Citroen DSX7 (konseptiversio Wild Rubis)

Aloittaja Pate, huhtikuu 11, 2013, 11:17:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oxalainen

Tsekkasin tämän n. tunti sitten Youtubesta, ei tuo nyt kaikkein pöllöimmän näköinen pirssi suinkaan ole. Mut silti hivenen ehkä mietityttää kun nykyään kaikki pitää olla niin samperin käytännöllistä, enkä oikein osaa erottaa tätä esim. C4/C4 Aircross/DS4 –linjasta. DS5:kin on jonkunsortin krossoveri eivätkä Picassotkaan järisyttävän paljon tästä poikkea.

Konsepti on tietysti konsepti, mutta eniten harmittaa ettei edes suunnittelupöydällä nykyään piirretä mitään erikoista. Itseäni esim. miellyttäisi C4:n kokoinen coupe. Mut mä olen tietysti useimmiten väärässä. ::)
Nyt ajossa -12 Nissan X-Trail dCi2.0 AT, vaimolla -16 Volvo V40 Cross Country D2 AT
https://oxalainen.wixsite.com/blogofoxalainen

Seevitska

Mutta tämä uusi konsepti on... noh, miten sen nyt sanoisi... hieno mutta myös aika turha? Voi että kun Citroen alkaisi valmistaa jotain edullista pikku/perheautoa (vrt. Dacia) joka olisi tyylikäs ja mukava mutta samaan aikaan melko yksinkertainen ja ennen kaikkea edullinen. Tällaista ainakin minä arvostaisin eniten.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/citroenilta-tulosssa-villi-rubiini
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

MarieCurie

No ainakin väri on sentään kaunis.  :) Ja oli siinä jotain muutakin, joka miellytti mun silmää, vaikka kokonaisuus ei ollut ihan täydellinen.

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Seevitska - huhtikuu 11, 2013, 20:13:40
Mutta tämä uusi konsepti on... noh, miten sen nyt sanoisi... hieno mutta myös aika turha? Voi että kun Citroen alkaisi valmistaa jotain edullista pikku/perheautoa (vrt. Dacia) joka olisi tyylikäs ja mukava mutta samaan aikaan melko yksinkertainen ja ennen kaikkea edullinen. Tällaista ainakin minä arvostaisin eniten.

huoh...jos citroen alkaisi menemään massan mukana, niin kyllä merkki vaihtuisi nopeasti. citroen on aina osannut tehdä omanlaisia autoja ja niiden hienouksia. juuri niiden avulla citroen erottuu muista.

raikka66

Minun mielestä noita "turhiakin" auto malleja pitää olla ja niitä myös onkin esim; bmw x6 ym. vastaavat city maasturi/coupe/touring yhdistelmä autot. Täytyyhän sellaisille ihmisille joilla on ylimmääräistä rahaa tarjota sellaisia malleja jotka aiheuttaa keskusteluja järkevyydestä,hyvä vaan että näitäkin tulee markkinoille. Tuo on kyllä ihan hyvän näköinen laite.
Tässä kans yksi mikä jostain syystä aiheuttaa pientä omistamisen aihetta,ruma kun piru....mutta......
http://www.netcarshow.com/nissan/2011-juke-r_concept/
Ex;Citroen C4 Grand Picasso 2.0hdi
Ex:Citroen C5 X7 tourer 1.6 hdi

HiTec

Ainakin itsellä on tarve juuri tila-automaiselle 4-vedolle kunnon maavaralla. Sen verran taas tänäkin talvena >:( tuo teiden kunnossapito täällä päin. Ei auta sanomiset, ei huomautukset, niin ei kai sitä muuta voi kuin tehdä omat johtopäätökset ja varautua vain tilanteeseen asianmukaisesti = hommata huonon tien etenijää taloon :-\ Tässä kuviossa vain suurena muttina on raha. Ei todellakaan ole mitään saumoja johonkin 40ke autoon, no way! Siksi tässä onkin katseet suunnattu tuonne Dacia-leiriin, joskos Lodgy Stepway olisi tälläinen. Käyttis, jolla ei heti ole jumissa tai tarvitse pelätä että öljypohja päättääkin jäädä matkalle pienen (?) polannepusun johdosta. Mutta katsotaan, tuohan ei ole vasta kuin konsepti 8)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - huhtikuu 11, 2013, 21:24:30
Lainaus käyttäjältä: Seevitska - huhtikuu 11, 2013, 20:13:40

huoh...jos citroen alkaisi menemään massan mukana, niin kyllä merkki vaihtuisi nopeasti. citroen on aina osannut tehdä omanlaisia autoja ja niiden hienouksia. juuri niiden avulla citroen erottuu muista.

Juurihan minä sanoinkin, että tyylikäs ja mukava, eli edullisesta hinnasta huolimatta täysiverinen Citroen.

hyper

Mutta mutta... tuolla artikkelissa sanotaan että DSX7 tullaan myymään DS-merkin alla eikä sitikkana.

LainaaDS to become a brand

PSA/Peugeot-Citroen's move to develop the DS line of cars as a separate brand will be extended beyond China, where it is already underway, CEO Philippe Varin said, elaborating on plans outlined in February.

"The Citroen brand will be split up," he told the Frankfurter Allgemeine Zeitung
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: hyper - huhtikuu 14, 2013, 13:46:39
Mutta mutta... tuolla artikkelissa sanotaan että DSX7 tullaan myymään DS-merkin alla eikä sitikkana.

LainaaDS to become a brand

PSA/Peugeot-Citroen's move to develop the DS line of cars as a separate brand will be extended beyond China, where it is already underway, CEO Philippe Varin said, elaborating on plans outlined in February.

"The Citroen brand will be split up," he told the Frankfurter Allgemeine Zeitung

Eli vähän sama juttu kuin se, että Corvette itsenäistyi Chevroletista? ???

Tämäpäs jänskää, saa nähdä mitä tuostakin tulee.

Pate

Autossa on 1.6 litrainen 225hv bensiinimoottori ja 70hv sähkömoottori. Huipputeho on siis 295hv. Pelkällä sähköllä voi ajaa 50km ja auto latautuu normaalista pistorasiasta.
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .