C3 1.4 v.2003 n.160000km käyntihäiriö

Aloittaja Jesseteippi, tammikuu 17, 2013, 00:16:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jesseteippi

Selasin tietty vanhoja ketjuja  ::)
Viimasuoja on, alustasuoja on, roikassa tai kylmänä. Yhtäkkiä alkoi käydä huonosti.
Kylmänä rynkyttää varmaan 3:lla pytyllä tyhjäkäynnillä ja ajossa.
Lämpimänä jos saa käydä n. 5 minuuttia tyhjäkäyntiä, niin sit käy tasaisesti.
Lämpimänä ajossa nykii, tehoton. Liikennevaloissa meinaa sammua.
Ajotietokoneen kulutuslukema on esim. 70 km/h n. 8-9   l / 100 km. Eli aika paljon.
Aiemmin syksyllä kun vaihdoin öljyt, niin alimmainen lambda sai öljykasteen :)
Kone kävi sen jälkeen kyllä ihan normaalisti mutta ostin "varalta" sen lambdan.
Vaihdoin tänään sen lambdan kun sitä vähän epäilin. Testerin mukaan paremmat voltti-arvot.
Eikös lambdat "ole poissa pelistä" kun moottori on kylmä? (open loop) Jos näin, niin silloin vika on muualla?
Kiinan L....a ei osaa auttaa :(
Vähän kylmä autokatoksessa roplata..
Mitäs raati ehdottaa seuraavaksi? Puolapaketti? Suutin? (pissapojan suuttimet tiivistetty konepeltiin)
Ehkä joudun viemään korjaamolle  >:D  snif..

Renee

Tuota meillä meni bensapumppu tuossa 175tkm kohdilla.
Onko koska tulpat ja muut huollot tehty joten niistä tietoa.Palako mikään vikavalo siellä mittaristossa.
Tarkista ne suuttimet  mittaa ne ohmit onko kaikkissa sama lukema jos jokin pimeä tai eri  lukema siinä sanomista.Jos jotain sähköbvikaa epäielt sen kertoo vikakoodi kun turhaa noita arvailla.Se akku ,lataus ja muut jutut eli maadoitus on kunnossa.

Pasis

Jesseteippi

Noniin, tänä aamuna kokeilin käynnistää: virta päälle (ei vielä starttausasentoon), niin eipä kuulu
bensapumpun ääntä ei :(    Ei tietenkään lähtenyt käyntiin.
Pumpusta/sulakkeista/liittimistä nyt pitää aloittaa. Hyvällä tuurilla ei olisi muuta vikaa...
Kerron taas lisää, miten asia etenee  ::)

Renee

Lue tuo http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,17737.0.html

Ja jos se pumppu mennyt rikki ja et halua itse vaihtaa se tietää yli 300€ nenoaerää.Aika kallista

Jesseteippi

Tilanne edennyt: bensiinipumppuhan se rikki on. Intoni ei nyt riittänyt itse pakkasessa korjata.
Kehonsiirrin siirrettiin hinurin lavetilla ehjäämölle  :D  (onneksi vakuutus korvasi)
Pumppu tosiaan rikki, kopauttamalla toimi välillä.
Maanantaina ehjäämö lupaili valmistuvan.
Odotellen...

Renee

Kuten huomasit Jesseteippi ei noitaa vikalukoita tarvitse hommataa kenenkään kun kysyjä selvittä vian helppo kertoa mikä korjataan ja paljon maksaa.Kuten 60-80 luvulla

Jesseteippi

Heh, mitäänhän ei tarvitse hommata jos ei halua :)  Mutta silloin ollaan jännän äärellä kun
omalla testerillä omaa autoa tutkailee  ;D

Jesseteippi

Bensiinipumppu vaihdettu ja kaikki hyvin! :D
Vertailun vuoksi nyt kulutus 70 km/h: luokkaa  + / -   5 l / 100 km  ;D
Summa summarum:
- hetkellinen kulutus jos suuri, niin voi olla pumppu menossa rikki.
(kulutus mitataan suuttimien aukiolosta? Ja kun pumppu antaa huonosti painetta, niin ecu
korjaa lisäämällä aukioloaikaa. Jos olen väärässä, joku korjaa)
- usein ajoon lähtiessä kuulunut alla sekunnin pituinen epämääräinen "rääkäisy-ääni",
jota ei ehdi paikallistaa mistä tulee.
- tietty käyntihäiriöt + ei käynnisty ollenkaan
Jos epäilet pumppua, niin virta päälle (ei vielä starttiasentoon) ja kuuntele pumpun ääntä.

Jalamari 53

Paljonko tuli pumpulle hintaa? Minulla meni myös samanlaisesta 96 tuh. ajetusta ja pumppu maksoi marmoritiskillä 404€.  Minulla pumppu teki hetkittäin oireita vaikka pyöri niin ei lähtenyt käyntiin. Suurinpiirtein kerran viikossa ei käynnistynyt, muina päivinä pelasi normaalisti.
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23

Jesseteippi

Pummppu tais olla 288 :-  ja työt alle 70 :-

Jesseteippi

Juuei en tiedä, jätin sen tälläkertaa autokorjaamon tilattavaksi / vaihdettavaksi.
Piti saada auto ajoon. Jos ei olisi ollut niin kiirus, olisin guuglaillu  nuita pumppuja kans.
Samaltahan nuo suunnilleen kaikki näyttää.. Eikä niin suolanen hintakaan ole. ::)

Jalamari 53

Minun pumppu tuli merkkihuollon kautta eli hinta oki marmoritiskin eli Vehon hinta. Huvittavinta vaan ettei Veholla ollut yhtään pumppua maassa ja pumppu tuli Kotkan merkkihuollosta jolla oli semmoinen varastossa.

Olisin kyllä etsinyt itsekin halvemman pumpun ellei auto ollut jo merkkihuollosta diagnostoitavana satunnaisten oireiden takia, vika kun ei ollut jatkuvaaa.
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23