C4 - Rengaspaine suosituksia ei löydy ohjekirjasta

Aloittaja PetriA, huhtikuu 11, 2012, 22:11:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PetriA

C4 vm. -09 120hv bensin, renkaat vakiot
En löydä rengaspaine suosituksia mistään
Kuljettajan oven saranassa on tarra johon ne pitäis olla kirjattuna, mutta eivät ole

srout

Edessä, takana 2,1. On myös 2,5/2,2 parivaljakkoa (näin siis pienellä kuormalla).

Mulla siis lapussa nuo 2,5/2,2 ja isomalla kuormalla 2,5/2,7. Mutta ovat 17 tuumaisille. Ensiasennusalut vielä säilytyksessä mutta en muistanut niiden olevan 17-tuumaisia.

olli__o

Ilmeisesti tuollaisiakin löytyy normi C4 sedanille, mutta hieman renkaan ja fiiliksen (ja järkikin mukana) mukaan voi mennä vähän suuntaan tai toiseen, jos hakee kovin tietä ja uria, nostaa takarenkaiden painetta. Nykyrenkaissa ainakin maksimit sallitut paineet on kokoajan nousseet (se max arvo joka lukee renkaan kyljessä)

17" alkuperäiset kevyellä kuormalla 2,5 bar edessä, takana 2,2
17" alkuperäiset raskaalla kuormalla 2,5 edessä, takana 2,7

16" alkuperäiset kevyellä kuormalla 2,4 bar edessä, takana 2,1
16" alkuperäiset raskaalla kuormalla 2,4 edessä, takana 2,7

Tämä tieto peräisin tuollaiselta sylttytehtaalta http://www.rezulteo-tyres.co.uk/tyres-for-citroen/c4/c4/1.6-vti-120, mutta jos vertailee sroutin arvoihin, niin voivat pitää kutinsakin?

(ja jos on tussi kätösillä ja RP-numerolappu löytyy kuitenkin kuskin pilarista, niin voisi sinnekin ne raapustaa? Olisikohan joku bitti jäänyt uupumaan tarran tulostuksessa, tai rengaskoko ei ole ollut määriteltynä siinä vaiheessa kun tehdas on tarraa tulostellut??)

vibes

^Noi arvot löytyy omasta koslasta 16-tuumaisille. Ite oon pitänyt takanakin tuon 2.4, eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole ollut. Michelinin kiekot on alla kesällä ja talvella.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Esben

Mulla löytyy C4 coupesta, (2,0 143hp) tällaiset, 205/50/17 renkaille.
Kaikilla näköjään hieman eri.