C5 - Pissapojan nestetason ilmaisin

Aloittaja citfani, tammikuu 27, 2007, 09:44:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

citfani

Tuli mieleen,että onko kukaan mu törmännyt semmoiseen kun pissapojan neste loppuu ja C5..ssa syttyy service valo ja näyttöön ilmoitus veden loppumisesta. Tää on vielä nomaalia,mutta kun vettä on lisätty täyteen ja pissapoikaa käytettäessä syttyy edelleen se "service" ja ilmoitus veden loppumisesta niin se ei enää ole normaalia.
Kysymys kuuluukin onko siinä jokin konsti "nollata" se ilmoitus.En ainakaan löytäny ohjekirjasta. Vai meneekö aina osia vaihtoon kun vesi loppuu.. Huh

JoneTolppa

mulla xantian merkkivalo elää samanlaista elämää. vaikka nestettä on niin käytön jälkeen valo palaa hetken ja hiipuu sitten.???????

KareJG

Jos tuo "service" ei suostu häviämään, vaikka vettä on lisätty, voi syynä olla vesimäärää mittaavan anturin hajoaminen tai jonkin sortin häirö.

Omassa koslassa service -valo tulee, jos vettä ruiskii vielä sen jälkeen, kun varoitus loppumisesta on tullut. Nykyään lopetan ruiskimisen heti, kun varoitus loppumisesta tulee. Toki on ollut tilanteita, että on ollut pakko käyttää säiliö typötyhjäksi.
Mitsubishi Outlander PHEV vm 2013, C5 Tourer vm 2009

ValkoturkkiC5

Onhan tuon pissapojan säiliön pinnankorkeus anturista keskusteltu monilla foorumeilla. Minulla riittää se että pesee lasit oikein kunnolla, siis reilusti huuhdellen niin hälytin antaa ilmoituksen että säiliö on tyhjä. Hälyytys häipyy jonkinajan kuluttua. Olen ymmärtänyt, että anturin puhdistus auttaisi ko. ongelmaan. Puhdistuksen suorituksen helppoudesta en tiedä.  "Tyyppivika"

citfani

Joo eipä siinä mitään...
kunhan pesee vaan.. kiinnostaa vaan oisko siihen ollut joku ratkasu...muukin kuin anturin vaihto..jos ei niin eipä tuo ajoa haittaa.

Mörökölli

Kytkin sen irti omassa autossani ......

jmatti

Tunnistin hapettuu helposti. Kahden vuoden C5 kokemuksen perusteella olisin sitä mieltä, että käytettävän
lisäaineen laadulla on merkitystä. Vika esiintyi ainakin minulla silloin, kun veden alkoholipitoisuus oli korkea.
Anturi vaihdettiin takuuna uuteen kahdesti. Ensimmäisellä vaihdolla vika ilmeni huollosta kotiin ajaessa.

c5farkku

Itsellä samoja oireita.
Hong Kongista ostin muistaakseni Dragon merkkistä halpis pesunestettä joka laimentamattomana kesää kovemmatkin pakkaset. 50-50 sekoitussuhde sai servicevalon palamaan joka kerta kun ruikkii nestettä lasille. Hiukan laihemmalla seoksella ei ensimmäistäkään ongelmaa. Seuraavaksi kokeillaan varmaan euromarketin litkuja  :)

jmatti

En ole pimeässä kurkkinut konepellin alle, mutta onko irtikytkeminen helppoa, vai joutuuko purkamaan puoli autoa?
Luultavasti anturin voisi ohjelmoida pois käytöstä, mutta se vaatisi käynnin pikahuollossa.
Vika on rasittava, koska näköjään anturi on rikki joka syksy. Uusi maksaa 46,- + asennus ainakin toisen mokoman + tuntien hortoilun pikahuollon pihalla.

erkki

Xantiassa on ainakin tunnistin myös nesteen pakkaskestävyydelle.
Tappelin aikani sen nestemäärän kanssa ,mutta asia ratkesi vasta tyhjentämällä säiliö ja panemalla laimentamattomat nesteet.
Ei ole syttynyt enää kahteen vuoteen.

Hornetti

Minulla paloi myös merkkivalo. Johtui siitä, että käytin aika vahvaa pissapojannestettä. Se  haittasi sähkönvirtausta nesteessä ja antoi väärää tietoa. Korjasin asian siten,että laitoin hiukan suolaa nesteeseen (suolalla on erinomainen sähkönjohtokyky) jo pelitti. Ja keväällä vaan laimensin reilusti nestettä.

Teme

Lainaus käyttäjältä: Mörökölli - tammikuu 28, 2007, 18:24:13
Kytkin sen irti omassa autossani ......

Otitko johdon irti anturiliittimestä? Alkaa veetuttamaan toi jatkuva ilmoitus, kyllä sen sitte huomaa kun neste loppuu ;D
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

sitsuuna

mulla poistui tuollainen liiallinen service-valon toiminta, kun siirryin käyttämään lasinpesunesteenä näitä -20 halpisnesteitä. Pari-kolme säiliöllistä niin lakkas vilkuttamasta asiattomia. Tämä siis 01 C5 2.0 Hdi:ssä, jos muissa laitos on jotenkin erilainen.

buldog

Missäsm sijaitsee kyseinen anturi/liitin ko vaivaa mullakin koko ajan. Suolaa en ole vielä kokeillut, mutta koitan sitäkin. Liittimen irroittaisin jos tietäisin missä sijaitsee..

neorticman

Anturi/liitin sijaitsee nestesäiliön oikeassa kupeessa, etupuskurin takana. Liittimeen pääsee käsiksi helposti
irrottamalla etupuskurin mutta notkeanäppinen ylettää irrottamaan sähköliittimen anturasta pujottamalla käden lokasuojan taakse longottamalla sisälokasuojaa, sähköliitin irtoaa sokan poistamisen jälkeen "helposti". 

Oldis

Juu sama juttu, mutta kun täytän säiliön lorisee se iloisesti heti tyhjäksi, eli jossain on reikä.
Vaatii kai etupuskurin pois oton, että siihen pääsee käsiksi? monellako ruuvilla puskuri on kiinni ja missä kiinikeet sijaitsee?

KariM

Lainaus käyttäjältä: Oldis - kesäkuu 24, 2010, 21:34:09
monellako ruuvilla puskuri on kiinni ja missä kiinikeet sijaitsee?

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,3294.msg56957.html#msg56957

Muuten hyvin simppeli ja nopea homma, mutta pesurinlätkien käsittely on ikävää, kun tietää miten heppoinen se rakenne on.

ksanttu

Onko kukaan keksinyt uusia kemiallisia elvytyskonsteja turhaan tyhjää säiliötä herjaavalle anturille
- kiitos ei kalliita ja hankalia remppoja :)
Auto

Burgen

Mistähä mahtaa johtua kun C5 ajotiotokoneen antaa ilmoituksen Top up washer fluid ja servise valo palaa hetken vaikka pesuneste säiliö on täynnä

pimpelipompeli

Anturi rikki, haulla löytyy lisä inffoa

luntati

Omaani olen vaihtanut nestetason anturin kerran ja kahdenvuoden jälkeen se alkoi taas hälyttää itseasiassa samaan aikaan kun pissapoikakin alkoi temppuilla, eli suihkia takalasiin tuulilasin sijasta. Pissapoikaan oli foorumilla hyvä neuvo polkupyöränventtiilistä ja pumpusta, mutta luisti juuttui kuitenkin jatkossakin epämääräisen säännöllisesti. Kokeilin konstia, missä tyhjensin säiliön ruikkimalla ja täytin sen emäksisellä WC aineella. Annoin muhia yön yli ja täytin tyhjennyksen jälkeen normaalilla lasinpesuaineella. On korjaantunut molemmat vaivat ja toiminut ainakin puolitoista vuotta.

Cetä Viitonen

Lainaus käyttäjältä: luntati - marraskuu 09, 2010, 08:38:34
Omaani olen vaihtanut nestetason anturin kerran ja kahdenvuoden jälkeen se alkoi taas hälyttää itseasiassa samaan aikaan kun pissapoikakin alkoi temppuilla, eli suihkia takalasiin tuulilasin sijasta. Pissapoikaan oli foorumilla hyvä neuvo polkupyöränventtiilistä ja pumpusta, mutta luisti juuttui kuitenkin jatkossakin epämääräisen säännöllisesti. Kokeilin konstia, missä tyhjensin säiliön ruikkimalla ja täytin sen emäksisellä WC aineella. Annoin muhia yön yli ja täytin tyhjennyksen jälkeen normaalilla lasinpesuaineella. On korjaantunut molemmat vaivat ja toiminut ainakin puolitoista vuotta.

Tyhjensithän WC aineen pois erikseen (et ruikkinut sitä maalipinnoille)? Vähän tyhmä kysymys, mutta tekstisi antaa hieman tulkinnan varaa, joten lienee syytä täsmentää.

Kaizu

Itse tein huuhtelun kuumalla vedellä ja tepsi ongelmaan.

Dyryth

Itte käskin viimeksi huollossa repiä sen anturin poies sieltä. Kyllä kai sitä pissapojan osaa välillä täyttää itekki :)

KariM

Nesteen Voltera on aiheuttanut valitusta vähäisestä nesteestä jokaisen pesun yhteydessä. Eilen se sitten loppui oikeasti. Kaadoin tilalle Shellin muovipussissa myymää keltaista nestettä, ja tämä tuntui sopivan pinnantasoanturille paremmin, kun ei enää valittanut :)