Kirjoittaja Aihe: ZX -96 keskuslukitus  (Luettu 3576 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarieCurie

• "C8"
  • Peukkuja: 9
ZX -96 keskuslukitus
« : Tammikuu 22, 2013, 22:22:42 »
-96 ZX:n keskuslukitus toimii puoliksi... Etuoven avaaminen avaa kaikki ovet, mutta sulkeminen lukitsee vain kuljettajan puoleisen etuoven, muut ovat + takaluukku jäävät auki? Mistä aloitan vianetsinnän?

Poissa MarieCurie

• "C8"
Vs: ZX -96 keskuslukitus
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2013, 13:18:09 »
Oho, oliko tämä noin vaikea.  ???
Jäi vaan vielä mainitsematta, että tuon mulle tullessa toimivat kaikkien ovien lukot, paitsi kuskinpuoleinen takaovi, mutta nyt siis kaikki aukeaa lukosta kun avaan kuljettajan oven avaimella, myöskin takaluukku (paitsi edelleen se kulj.puoleinen takaovi), mutta mikään muu kuin kuljettajan etuovi ei mene lukkoon, kun lukitsen sen. Täytyy aina muistaa kiertää koko auto ja lukita kaikki ovet ml takaluukku kun jättää auton jonnekin, vaikka ei olis avannut kuin etuoven...

Poissa avbx

• "C5"
  • Peukkuja: 0
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2013, 19:58:02 »
Vastataan nyt kun tuli luettua. Itse aloittaisin haun kuskinoven haitarikumin sisältä. Luultavasti sulkemissignaalia kuljettava johto poikki.

jtbo

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2013, 17:19:14 »
Mullakin on temppuillut, en löytänyt mitään vikaa johdoista, joten kavoin ratin alta harmaan keskuslukituksen ohjausyksikön ja siirsin sen tallin hyllylle, enää ei ole keskuslukkoa, mutta eipä kiusaa sen viatkaan, sen enempää ei mulla motivaatio riittänyt asiaa setvimään, liian ahdasta mun nakkisormille, kun olisi pitänyt moottoriin ja sen johtoihin päästä sitten käsiksi, että olisi voinut arpoa eteenpäin.

Poissa bigbro

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
  • BX - ajamisen nautintoa!
« Vastaus #4 : Tammikuu 04, 2014, 23:28:57 »
Veikkaanpa että vika jää siihen keskuslukituksen ohjausyksikköön mikä löytyy sieltä ratin alla olevan luukun takaa, semmonen harmaa pitkulainen mötikkä. Mulla oli -95 ZX:ssä vähän vastaava vika, siinä tosin toimi toisinpäin, eli ovet + takaluukku meni lukkoon mutta vain kuskin ovi lähti auki. Tästä viestiketju patongin puolella, http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=16711

Itsekin alkuun epäilin kuskin oven piuhoja, mutta ei niissä mitään vikaa ollut vaan ohjausyksikössä. On ilmeisen yleinen vika noissa Kiekerteissä että alkavat renata, oisko tehtaalla alunperin jo huonosti juotettu. Omani käytin paikallisessa elektroniikkakorjaamossa missä juottivat kaikki komponentit uudelleen ja nyt pelaa taas. Velottivat hommasta pari kymppiä, joten kannatti teettää.
Pösö 807 2.2 ST -03 'Bertta'
ZX Break 1.8i -95 Avantage 'Zeepra'
BX 16 GTi -89 'raato'
VW Golf Variant 1.8 CL 1.8 'Timi'
(ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 'Berliina'
(ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive 'Santtu'
(ex) BX 19 GTi -89 'cruiseri'

Poissa MarieCurie

• "C8"
« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2014, 23:16:20 »
Vika on korjattu. Ohjausyksikkö oli tosiaan viallinen ja lisäksi kuljettajan puoleisesta takaovesta puuttui kokonaan solenoidi joten ei se voinutkaan toimia  :)