Xantia 3/96 ÖLJYvuotoa

Aloittaja Wilson, tammikuu 25, 2007, 18:34:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wilson

Juuri äskettäin huomasin että moottorin taka osa oli aivan öljyssä, samoin moottori tilan perä öljyssä.
Irroitin ilman putsarin ja näkyi olevan hieman öljyä imupuolella.
Itse epäilin kannen- tai venttiilikopan tiivistettä...
Roiskuva öljy on mustaa eli ei vettä seassa. Onko kokemuksia?

KooMatti

Pelkään pahoin huohotinputken jäätyneen  ??? ??? tietysti jokin muukkin syy voi olla,mutta näin pakkasilla tuo tulee heti ensimmäisenä mieleen.

Wilson

Olin kyllä tietoinen huohotinputken jäätymis ongelmasta mutta voiko vika johtua siitä?
Epäilen vain siksi että öljy on moottorin takana...

KooMatti

Vastaa kyllä omakohtaista kokemusta öljykylvystä........ilmanputsari meni vaihtoon ja öljy oli pääasiassa takapuolella ( ZX 1.8 )

Wilson

No niin mä satuin irrottaneeks huohotin letkut ja uskokaa tai älkää mutta...
Öli jäätä, öljy kakkaa ja sun muuta skeidaa... Letkut tai tassä tapauksessa puhutaan koppuroista niin oli muuten tukossa... Uus letku oli 38€... HALAPA!
Ongelma on tiessään...
Sit ku jaksas huoltaa lukko patruunat...

KooMatti

Jeps.......jos vielä sellaisen vastuksen asentaisit/asennuttaisit siihen varmuudenvuoksi,tosin onko sitten apua  ??? en ole 100varma..
Jokasyksyisen puhdistuksen kun ottaa tavaksi (pienivaiva verrattuna öljyämiseen) ja kunnolliset öljyt kera viimasuojan,noilla pärjää talven pakkasten yli.

Wilson

Paksussa letkussa oli vastus ja vielä hommasin toisenkin vastuksen ja modifioin sen ohuempaan letkuun..
Ei jäädä enää.