Ykkönen on ykkönen !

Aloittaja Xantiago, toukokuu 08, 2013, 19:29:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xari

Kyllähän pienelläkin ajaa, itsekin olen ajanut, lähinurkissa ainakin oli yksi yli 500tkm ajettu AX ;D ja hivenen harmittaa etten ostanut moista dieselinä kun tarjolla sellainen yhdessä välissä olisi ollut >:(

Jossain etelämmässä sillä pienellä on pakko ajaa jos johonkin meinaa joskus päästä pysäköimään.

Xantiago

Ihmetyttää nuo kaupunkimaastoautot joilla tukitaan markettien parkkipaikat. Äsken kierteli kaupan parkkipaikalla joku Nissanin
vähän hummerilta näyttävä lotja jonka sisään C 1 ois mahtunut parkkiin. Mies siellä istui yksinään ja etsi muttei mahtunut mihinkään
sen tankkinsa kanssa.

Mukava että C 1 on kirvoittanut näin paljon virkistäviä  :P kommentteja ja näkemyksiä.
Turvallista matkaa itse kullekin ja onnellisia >:D polttimonvaihtosessioita niiden C viitosten kanssa.
Exät: BX 1.4 -86 ZX 1.6 -95 Xantia 1.6 -96 C5 2.0i -04
C1 1.0 2012  C5 2.0i A 2007 C4 2.0i A 2006 C4 vTi 2013
C4 Cactus 2020

hyper

Lainaus käyttäjältä: Xari - toukokuu 10, 2013, 17:28:57
Kyllähän pienelläkin ajaa, itsekin olen ajanut, lähinurkissa ainakin oli yksi yli 500tkm ajettu AX ;D ja hivenen harmittaa etten ostanut moista dieselinä kun tarjolla sellainen yhdessä välissä olisi ollut >:(

Jossain etelämmässä sillä pienellä on pakko ajaa jos johonkin meinaa joskus päästä pysäköimään.

AX:ää joskus vähän koeistuin, mutta koeajolle en lähtenyt . Kun jotenkin itseni sain kuskin paikalle väännettyä niin moottorin käynnistäminen ei edes tullut mieleen, ulospääseminen vain.  :P

Mutta totta kyllä että pienellä autolla parkkipaikan löytäminen on helpompaa kuin isolla. Monta kertaa olen joutunut ceefemmalla jatkamaan matkaa löydettyäni kadun varresta tyhjän paikan ja yritettyäni siihen sompailla. Kun ei mahdu/käänny niin ei sitten.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Seevitska

^ Itsellä tulee jostain syystä automaattisesti haettua esim. marketin parkkipaikalta sellainen kohta, jossa on tilaa ja oletettavasti muut eivät pysäköi viereisiin ruutuihin. Toisin sanoen vien auton mahdollisimman kauaksi, toisin kuin valtaosa muista joiden pitää päästä joko oven suuhun tai sitten invapaikalle. Ainakaan pahimpaan ruuhka-aikaan ei tulisi mieleenkään ajaa ruutuun kahden auton väliin, vaikka olisi viimeinen paikka niin silti. Säästyypähän isommilta kolhuilta kun käyttää vähän päätään. Ja reipas kävely edistää kuntoa. :D
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Ralle

Lainaus käyttäjältä: hyper - toukokuu 10, 2013, 19:35:43
Lainaus käyttäjältä: Xari - toukokuu 10, 2013, 17:28:57

AX:ää joskus vähän koeistuin, mutta koeajolle en lähtenyt . Kun jotenkin itseni sain kuskin paikalle väännettyä niin moottorin käynnistäminen ei edes tullut mieleen, ulospääseminen vain.  :P

Mutta totta kyllä että pienellä autolla parkkipaikan löytäminen on helpompaa kuin isolla. Monta kertaa olen joutunut ceefemmalla jatkamaan matkaa löydettyäni kadun varresta tyhjän paikan ja yritettyäni siihen sompailla. Kun ei mahdu/käänny niin ei sitten.

et tiedä mitä enetit, ja se penkki on säädettävä  :)

vibes

Kyllä mun seefemma ainakin taittuu hyvin ruutuun, tutkat molemmissa päissä helpottaa kummasti.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

black_van

Lainaus käyttäjältä: XANTIAGO - toukokuu 10, 2013, 17:57:32
Ihmetyttää nuo kaupunkimaastoautot joilla tukitaan markettien parkkipaikat. Äsken kierteli kaupan parkkipaikalla joku Nissanin
vähän hummerilta näyttävä lotja jonka sisään C 1 ois mahtunut parkkiin. Mies siellä istui yksinään ja etsi muttei mahtunut mihinkään
sen tankkinsa kanssa.

Mukava että C 1 on kirvoittanut näin paljon virkistäviä  :P kommentteja ja näkemyksiä.
Turvallista matkaa itse kullekin ja onnellisia >:D polttimonvaihtosessioita niiden C viitosten kanssa.

olen ajanut niin honda jazzeilla,puntoilla,micralla jne. Ne on olleet sentään ajettavia,toisin kuin C1. ainakin mielestäni se autoilun pohjanoteeraus,ei pienen auton tartte olla epämukava.
Mikä siinä viitosten polttimoiden vaihdossa nyt niin hankalaa on? Eka kerralla meni 15min molempien lähivalopolttimoiden vaihtoon,toisella kerralla kun oli oppinut tekniikan niin 5min kummallekin puolen,mitään ei tarvinnut purkaa eikä akkua siirrellä ja kädet eivät ole mitkään pianonsoittajan

MarieCurie

Ykkönen on ykkönen, joo... mulle riittäis ihan kolmonenkin. Jostain syystä C3 on alkanut tulla mieleen vähän tavallista useamminkin. Mutta ku se on kuitenkin niin uusi, ihan liian uusi mulle.

Xari

Kyllä kakkonen olis ykkönen jos noista pienemmistä pitäisi valita, tosin teknisesti sama pelihän se kolmonen käsittääkseni on, mut onneksi on tuo automatti classikko kaupunkiajoon ;D

LainaaIhmetyttää nuo kaupunkimaastoautot joilla tukitaan markettien parkkipaikat

Kaupungissahan noita tarvitaan, metrin kinoksissa, ei maalla maasturia missään tarvitse, siellä on auratut tiet.

Pate

Katumaasturia ei tarvitse edes huonosti auratussa kaupungissa. 26 vuotta on minulla ollut ajokortti ja kertaakaan en ole kaivannut katumaasturia tai edes nelivetoa vaikka olen koko ikäni asunut kaupungeissa.

Katumaastureitahan myydään eniten maissa joissa ei lunta ole nähtykään.

Ja käytetyistä pikku Citroeneista C2 on tyylikkäin ja urheilullisin. Myös hintaero C1:een on niin pieni ettei oikein ole mielekästä ottaa numeroa pienempää.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

hyper

Lainaus käyttäjältä: vibes - toukokuu 10, 2013, 22:39:20
Kyllä mun seefemma ainakin taittuu hyvin ruutuun, tutkat molemmissa päissä helpottaa kummasti.

Riippuu ruudun koosta... mutta tosiaan kadunvarsipysäköinnissä (autot tien suuntaisesti) nuo tutkat ei kyllä minun autossa auta mitään, kun ne huutaa kurkku suorana kun esteeseen on vielä puoli metriä eli siinä vaiheessa kun ei enää omin silmin näe sitä estettä niin tutkatkin muuttuu hyödyttömiksi. Ja lumihangessa möyriessä niistä on vieläkin vähemmän hyötyä, piippailevat koko ajan miten sattuu.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

hyper

Lainaus käyttäjältä: Pate - toukokuu 11, 2013, 08:29:18
Katumaasturia ei tarvitse edes huonosti auratussa kaupungissa. 26 vuotta on minulla ollut ajokortti ja kertaakaan en ole kaivannut katumaasturia tai edes nelivetoa vaikka olen koko ikäni asunut kaupungeissa.

Kyllä se maasturi vaan elämää helpottaisi. Et ole varmaankaan koskaan autoillut Helsingin pääväylien sivussa pikkukaduilla parkkipaikkaa etsimässä. Onneksi asun Vantaalla mutta ei se elämä täälläkään aika helppoa ole, varsinkin jos lunta tulee paljon niin pihojen ja parkkipaikkojen auraus ei pysy vauhdissa mukana. Ja ceefemma varsinkaan ei ole lumessa oikein omassa elementissään.

Aina kun menen jonkun autoliikkeen ohi ja huomaan siellä vaihtoautorivistössä maasturin niin taivaasta tulee siihen valonsäde ja enkelikuoro laulaa mutta toistaiseksi olen muutamaa koeajoa lukuunottamatta mennyt vaan ohi. :)

Seevitska

Ja käytetyistä pikku Citroeneista C2 on tyylikkäin ja urheilullisin. Myös hintaero C1:een on niin pieni ettei oikein ole mielekästä ottaa numeroa pienempää.

Peukutan armottomasti. Oma vuoden 2004 C2 oli rehellisesti sanoen (omakehuhaisee.jpg) paljon parempi kuin 107/C1/Aygo. Mukavuuskin oli paljon parempi, vaikka kyseessä onkin "sporttiauto". Hitto vain kun lopettivat tuotannon 2010, siinä oli pieni suuri auto isolla A:lla.

Megaman

Sain yllytettyä kaverin ostamaan muijalleen viime syksynä mustan C2:n 1.6 koneella. Ihan tyylikäs ja pirtsakka peli. :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Xari

33 vuotta on ollut ajokortti, autoiltua on tullut pari vuotta enemmän ;D

Muutamaan kertaan olis kyllä kaivannut oikeaa maasturia ja nelivetoa joka hiton talvi, maasturi yhtenä autona olis kova sana jos jotain isompaa joutuu vetämään, ainoaksi en kyllä ottaisi.

Kunnon nelivetoa kannattaa joskus kokeilla, oikein kun on liukasta niin Laakkoselle vaan ja yksi quattro koeajoon, loppuu ne joutavat höpinät nelivedon turhuudesta >:D

Seevitska

En itsekään ymmärrä tuota jatkuvaa hehkutusta nelivedon ylivoimaisuudesta... myönnettävä on, etten ole koskaan sellaisella vielä ajanutkaan. Vielä ei ole kuitenkaan tullut eteen tilannetta jossa nelivetoa olisi tarvinnut. Ei kaupungissa eikä maantielläkään. Kunnon nastarenkaista ja ennakoivasta ajotavasta on paljon enemmän hyötyä kuin joka nurkassa sutivista pyöristä. :)

Tarkoitan tällä nyt siis lähinnä citymaastureita ja sporttiautoja. Oikeassa maastossa möyhivät hankkivatkin sitten kunnon maasturit, kuten Lada Nivan tai Land Roverin. Jollakin Käskailla tai Seeärveellä ei ole mitään asiaa sellaisiin paikkoihin missä kaksi aiemmin mainittua viettävät aikaansa mudan ja kivien keskellä.

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Megaman - toukokuu 11, 2013, 12:26:26
Sain yllytettyä kaverin ostamaan muijalleen viime syksynä mustan C2:n 1.6 koneella. Ihan tyylikäs ja pirtsakka peli. :)
Tätä en ihan ymmärrä... Kai kaverin "muijankin" mielipidettä olis voinu kysäistä... ::)

Pate

Lainaus käyttäjältä: Xari - toukokuu 11, 2013, 14:18:36
Kunnon nelivetoa kannattaa joskus kokeilla, oikein kun on liukasta niin Laakkoselle vaan ja yksi quattro koeajoon, loppuu ne joutavat höpinät nelivedon turhuudesta >:D

Olen ajanut firman ex-Subaru Foresterilla (XT Turbo) mutta siihen hintaan olettaisi saavansa jotain muuta kuin ämpärimuovisen kojelaudan, kivikovan penkin ja meluisan auton. Neliveto ei tuonut mitään lisäarvoa vaikka liukasta olikin. Ennemmin ajan vaikka kakkosautollani 1988 rekisteröidyllä 1987 valmistetulla Peugeot 405:lla (jossa myös on ämpärimuovinen kojelauta, mutta eipä sen arvokaan enää ole kuin pari sataa euroa).

Ai niin, nyt meidän firmalla on toinen Forester, se on uusi ja diesel mutta vie enemmän öljyä kuin neljä parkkipaikalle öljyä valuttavaa PSA:n kulkinetta yhteensä. Kuskilla pitää olla öljytonkka koko ajan takapaksissa jos voimakkaasti jarruttaessa syttyy öljynpainen merkkivalo, niin öljyä on lisättävä. Maahantuojan mukaan pieni öljynkulutus on normaalia. Autossa on takuu voimassa.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Pasis

Mun mielestä kaikki C4:sta pienemmät on kevyitä nelipyöriä eli mopoautoja, mutta se oli ihan uutta, että niitä saa myös 4-vetoisina katumaastureina. Sillä, onko kojelauta ämpärimuovia vai ei, ei taida olla kovin suurta merkitystä etenemiskykyyn liukkaalla.  :P

Saarija

Täälä ei ihan pysytä aiheessa ku kaveri kertoo ostaneensa C1 nii porukka tinkaa, onko se neliveto hyvä vai ei??
Lappi kasvattaa ja Siperia opettaa!

Seevitska

^ Tervetuloa foorumille, täällä alkaa nopeasti vintti pimenemään kun vauhtiin pääsee.

Saarija

Juu kiitoksia. Xsaran vaihtaneena ceenelosee oli "pakko" tulla tälle foorumille kuikuilee ongelmien sattuessa. Väen paljous tekee ilmeisesti osasta keskusteluja melkosen alahtelevia. Ei oikein tiedetä mistä keskustellaa ja tingataa ;D
Lappi kasvattaa ja Siperia opettaa!

Seevitska

Juu, täällä tulee melko helposti eksyttyä aiheesta. Olisihan noita "vapaa-ajan" topiceja tuolla sivuston uumenissa moniakin, mutta kaipa me Citikka-ihmiset ollaan ikään kuin yhtä suurta perhettä jossa kaikki kertovat kuuntelevat asioita. Liittyi sitten aiheeseen tai ei. Ei tämä nyt ainakaan niin vakava hiekkalaatikko ole. :)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Saarija - toukokuu 11, 2013, 21:43:40
Täälä ei ihan pysytä aiheessa ku kaveri kertoo ostaneensa C1 nii porukka tinkaa, onko se neliveto hyvä vai ei??
Höh, ku nii ei pysytä aiheessa... ? ;D Tervetuloa Citroën-foorumille!

Xari

Jututhan rönsyileen kuin oikealla (patongissa) keskustelupalstalla ;D

Kyllä neliveto olis vaan poikaa, tuossa olis pienin
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=231196890&cd=635018985800000000&asrc=st|as

Patelle olisi aidolla Citroen tekniikalla oleva Pösö, löytyy jopa jousipallot takapäästä, näissä ei vissiin ollut torsen-takaperää kuten BX:ssä?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=232062786&cd=635034775970000000&asrc=st|as

Ja mulle itselle :)
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=213804454&cd=634711614940000000&asrc=st|s|as
Dangel :-* :-*