C4 BMP 110 Hdi 2010

Aloittaja peltipatonki, marraskuu 10, 2012, 16:17:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peltipatonki

Moi kaikille

Ostin juuri tuollaisen käytettynä jolla on ajettu 80tkm. Kovasti odotan kilometrejä. Auto on kiva ajaa, mutta mitenköhän nämä tekniset asiat? Ja onko tuo millainen sitruuna talvella? Robovaihde on tosi kiva, mutta millaisia kokemuksia siitä on?

CitRane

Robottivaihteisto on ihan toimiva systeemi omasta mielestäni. Olen pitänyt kovasti siitä näiden kohta viiden vuoden ajan, jonka olen autollani ajanut. Eikä minulla ole mitään huonoja talvikokemuksia omasta autosta. Sillä voi ajaa niin kesällä kuin talvellakin. Ei varmaan maailman lämpimin auto kovilla pakkasilla, mutta itse olen kyllä tarjennut liikkua edellisillä kovilla pakkastalvillakin. Mitään ongelmia ei ole pakkasten suhteen ollut.

Omalla kohdalla on tosin sellainen tilanne, että merkki varmaan vaihtuu vuoden alussa. Joku saa sitten n. 35 tkm ajetun 2008 C4 HDi:n
noutaa liikkeestä.
EX Citroën: C4 1.6 HDi BMP -08
Ilman elämää ei ole tarinaa www.rutinoff.net
Korvikeautojen koeajot

PicassoHDI

Moottorin öljypohja voi vuotaa öljyä, moottorin lämpötila-anturi voi vuotaa jäähdytinnestettä, suuttimien tiivistys voi vuotaa. Egr venttiili hajoaa +100tkm jälkeen. Öljynlaadusta tarkka moottori ja öljyt vaihdettava 10-15 tkm välein. Turbolle menevän putken oranssi tiiviste vaurioituu jos klemmari kiristetty liian tiukalle. Tämä aiheuttaa turbon siipien vääntymisen jos paloja menee turbolle. Uudemmissa ei enää kiristettävää klemmaria. Ilmansuodatinkotelo hajoaa +100tkm jälkeen. Ei kestä useita avaus/kiinnitys kertoja.

peltipatonki

"Moottorin öljypohja voi vuotaa öljyä"
- Ollut muuan Fiatti, ihan normaalia että etenkin vanhat autot vuotavat

"moottorin lämpötila-anturi voi vuotaa jäähdytinnestettä, suuttimien tiivistys voi vuotaa."
- Nestevuodoissa ei mitään ihmeellistä, suuttimen tiivisteet voi vaihtaa tai vaihdattaa

"Egr venttiili hajoaa +100tkm jälkeen."
- Tuokin melko pikku juttu, en tosin tiedä kenelläkään sitikkatuttavallani olleen tuollaista vikaa

"Öljynlaadusta tarkka moottori ja öljyt vaihdettava 10-15 tkm välein."
- En tiedä tästäkään, riippuukohan tämä öljyjen laadusta?

"Turbolle menevän putken oranssi tiiviste vaurioituu jos klemmari kiristetty liian tiukalle. Tämä aiheuttaa turbon siipien vääntymisen jos paloja menee turbolle. Uudemmissa ei enää kiristettävää klemmaria."
- Tuon voi vällttää kuten allaolevankin omalla huolellisuudella

"Ilmansuodatinkotelo hajoaa +100tkm jälkeen. Ei kestä useita avaus/kiinnitys kertoja."
Niitä nyt ei tarvitse onneksi yhtenään ropata, joten kiusa on pieni jos sitä ylipäätään ollenkaan esiintyy

Eli näyttäisi toistaiseksi helpolta.