Xsara II - ti-remppa vai paaliin?

Aloittaja ExXm, kesäkuu 20, 2012, 10:16:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ExXm

Eli tuo meitin II-koppane -02 1.6 farkkusaara alkaa jo kaipaamaan vähän remppaa. Olisko mitään "vertaistukea" siitä, että mitähän tuon kanssa tekisi?

- venttiilinvarsi/varret jumittaa niin että ei meinaa käynnistyä millään jos seisoo useamman päivän
- jakopään kulutusosat pian vaihtokunnossa
- kytkimen painelaakeri ujeltaa, lienee pian vaihtokunnossa
- ilmastoinnin putki ohjaamoon puhki, ei niin oleellinen vika mutta vois ehkä vaihtaa jos muutkin korjais

Sellainen kuvio olisi teoriassa mahdollista, että pihalla olisi tilaa, kesällä vielä lämmintäkin ja aikaakin löytyy. Mutta jotain työkaluja ja taitoa tarttis hommata, jos meinais itse tehdä jotain tuon eteen. Auto on sen arvoinen, että kaiken jos meinaisi teettää korjaamossa niin ei taida olla järkeä. Koriltaan/alustasta tuo on kyllä vielä hyvässä kunnossa, että siinä mielessä saattaisi käyttöarvoa olla vielä muutaman vuoden verran - jos vaan laittaisi kuntoon.

Saisikohan säästöä minkä verran aikaan jos repisi koneen itse irti tuossa pihalla ja heivaisi peräkärryllä korjaamolle? Mitään järkeä? Luulishan tuon jakopään ja kannen koneistushomman oleva nopeampaa/halvempaa teettää kone irrallaan? Kun kerta kytkinkin on vaihdettava samalla.

Korjausopastahan juuri tuosta ko vehkeestä ei ole olemassa ainakaan Haynesillä. Kuka suostuu neuvomaan?  :)

Ralle

Taitaa korjaamolle olla sama vaikka kone onkin autossa. Itse jos tekee niin saattaa ehkä kannattaa jos käyttöautoa itselle tekee...

Greyhound

Ainahan voi ja kannattaa yrittää myydä auto tollaisenaan, huomioiden viat myyntihinnassa.