Kojelautaan kiinnitys

Aloittaja Sitrö_ön, tammikuu 21, 2013, 12:57:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sitrö_ön

Millaista kojelauta kiinnitystä olette käyttäneet esim. navigaattorille. Tarrasysteemit eivät toimi...ainut keino taitaa olla latasta ruuvilla lätkä kiinni. Onko tällaisesta kokemuksia?
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-tarvikkeet/GAR1128000/garmin-kojelautapidike
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

Ralle

Hyvin on itsellä ihan tuulilasi kiinnikkeellä Garmini pysynyt jo pitkään...

CelaVii5

Broditilla on telineitä jotka voi kiinnittää ilman reikien porailua. Toikin on yllättävän pitävä: http://www.superkauppa.fi/inotec-nano-pad-sininen.html Toki vaatii hieman suoraa pintaa johon kiinnitetään.

Sitrö_ön

Lainaus käyttäjältä: Ralle - tammikuu 21, 2013, 13:12:16

Minulla ei 5" navi pysy. Se on ilmeisesti liian painava ikkuna kiinnitykseen
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

Sitrö_ön

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 21, 2013, 13:29:51
Broditilla on telineitä jotka voi kiinnittää ilman reikien porailua. Toikin on yllättävän pitävä: http://www.superkauppa.fi/inotec-nano-pad-sininen.html Toki vaatii hieman suoraa pintaa johon kiinnitetään.
Tilasin tuollaisen ennen ruuvailua. Katsotaan että pysyykö.
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Sitrö_ön - tammikuu 21, 2013, 16:53:56

Asetonilla lasin putsaus kiinnityskohdasta, räkäisy imukuppiin ja sitten imukuppi kiinni, jos tomppa, niin joissain versioissa pitää vielä kiertää siitä 'ruuvista' imukuppi tiukalle, tuolla tapaa on aika hyvin pysynyt omat viritykset, sorateillä aika paljon joutunut ajelemaan ja kaikki vaihtaa autossa paikkaa kun välillä tulee oikein nimismiestä vastaan, mutta kyllä navi on pysynyt.

Tosin sitten jos sen ottaa irti, niin sama homma uusiksi ja muutoinkin muutaman kuukauden välein uusiksi, etenkin kun kesä tulee, niin kuivuu limat välistä ja sitten ei taas pysy, mutta aina aikansa kestää.

Teme

C5 ykköseen :

-M5x20 pultit taitetaan päästä koukulle
-ota kolmion mallinen alumiinipellin palanen n. 50 mm sivu, pyöristä kulmat
-taita yksi kulma 90 asteen kulmaan muihin nähden (riippuu navin takatelineen rakenteesta.
-kulmiin reiät 5,5 40mm etäisyydelle toisistaan, takapintaan esim. jesseteippiä pari kerrosta estämään naarmuuntumista
-kojelaudan keskisuuttimet kiinni
-pujota koukut molempien ritilöiden  toiseksi alemman vaakarivin taakse ja kiristä ruuvit.
-asenna navin orkkisteline, esim. pelkkä takapaneli.

Hifistellessä voi maalata mustaksi.

Itellä 7" navi oli liian iso ikkunalle.

Kuvia saa jos joku haluaa.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Basbarduu

Taksikuskeilta kannattaa kysellä. Käyttävät todella voimakasta 2-puoleista teippiä laitteiden kiinnitykseen.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Teuski

xanttuun virittelin kännykkätelinseeseen imukupin tilalle peltisen kulmapalan joka työnnetään sopivaan rakoon kojelaudassa. (keskisuutinten oikealle puolelle). Pysyy hyvin paikallaan, ei jätä jälkiä ja vaihtuu ilman työkaluja autosta toiseen.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Sitrö_ön - tammikuu 21, 2013, 12:57:04
Millaista kojelauta kiinnitystä olette käyttäneet esim. navigaattorille. Tarrasysteemit eivät toimi...ainut keino taitaa olla latasta ruuvilla lätkä kiinni. Onko tällaisesta kokemuksia?
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/gps-tarvikkeet/GAR1128000/garmin-kojelautapidike

Minulla kolmas vuosi menossa, eikä lätkä ole kertaakaan irronnut. Ostin sen aikoinaan Verkkokaupasta ja muistaakseni Tompan levy. Toisen levyn tein itse pleksistä ja kiinnitin sen rautakaupasta ostamallani kaksipuolisella teipillä. Rulla on hiukka kalliimpi kuin tavalliset pikkurullat, mutta onhan siinä teippi monta kertaa enemmän.

c5tomaatti

Minulla myös 5-tuumainen garmin 3595 ja hyvin pysyy aluslevyn kanssa. Aluslevyssä on vielä se hyä puoli, että koko höskän saa lähemmäs ja käyttö on todella mukavaa, kun ei tarvitse kurotella.

Ralle

Ai sulla on joku juppi malli ;) mulla tollanen normi duunarin malli piemellä näytöllä :D Vitsi Vitsi.....

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Ralle - tammikuu 23, 2013, 09:37:50

Ai sulla on joku juppi malli ;) mulla tollanen normi duunarin malli piemellä näytöllä :D Vitsi Vitsi.....

Köyhän ei kannata huonoa ostaa, tulee helvetin kalliiksi.

Sitrö_ön

Ostin tuon mötikän ja hyvä peli. Tukeva ja näppärä poistaa. En kadu hankintaa.
C5 sedan 2008 Hdi 136 A