kässäri päälle helpompi on vanne laittaa paikoileen.
Pyörän pultti kiinni ja kun molemmaat puolet tehty koeajo voi alkaa.
Olette säästäneet varmaakin 30€.
Mutta jos epäilet asennusta niin elä aloita .
Itsellä toinen iskari läksi pois paikoiltaan ulosvetäjällä, mutta toinen oli niin jumissa alapään
kiinnityksesta että kulmiksella halki vain pusla ja temmillä ja papukaijaa pihdeillä se vastus voitettiin.
Työskentely asento vähän hankalaa voi jalat tullaa kipeksi jos se remppaa ei mene ihan putkeen.
Työn iloa siitäkin huolimatta