Kolaroitu auto ja puuhakilvet

Aloittaja Aimo Käikäle, maaliskuu 20, 2013, 17:38:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aimo Käikäle

Jos ostaa kolaroidun auton niin saako sitä siirtää puuhakilvillä?
Kolarointi tarkoittaa tässä lievää peltihommaa, auto käy, liikkuu, valot ym pelaa, ovet saa kiinni....

MUOKS: tosiaan sen verran tarkennusta että on Autovahinkokeskuksessa, todellisesta toimivuudesta ei ole käsitystä, mitä nyt pihalla saa katsottua.
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Kenguru

Ei pitäisi olla ongelma. Kilvethän saa kun veroja ei ole rästissä. Poliisia kiinnostaa sitten virallisesti se että auto on tieliikennelain mukaisessa kunnossa eli jarrut ja valot pelaa. Tai näin mulle kerrottiin kun asiaa kerran tiedustelin.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

olli__o

Eiköhän luulisi onnistuvan, ja mukaan tarvitaan ainakin öljyä, bensaa ja ehkä jäähdytysnestettä ja pissapoikaan tavaraa?, taitaa (kaikki?) olla tyhjennetty täysin nesteistä... Ja akun tyhjyyteenkin voi kannattaa varautua.

Hessu

Olen ostanut jokusen auton AVK:lta ja ajanut tarrakilvillä kotiin. Kaikissa on ollut öljyt ja nesteet sisässä (olettaen tietty ettei kolarin takia ole vuotaneet pois). Niitä ei siis tyhjennetä käsittelyssä. Polttoaineen määrä vaihtelee, yleensä tankki on tyhjänlainen. Oma jännitysmomentti piilee siinä, että et voi tietää onko kone ja loota oikeasti käyttökunnossa ennen kuin auto ja avaimet luovutetaan sinulle. Apuvirtaakin kannattaa olla paikalla.
DS 21 Pallas -66, ZX 1.9 -91, C6 3.0 -06

Huikko

Suosittelen kyllä traileria. Trailerin vuokra ei ole kovin kallista ja sillä pääsee ainakin varmasti perille. Eikä tartte mitään maksaa puuhakilvistä.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Kenguru

Lainaus käyttäjältä: Huikko - maaliskuu 20, 2013, 21:54:02
Suosittelen kyllä traileria. Trailerin vuokra ei ole kovin kallista ja sillä pääsee ainakin varmasti perille. Eikä tartte mitään maksaa puuhakilvistä.

Ainakin täällä meillä päin trailerin vuokra on suunnilleen nelinkertainen puuhakilpiin verrattuna...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

olli__o

Lainaus käyttäjältä: Hessu - maaliskuu 20, 2013, 20:44:24
Olen ostanut jokusen auton AVK:lta ja ajanut tarrakilvillä kotiin. Kaikissa on ollut öljyt ja nesteet sisässä (olettaen tietty ettei kolarin takia ole vuotaneet pois). Niitä ei siis tyhjennetä käsittelyssä. ...
Ahaa, luulin väärin, että se on jotenkin yleispolitiikkana kaikkia ettei valu kentälle ja lisäksi ehjän näköisten autojen kuvissa näkyi jonkinlainen imupoistojärjestelmän letkuja.

Kävin kurkkaamassa: heti ekassa autossa jota klikkasin oli taas sellainen, nyt bensatankissa (tosin tuo on edestä rusinana...) ja listan ekassa sitikassa myös (myös edestä rusinoitu)
(taitaakin mennä sitten vaan polttoaineet parempaan käyttöön :) )

black_van

Kyllä polttoaineet poistetaan avk.n autoista. öljyt ja jäähdytinnesteet jätetään,tietysti sillä varauksella etteivät vuoda. Tankki kyllä imetään tyhjäksi,itsekin olen pari hakenut ja tankata piti.