Xsara 1,6 -02 sähköt

Aloittaja tippis, toukokuu 17, 2013, 18:08:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tippis

Xsaras 1,6 -02 "muutama" sähkö ongelma:
Takalaatikon (5ovinen) valo ei toimi ja keskuslukko toimii mut auto ei tunnista että luukku avataan ja lukitsee ovet uudestaan.
Ajovalojen merkkivalo mittaristossa vilkkuu satunnaisesti, kestää muutaman sekunnin ja jää sitten palamaan normaalisti.
Latauksen merkkivalo palaa kokoajan, ilmeisesti auto kuitenkin lataa ainakin jotain (valo palanut kuukausia putkeen)

tippis

nyt lakkas kuskinpuolen peilikin lämpeämästä.

Renee

Takaluukossa on sellainen mikrokytkin joka kertoo onko takaluukku kiinni vai auli se on rikki tai pitää herkistella aseöljyllä vaikka.
  http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,14147.msg95641.html#msg95641

Kuules jos otettaisiin niin että mittaa se laturin jännite ensiksi .
Sen kun pitäsi ollaa siinä 13.5-14.9 voltin välissä koneessa kieroksia reilusti ja kaikki sähkökuluttavat jutut pois päältä.
Mittari ja niista akun navoista voi mitata
Jos matala jännite tekee helposti noita vikoja sanoin akun kunto ja niitten akunkenkien kunto ja liitoksessa ei hapettumaa.
Sekä moottorin maadoitus joka menee koriin se puoli kanssa sekataan.

Sekä lue tuo juttu ja vastale noihin juttuhin kanssa.
Kun tuonne kysymyspuolelle rustaatte niitä kysymyksiä
1 Autonmalli ja vuosimalli ,onko dieseli bensa, manuaali vai automaatti laatikko
2 Ajetut kilometrit ja se huoltohistoria kanssa julki.Kauanko auto ollut teillä jos vaihdettu justiinsa
3 Koska se vika alkoi ja millainen se oiken on.Koskaa näissä hommissa ei tulee liika testiä.
(Onko rempattu jotain ja vika alkoi sen jälkeen)
4 Mitä autolle tehty vian selvittämiseski laitaa  noita- alekkain jutut ettei tarvitse turhaa kysellä sekatuista  jutuista
5 Jos autossa on päästöt mitattu niin ne julki jos vikaa on moottorissa.
6 Jos auto tuli kuntoon kerroa se meille ,jolloin henkilöllä sama ongelmaa saa haualla tietää mitä kannattaa tehdä ja viellä plussana mitä se korjaus maksoi
7 hyvää syksyä

maximi

Lainaus käyttäjältä: tippis - toukokuu 17, 2013, 18:08:33
Xsaras 1,6 -02 "muutama" sähkö ongelma:
Takalaatikon (5ovinen) valo ei toimi ja keskuslukko toimii mut auto ei tunnista että luukku avataan ja lukitsee ovet uudestaan.
Lainaus käyttäjältä: tippis - lokakuu 12, 2013, 22:16:35
nyt lakkas kuskinpuolen peilikin lämpeämästä.
Tarkista takaluukun ja oven johtoniput niissä haitarikumeissa. Itse olen jo kahdesta ovesta korjaillut katkenneita piuhoja, kuskinovi odottaa vielä inspiraatiota (peilin lämmitys ei siinäkään toimi ;D).
Ja oireet minulla olivat että ovia ei saanut lukkoon koska automatiikka ei tajunnut oven menneen kiinni, vaan pompautti keskuslukituksen auki. Ei ole kallis korjaus, mutta vaatii kolvia, tinaa ja piuhaa (+eristeitä/kutistesukkaa). Homma ei ole sinällään paha, menee vaan vähän näpertelyn puolelle ja vaatii hieman kärsivällisyyttä (mikä ei siis kuulu minun vahvuuksini...).
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02