-05 C4 kuskin etusähkölasi pätkii ylös ja alas

Aloittaja Rusakko81, heinäkuu 14, 2012, 00:19:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rusakko81

Elikkä siis kuskin puolen etusivulasin automatiikka ei toimi. Oikeella puolella toimii ihan hyvin. Auto on kaks ovinen ( vai onkse nyt sit 3 ovinen :) ) Ikkuna siis nousee ja laskee noin 2-5cm kerrallaan vaikka nappia pitäs pohjassa. Mistähän pitäs vikaa lähtee ettimään?   ???

OT: Mikä hommeli se lasien sopeuttaminen on? Ainaki xarassa pitää lasi(t?) sopeuttaa jos akku ollut irti. Oli tuolla jossain ketjussa mainintaa semmosesta, niin onks C4 sama homma(voisko liittyy jotenki tohon alkup. ongelmaan)?

Kiitän jo etukäteen :)

ps. Ooon ihan nyybi citikka hommissa ja tällä poortilla. Antakee anteeks! :) 

tarttis

Akun vaihtaminen (yleisohje väyläsähkösitikoille, ei yksin C5:a koskeva):
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,14656.0.html

Täältä löytyy tietoa ikkunan sopeuttamiseta ym. akun vaihtoon liittyvää
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

rassaaja

minulla oli samaa vaivaa 05 C4:ssa, myyjäliike vaihtoi takuuseen kuskin ovenkahvassa olevan ikkunakytkimen, ehkä tilanne parani sillä vaikkakin senkin jälkeen joitain kertoja ikkunan avaus on pätkinyt tosin ei enää viime aikoina

vibes

Samaa vaivaa täälläkin. Mä oon itse tulkinnut sen johtuvaksi tuosta ikkunan tiivisteestä. Voiskohan se aika ajoin kahnuta vastaan niin voimallisesti, että kone luulee ihmisen olevan välissä?
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 14, 2012, 12:30:20
Samaa vaivaa täälläkin. Mä oon itse tulkinnut sen johtuvaksi tuosta ikkunan tiivisteestä. Voiskohan se aika ajoin kahnuta vastaan niin voimallisesti, että kone luulee ihmisen olevan välissä?

juuri näin.

Rusakko81

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - heinäkuu 14, 2012, 14:47:07

juuri näin.

Onks tää nyt sit faktaa, että näin on? Vai löytyykö asiaan jokin muuki ratkaisu? Miten tuota tiivaria vois "löysyttää"? Alkaako se automaatti toiminto sitten toimia itsestään jos/kun tiiviste lopettaa hinkkaamisen?

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: Rusakko81 - heinäkuu 14, 2012, 14:57:16

juuri näin.

Onks tää nyt sit faktaa, että näin on? Vai löytyykö asiaan jokin muuki ratkaisu? Miten tuota tiivaria vois "löysyttää"? Alkaako se automaatti toiminto sitten toimia itsestään jos/kun tiiviste lopettaa hinkkaamisen?

Jos tarkoitat sitä kumitiivistettä, niin silikonilla voitelu auttaa.
Citroën C4 2.0i 16V manuaali VTR -05

Rusakko81

Lainaus käyttäjältä: C4 fani - heinäkuu 14, 2012, 22:27:36
Lainaus käyttäjältä: Rusakko81 - heinäkuu 14, 2012, 14:57:16

juuri näin.

Jos tarkoitat sitä kumitiivistettä, niin silikonilla voitelu auttaa.

No tietysti vähän paha sanoo, että mitä tiivisteetä tuo Vibes tarkoittaa, mutta luulisin että sitä?! Eiks silari kuitenki tuhri ikkunat?

Bobcat

Lainaus käyttäjältä: Rusakko81 - heinäkuu 15, 2012, 13:24:31

No tietysti vähän paha sanoo, että mitä tiivisteetä tuo Vibes tarkoittaa, mutta luulisin että sitä?! Eiks silari kuitenki tuhri ikkunat?

Ei se ainakaan tuulilasinpyyhkijöissä ole tuhrinut. Tarkoitin siis jotain tällaista.
Citroën C4 2.0i 16V manuaali VTR -05

vibes

Siis juu sitä ikkunan alareunassa olevaa tiivistettä, vois koittaa hieroa siihen silikonia. Tosin, en oo kyllä ollenkaan varma, etteikö se vois ihan jostain kosketushäikästäkin johtua. Mutta tuo nyt olis halvin mahdollisuus korjata asia.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

xsara12

C4 vm 07 Auto ostettu käytettynä oli sama vaiva myyjäliike  vaihtoi  takuuseen uuden lasinnostimenmootorin nyt toimii , oli  kuulema auki / kiinni rajatieto hukassa
sopeuttaminen ei auttanut .

ilmari100

Mulla 2005:ssa samanlainen ongelma, mutta mun mielestä se on selvä kontaktiongelma.

Lasi liukuu hyvin, että tiivisteet ei siis kiusaa. Ja kun kytkintä naputtelee ylös/alas niin jossakin välissä ottaa kontaktin ja saa ikkunan liikkeelle. Yleensä kun haluan ikkunan auki, niin nostan katkaisijaa ylös, joten se jotenkin herkistyy ja sitten se toimiikin, kun avaa.

Pitäis varmaan sillekin tehdä jotain...  :-\ Verhoilujen aukaisu ei vain ole mitään suosikkihommaa, kun ne klipsit menee aina rikki.

Arskamalaattori

Lainaus käyttäjältä: ilmari100 - syyskuu 10, 2012, 16:07:17
Mulla 2005:ssa samanlainen ongelma, mutta mun mielestä se on selvä kontaktiongelma.

Lasi liukuu hyvin, että tiivisteet ei siis kiusaa. Ja kun kytkintä naputtelee ylös/alas niin jossakin välissä ottaa kontaktin ja saa ikkunan liikkeelle. Yleensä kun haluan ikkunan auki, niin nostan katkaisijaa ylös, joten se jotenkin herkistyy ja sitten se toimiikin, kun avaa.

Pitäis varmaan sillekin tehdä jotain...  :-\ Verhoilujen aukaisu ei vain ole mitään suosikkihommaa, kun ne klipsit menee aina rikki.

ei ne klipsit montaa eurua maksa, mutta osta ne uudet valmiiksi ennen kuin irroitat verhoilun

Pyyno

Omassa "nousee" lasi joskus etureunassa olevan tiivisteen uran "päälle", ja tällöin lasi pakittaa aina tuuman takaisin päin. Pitääpä kokeilla siihen tuota silikonia. Kiits.

Anaxagoras

Lainaus käyttäjältä: Rusakko81 - heinäkuu 14, 2012, 00:19:43
Elikkä siis kuskin puolen etusivulasin automatiikka ei toimi. Oikeella puolella toimii ihan hyvin. Auto on kaks ovinen ( vai onkse nyt sit 3 ovinen :) ) Ikkuna siis nousee ja laskee noin 2-5cm kerrallaan vaikka nappia pitäs pohjassa. Mistähän pitäs vikaa lähtee ettimään?   ???

OT: Mikä hommeli se lasien sopeuttaminen on? Ainaki xarassa pitää lasi(t?) sopeuttaa jos akku ollut irti. Oli tuolla jossain ketjussa mainintaa semmosesta, niin onks C4 sama homma(voisko liittyy jotenki tohon alkup. ongelmaan)?

Kiitän jo etukäteen :)

ps. Ooon ihan nyybi citikka hommissa ja tällä poortilla. Antakee anteeks! :)

Ettei nyt vain olisi ikkunan karmi hitusen 'kiero', ts. ikkuna ei kulje urassaan nätisti, kun urassa on vekkiä...
Ei paljoa tartte, kun jo alkaa kanittamaan...

-Anax

Rusakko81

Tämähän oli tippunu kunnolla. :D  Joo siis sain sen ikkunan toimimaan kun näpräsin sitä ulkopuolella olevaa tiivistettä ja raottelin sen sormilla "irti" lasista. Eli vaan se tiiviste jotenki hanttas kiinni ja joku lasin tunnistin ilmeisesti luulu että sormet tms on lasin välissä ja katko sitten laisn toiminnan.   LAsi siis toiminut sen(viime elokuun)  jälkeen moitteettomasti. 

EDIT: ja se tiivistehän oli siis se mikä on lasin alareunassa.