Lakkapinnan lohkeilu

Aloittaja roudari, heinäkuu 14, 2012, 06:24:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

roudari

Nyt neljä vuotta vanhasta pelistä lohkeilee puskurista lakkapinta. Tuota kohtaa ei ainakaan omasta toimesta ole mihinkään kolhastu, eli itse maalipinta on ok ja puskuri sileä. Onko muilla vastaavaa? Niin ja pesen auton itse käsin.
Entä mitä tuolle olis tehtävissä?  Auto ostettu maaliskuussa Vehosta, ei taida kuulua enää heille....?

pimpelipompeli

Lainaus käyttäjältä: roudari - heinäkuu 14, 2012, 06:24:45
Nyt neljä vuotta vanhasta pelistä lohkeilee puskurista lakkapinta. Tuota kohtaa ei ainakaan omasta toimesta ole mihinkään kolhastu, eli itse maalipinta on ok ja puskuri sileä. Onko muilla vastaavaa? Niin ja pesen auton itse käsin.
Entä mitä tuolle olis tehtävissä?  Auto ostettu maaliskuussa Vehosta, ei taida kuulua enää heille....?

On tainnut tehtaan maalitakuu mennä umpeen. Omassa 2001 mallisessa lakka on "kuoriutunut" takapuskurista, sekä takakyljistä osittain.

PicassoHDI

Kyllähän noita uusia autoja kolarikorjataan jo ennen asiakkaalle luovutusta oli auton merkki mikä hyvänsä. Setä on töissä automaalarina eräällä auto maahantuonti liikkeessä ja paljon saa maalailla autoja ennen asiakkaalle luovutusta. Noita korjausmaalataan jo tehtaallakin.

RipaCee

Omassa autossani (vm 2006) maali alkoi kuplia etulokasuojassa puskurin saumassa muutaman neliösentin kokoisella alalla. Liekö joku särkenyt maalipinnan vai omia aikojaan? Mitään vauriota ei näkynyt. Putsasin juuri ruosteet ja vedin pohjamaalia pintaan. 10 v vanhassa Xsarassa ei näitä huolia. Myös takaluukussa "kromi"listan juuressa on alkavaa ruostetta.

pimpelipompeli

Nuo saumakohdat missä erilaiset materiaalit kohtaavat ovat arkoja. Esim. listat ja puskurit löystyvät kiinnikkeistään ajan kanssa ja hinkkaavat sitten metallipinnasta maalin irti. Väliin jäävä hiekka toimii kivasti hioma-aineena.