Kirjoittaja Aihe: c4 Ilmastoinnin lauhdutin  (Luettu 8278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ika

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
Vs: c4 Ilmastoinnin lauhdutin
« Vastaus #25 : Elokuu 23, 2016, 18:46:04 »
Kun olette lauhduttimia vaihtanu miten olette varmistanu että ei ole painetta ,riittääkö että painelee noista täyttöventtiileistä .
Tapaus on sellainen että toimi päivän täytön jälkeen .Täyttökone ei havainnut vuotoa ,mutta näin oli myös mun C5:ssa siitä vuoti letku samana päivänä.

Poissa jruoho

• "C3"
  • Peukkuja: 2
« Vastaus #26 : Elokuu 23, 2016, 19:16:36 »
Moro,

Mullakaan täyttökoneen alipainetesti ei huomannut mitään, mutta paineet lähti parissa päivässä. Reikiä oli kennon keskellä takapuolella, eli flektin moottorin kohdalta hapettunut ihan rikki. Väriäine näkyi selvästi, kun syylärin käänsi sivuun.

Täyttöventtiileitä painamalla voi varmistua paineettomuudesta - silmiä kannattaa varoa, jos vaikka sitä ainetta roiskuisi. Ja jos ainetta on jäljellä enempi, niin se kuuluisi kait imeä talteen. Noin niin kuin ympäristönäkökulmasta.

Jarkko

Poissa knoj

• "C2"
  • **
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #27 : Kesäkuu 20, 2018, 16:23:43 »
Tänään kävi taas C4 ilastoinnin huollossa. Edellisen täytön jälkeen n. 1,5 kk.
Löytyihän siitä lauhduttimesta vuoto, ja samasta paikasta kun monen muun (Citikan?) lauduttimesta; tuulettimen kohdalta. Onko kukaan saanut selville, mistä tämä johtuu? Sinnehän ei mikään kivi tai vastaavaa pääse. Minun autosta löytyi vuoto jäähdyttimen ja lauhduttimen välista, tuulinmoottorin kohdalta. Kun on selannut nettiä, on monta vastaavaa vika tullut vastaan. (Tuo kuva ei ole mun autosta, mutta on mun autossa hyvin samannäköinen.)
Onneksi ei tarvi Suomesta ostaa. Se, minkä tilasin, on hinnaltaan (rahti mukaanlukien) noin 1/4-osa Suomen autotarvikeliikkeestä ostettu. En ole edes kysynyt, minkähintainen alkuperäinen maksaisi.
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa Teuski

• "C8"
  • Peukkuja: 14
« Vastaus #28 : Kesäkuu 20, 2018, 21:02:24 »
Vaimon nelkussa ihan samanlainen. Lisäksi kenno mutkalla, kuopalla ETEENPÄIN. Uusi odottaa asennusta, 60e maksoi toimituskuluineen. Kun vaan saisin aikaiseksi varata täyttöajan niin vaihdan sen vasta edellisenä iltana... Vaikka onkohan sillä kuivaimen kannalta merkitystä jos oletetaan että järjestelmä on tiivis...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96