Elvytystä autokauppaan

Aloittaja Xari, tammikuu 18, 2013, 11:39:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xari

Xari

Megaman

^ Hyvä hyvä!

Samaan aikaan täällä höylätään. mm. Itäsuomessa muutetaan satoja kilsoja asfalttiteitä sorateiksi, kun ei ole varaa kunnostaa.

Meidän paikkakunnalla loppuu esim. terveyskeskuksen iltapäivystys. 35 kilsan päässä Hyvinkäällä hoituu homma. Ei kulje edes linja-autoja.

Kokoajan supistetaan toimintoja, nostetaan veroja (alv nyt 24%) mutta samaan aikaan piikki on auki ja lapataan miljardeja kaikenmaailman tukipaketteihin. Ja leipäjonot senkun kasvaa...

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

C5 wannabe

Toimivinta autokaupan elvytystä olisi myyjien aktivoituminen. Kuinkahan monta kyselyä olen lähettänyt ja kuinka monta vastannut. Puhelimessa sama juttu, tarkkoja tietoja saadakseen pitää kysymällä kysyä  ???

MarieCurie

Ei Suomessa ole tapana vastata soittopyyntöihin...  >:D

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: C5 wannabe - tammikuu 19, 2013, 22:45:42
Toimivinta autokaupan elvytystä olisi myyjien aktivoituminen. Kuinkahan monta kyselyä olen lähettänyt ja kuinka monta vastannut. Puhelimessa sama juttu, tarkkoja tietoja saadakseen pitää kysymällä kysyä  ???

Tuosta tulikin mieleeni, kun viime kuun lopulla lähetin yhteen kuopiolaiseen autoliikkeeseen yhteydenottopyynnön koskien vuoden 2008 C5:sta. Laitoin nykyisen auton tiedot ja kuvankin mukaan, kysellen samalla paljonko pitäisi välirahaa maksella. Vastausta ei ole edelleenkään tullut, eikä tule.  >:(
Eipä sitten, ilmeisesti Citroen-kuski kuuluu ns. "heikompaan ainekseen" kyseisen liikkeen myyjien mielestä.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Legge

Lainaus käyttäjältä: C5 wannabe - tammikuu 19, 2013, 22:45:42

Kolmeen edelliseen sähköpostitiedusteluuni varaosista ja uuden auton varusteista on tullut vastaukset 10 minuutin sisällä Laakkoselta ja Veholta. Autojakin on oikein tultu myymään, kun liikkeeseen astuu.

C5 wannabe

Ehkä huonointa palvelua olen saanut Veholta. Olin silloin ostamassa uutta autoa, kävelin kaverin kanssa liikkeeseen ja kun löysin myyjän kysyin olisiko koeajossa autoja. Ei ollut. Kysyin mikä rivi tuolla on. Jaa ne on siirretty sinne. Koeajolle päästäkseen piti täyttää jokin paperi, ei sinällään mitään erikoista paitsi ne laput olivat kuulema loppu. Sanoin ettei ole mikään kiire. Myyjä meni jonnekin jossa viipyi hyvän aikaa, otti ajokorttini täytti lapun ja antoi avaimet. Tullessamme koeajolta koitin rupatella myyjän kanssa ja sanoin sitten suoraan minkälaisen haluan joka oli muistaakseni toiseksi paras tai ainakin keskivertoa parempi versio kyseisestä mallista ja isommalla koneella ja osto tapahtuu puolet rahalla ja puolet luotolla nopealla maksuaikataululla. Meillä kyllä myydään eniten 1,6 perusmallia sanoo myyjä. Koko ajan kanssakäyminen oli hyvin nihkeää ja myyjän naama kettuuntunut. Sitä en muista miten siitä asia eteni vaan samalle käynnille liikkeeseen tuli toinen myyjä jonka kanssa edettiin kiertelemättä tarjoukseen ja kaupankäyntikeskusteluihin. Lopputulemana valitsin toisen merkin toisesta liikkeestä, en palvelun vaan eri auton takia. Kerran olen tuon tapauksen jälkeen käynyt mainitsemassa heidän palvelustaan ja samalla tein koeajon. Sen enempää ei ole ollut aihetta sinne mennä.

Toinen kerta etsittiin käytettyä, eri liikkeestä kyse. Katsoimme johtokunnan :P kanssa hallissa autoja, kiinnostuimme yhdestä ja puhuimme myyjänkin kanssa. Jonkun päivän jälkeen soitin kauppaan ja siinä puhellessa myyjä totesi ajatelleensa meistä ettei nuo mitään osta :DD

Ei hajuakaan miksi noin, habitukset ihmisillä olivat kummassakin siistit, vetoketjuilla ei raavittu autoja ja raha tuotiin selvästi tarjolle kuten ostohalu, jälkimmäisessä ei keretty niin pitkälle. Sopii vain ihmetellä :O :P :D

Seevitska

^ Veholla tuntuu tuo palvelu olevan vähän outo käsite. Muutama kuukausi sitten olin vienyt Citikan huoltoon ja odottelin työn valmistumista uusien autojen puolella. Katselin siinä Citikoita ja Hondiakin sellaiset 30-45 minuuttia, ja läsnäoloni varmasti huomattiin. En siis todellakaan ollut uutta ostamassa, mutta silti alkoi hieman ihmetyttää kun yksikään myyjä ei tullut kysymään, että voisiko olla avuksi tai että haluaisinko koeajolle. Hyvä kun päivää sanoi kun käveli vaan ohi...  >:(
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm