Mitähän tekis patonkiuunin C5 -03 ongelmalle...?

Aloittaja jomi, joulukuu 31, 2012, 20:30:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jomi

Tästä aiheesta tuntuu löytyvän laajat keskustelut täällä foorumilla mutta kysytään nyt mielipidettä: Menenkö ostamaan halvan OBD lukijan vaikka IKH:sta tai Puuilosta tai jostain muualta ja nollais ton vikamuistin ennen katastusta  vai aloitanko osien osto / vaihto arpomisrumban???...herjailee nimittäin tätä tyypillistä Rantapallo & Peräpukama vaivaa, pari kertaa nollattu merkkiliikkessä mut sitten satunnaisesti ilmojen mukaan tuntuu palailevan. Oston jälkeen olen vaihtanut tulpat, suodattimet, akun ja korjannut rikkinäisen vilkkuviiksen ilman purkamista.

Joten mielipiteitä... kaivataan!
Carpe Diem!

hyper

Hm. Ceefemmasta saisi varmaan hienon jokamiesluokan kilpurin, eikä tarttis sitten enää kaikista epämääräisistä virheilmoituksista välittää?  Käviskö tämä ratkaisumalli? :)

Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

kaselin

Josko korjaisit oikean vian? Ja eikö merkki osanvaihtajat osanneet sanoa missä vika? ja voishan lääkäri kuristaa peräpukamat ja täyttää rantapallon.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

raikka66

Samaa mieltä kaselinin kanssa,eihän ne viat häviä pelkän vikamuistin tyhjentämisellä. Jos peli toimii muuten hyvin ja olet tyytyväinen laitteeseen niin kuntoon vaan,ei se ainakaan auton arvoa laske.
Ex;Citroen C4 Grand Picasso 2.0hdi
Ex:Citroen C5 X7 tourer 1.6 hdi

jomi

Lähinnä ajan sitä takaa kun lukee noita viestiketjuja niin on vaihdettua puolapaketti no vika ollut kuitenkin etuvastuksessa, vaihdettu ilmapumppu ei apua sitten nämä ns. sitikka korjaamot ovat ehdotelleet n. 2000,- hintaista venanostimien remonttia. Ja nuo kaikki kun on vaihdettu niin rahaa palanut arviolta ehkä 3000,- eikä kukaan kuitenkaan tiedä mikä osa oli viallinen. Summa summarum eipä tuollasen 102.000 km ajetun sitikan arvo paljon tuon 3000,- päälle ole. Millähän ne entiset autoparat edes tuli toimeen ilman vikamuisteja ja hienoja laitteita.
Carpe Diem!

Hujane

myyt mulle sen edullisesti ja siirryt seuraavaan...pääset helpommalla-

hyper

Oletko tarkistanut katalysaattorin ja lambda-anturin että ovat kunnossa? Lambdalle menevä piuha molemmista päistä kunnolla kiinni eikä ole liitin hapettunut? Pakoputki ehjä ja liitokset kunnossa, varsinkin ennen kattia?
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

jomi

Lainaus käyttäjältä: Juppe - tammikuu 01, 2013, 08:04:32

Meillä on aina kaikki myynnissä...joten pinkka vain mukaan siitä se lähtee  :) Ja kaverihintaan :P
Carpe Diem!

Hujane

jep,laittele autosta lisää tietoa tuonne kallenarhu017@gmail.com  osoitteeseen niin neuvotellaan...

jomi

Lainaus käyttäjältä: Juppe - tammikuu 01, 2013, 14:01:52
jep,laittele autosta lisää tietoa tuonne kallenarhu017@gmail.com  osoitteeseen niin neuvotellaan...

Miks ihmeessä tietoja ::) eiks pelkkä pankkitilinnro multa riitä niin toimitan perille? :)
Carpe Diem!

Hujane

no jos meinasit että pistetään purkuun niin sitten...

Mutta eipä se mitään...ei myö väkisin ostella eikä tarjoilla....

jomi

Niin aloitin kait kysymykseni koskien antipollution herjaa joka silloin tällöin pomppii esiin...ja pohdiskelin alkaako kalliiseen osien vaihtorumbaan kuten, jotkut tuolla eräässä viestiketjussa ovat tehneet. Vai ostanko nyt alkajaisiksi testerin, jotta saan auton katsastettua = kuittaan herjan pois tietokoneen uumenista.

En suinkaan ehdottanut kait ensimmäiseksi auton ostoa, käsittääkseni itse kirjoitit: "myyt mulle pääset helpommalla ja ostat seuraavan",
johon vastasin: " että toki meillä on aina kaikki myynnissä"

Odotin kylläkin tähän pohdiskeluuni vähän fiksumpia vastauksia, mutta en ehkä jatkossa kysy enää mitään...ehkäpä rupean vastailemaan vain kaikkea mahdollista!
Carpe Diem!

Megaman

Mulla tulee noi herjat kerran talvessa, joskus jopa kaksi. On ollut sellainenkin talvi, ettei tullut yhtään herjaa.
Mulla kulkee hanskalokerossa Diamex DX45 merkkinen lukija, jolla on kätevä nollata koodit. Tänä talvena kertaalleen on mittaria tarvittu.
Edellinen auto oli Sonata V6 ja siinäkin syttyi kylmillä ilmoilla joskus moottorin vikavalo, joten lukija tuli jo silloin hommattua. Ikinä en ole mitään korjauttanut, koska herjat on olleet täysin epäsäännöllisiä ja tuntuu, että noi systeemit on liian herkkiä nykyautoissa. Lompsa levällään saa huolloissa juosta, jos siihen haluaa lähteä. Onneksi ei ole pakko.

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jomi

Lainaus käyttäjältä: Megaman - tammikuu 02, 2013, 13:44:38
Mulla tulee noi herjat kerran talvessa, joskus jopa kaksi. On ollut sellainenkin talvi, ettei tullut yhtään herjaa.
Mulla kulkee hanskalokerossa Diamex DX45 merkkinen lukija, jolla on kätevä nollata koodit. Tänä talvena kertaalleen on mittaria tarvittu.
Edellinen auto oli Sonata V6 ja siinäkin syttyi kylmillä ilmoilla joskus moottorin vikavalo, joten lukija tuli jo silloin hommattua. Ikinä en ole mitään korjauttanut, koska herjat on olleet täysin epäsäännöllisiä ja tuntuu, että noi systeemit on liian herkkiä nykyautoissa. Lompsa levällään saa huolloissa juosta, jos siihen haluaa lähteä. Onneksi ei ole pakko.

No just tätä asiaa yritin kysyä Kiitos vastauksesta. Ps. omistaessani ekan autoni Renault 4 L v. 1976 ei ollut tietokoneita paitsi Citroen CX:ssa polttoaineruutta & sytkä. Sen säätämiseksi tilattiin aina alkuun ukkeli Ransakasta liekö urbaania legendaa.
Carpe Diem!

Hujane

Lainaus käyttäjältä: jomi - tammikuu 02, 2013, 13:26:07

Niin aloitin kait kysymykseni koskien antipollution herjaa joka silloin tällöin pomppii esiin...ja pohdiskelin alkaako kalliiseen osien vaihtorumbaan kuten, jotkut tuolla eräässä viestiketjussa ovat tehneet. Vai ostanko nyt alkajaisiksi testerin, jotta saan auton katsastettua = kuittaan herjan pois tietokoneen uumenista.

En suinkaan ehdottanut kait ensimmäiseksi auton ostoa, käsittääkseni itse kirjoitit: "myyt mulle pääset helpommalla ja ostat seuraavan",
johon vastasin: " että toki meillä on aina kaikki myynnissä"

Odotin kylläkin tähän pohdiskeluuni vähän fiksumpia vastauksia, mutta en ehkä jatkossa kysy enää mitään...ehkäpä rupean vastailemaan vain kaikkea mahdollista!

Jep,jep...minä kun olen mualainen enkä ymmärrä teijän jorinoita,on minullakin vikadiagnoosien lukulaitteet itselläni mut en ainakaan suosittele sellaiselle joka ei välttämättä osaa tuota versiota käyttää,ja mitä tuli nuihin ehdotuksiin,niin en mie sille voi mitään jos herne menee nekkuun jos autosta kyselee lisätietoja...ei pahalla mutta sinun heittoosi vastasin omasta mielestä asiallisesti....nimimerkillä ei niin "fiksu" sitikkafoorumilainen.

p.s aloitusviestistä ei käy ilmi että mikä sitikka lie kyseessä mutta luulisin että 2.0 16v bensa,kun kerran ilmapumppukin löytyy...

jomi

[/quote]

Jep,jep...minä kun olen mualainen enkä ymmärrä teijän jorinoita,on minullakin vikadiagnoosien lukulaitteet itselläni mut en ainakaan suosittele sellaiselle joka ei välttämättä osaa tuota versiota käyttää,ja mitä tuli nuihin ehdotuksiin,niin en mie sille voi mitään jos herne menee nekkuun jos autosta kyselee lisätietoja...ei pahalla mutta sinun heittoosi vastasin omasta mielestä asiallisesti....nimimerkillä ei niin "fiksu" sitikkafoorumilainen.
[/quote]

No hard feelings "Juppe" : Joskus vaan kun oikeasti kaipaa jotain tietoa niin toivoisi saavansa myös sitä, kävin nyt tänään sellaisen halpisversion OBD lukijasta, kun ensin olin jutellut Autoartikkelin kaverien kanssa. Ja uskon saavani selvitettyä ajanoloon myös Sitikan ongelmat jos kerran pärjään kuvien laitostenkin kanssa, joista ykskään nykyasentaja ei enää juuri ymmärrä mitään kun niihin ei saa tietokonetta :o Onnex ulkolaisilta foorumeilta löytyy noihin korjauskirjat yms.
Carpe Diem!

Hujane

ylempi näyttää CX 500 ja alempi CBX 1000 pyöriltä....en minäkään nuista mitään ymmärrä mutta 56kpl niitä on ollut aktiivisen uran aikana...

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Juppe - tammikuu 02, 2013, 21:17:05
en minäkään nuista mitään ymmärrä mutta 56kpl niitä on ollut aktiivisen uran aikana...

Jonkun sortin kaheli?  :P

;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Hujane

Vaihtelu virkistää,mut viime aikoina vaihdeltu enää 3-pyöräisiä.(lentohärveleitä)

kaselin

Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Hujane

sekö trike että ultrakevyet,trikeksi kutsutaan myös lentopuolen painopiste ohjattua "liidintä" joka on maasta itsestarttaava.

Nyt mietintämyssy päähän ja katsotaan vieläkö kesäksi jonkun härvelin laittas...autogyro olisi tähtäimessä...