Flekti huusi akun tyhjäksi...

Aloittaja roitzu, toukokuu 02, 2013, 21:06:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

roitzu

Auttakee, eilen kun ajoimme auton parkkiin niin jäähdyttäjän flekti huusi akun tyhjäksi.
Tarkastin nesteet ja ne olivatkin ok, virran sammuttaminen ei pysäyttänyt flektiä.
Missä mahtaisi olla vika? Flekti pyöri täysillä niin kauan, että akku antautui.
-Roitzu- :-\

Janne L

Audi A4 tdi Q

Aimo Käikäle

Jumpperissa lohkolämmitin asennettu väärin.
Jos lähtee liikkeelle ilman että odottaa varttia käy juurikin noin, ainoastaan flektin tai akun kengän irroitus auttaa.

Olen antanut itseni ymmärtää että jokin anturi- automatiikka sekoaa, lohkolämmitin liian lähellä anturia?
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

miksu661

Mulla kävi noin  toissa talvena webaston kanssa Pakkasta oli yli 20 astetta ja väitti että moottori ylikuumennu Otin maxi sulakkeet pois ja laitoin kesällä takaisin  :)

roitzu

Missä mahtaa sijaita flektin rele, ja voiko itse vaihtaa?

ukonvaaja

Rele on pystymallisessa muovikotelossa siinä flektin vieressä. Maskin yläosaa venyttämällä pääsee jotenkuten kotelon kanteen käsiksi, puskurin irrottamalla helpommin. Siellä kannen alla on muuten myös nopeudenvaihtorele, en muista järjestystä mutta yleismittarilla löytyy rikkinäinen.

hyper

Tästä ei nyt itseasiassa käynyt ilmi onko kyse ykkös- vai kakkoskoppaisesta ajopelistä.

Kakkoskoppaisessa siellä on vain yksi rele eikä mitään muuta, ja siihen käsiksi pääseminen ainakin minun mielestäni edellyttää puskurin irrottamista. Lisäksi mielestäni kakkoskoppaisessa se flekti ei saa virtaa jos virta ei ole päällä eli ei voi kuluttaa akkua loppuun ellei se ollut jo melkein tyhjä...
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break