Xsara - Rasvanipoista epätietoinen ihmeissään?

Aloittaja baskeri, kesäkuu 28, 2012, 20:04:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

baskeri

Moro tuli pitkästä aikaa taloon sitikka tarkemmin saara sportwagon -00
rupesin nippoja laitteleen taka-akseliin, joka on kyllä kunnossa. 150 tkm mittarissa.
Laitoin toisen nipan paikalleen 7 senttiä ulkoreunasta mitattuna ja pari tuubia
nesteen veteenliukenematonta ja hyvin jymäkkää rasvaa sisään eikä näy missään kysynkin että menikö jokin pieleen? Pitääkö vaan tunkea niinkauan kun ulospäin tulee akselinpäästä vai mitä? Onko mahdollista että saaralla niin tiukat paikat ettei ulos pääse?
Olenko mitoittanut väärin tai porasinko liian syvälle akseliin? Väärä aine?
Hä ja tä?

black_van

oikea on etäisyys. Joillakin menee sitä tavaraa sinne tuubitolkulla,joillakin taas puoli tuubia riittää. Anna mennä vaan lisää tavaraa,ei sitä välttämättä ulos tartte tulla,mutta sitten kun paikat täyttyy niin sen vastuksen tuntee,sitten on syytä lopettaa prässäys.
Itse porasin 70mm etäisyydelle reunasta,niin yksi tuubi riitti molempien puolien täyttöön ja hiukan jäikin. En käsitä mistä tälläiset erot sitten johtuu

baskeri

OK ja kiitos taitaa olla vaan saaran tiukkaperäisyydestä kiinni:-)

KariM

Riippuisiko menekki siitä miten ne laakereiden tiivisteet pitävät tai pettävät prässäyksen seurauksena?

Esben

Lainaus käyttäjältä: KariM - kesäkuu 29, 2012, 08:56:21
Riippuisiko menekki siitä miten ne laakereiden tiivisteet pitävät tai pettävät prässäyksen seurauksena?
Näinhän se juuri on, väkisin ei saa pursottaa.
Oon mäkin laittanut nipat kaikkiin Xsaroihin mitä mulla on ollut, mutta jossain olisko ollut x-partsin suvuilla sanottiin yhdessä vaiheessa ettei niistä välttämättä ole xsaran akselissa paljoakaan hyötyä.