C5 II - Etupää nousee aavistuksen parkissa

Aloittaja Jarppa, maaliskuu 05, 2012, 21:19:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarppa

Tasaisella seisoessaan ilmeisesti ajan kuluessa neiti nostaa etupäätään muutaman sentin . Tarttunut silmään, kun näyttääpi oudolta tuo suurempi rako
lokasuojan ja renkaan välissä. Ovien aukaisu kaukiksella saa aikaan surinaa ja korkeuden paikalleen asettumisen. Takajousisylinterit vaihdettu syssyllä. Olisiko joku korkeusanturi ottanut pahakseen?

Megaman

Taitaa olla ihan normaali toiminto. Niin toi tekee itelläkin, esim kaupassa käydessä. Palaat takaisin autolle ja napsautat ovet auki, keula tipahtaa pari senttiä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

hyper

Mullakin se tuppaa etupäätä nostamaan, mutta jos on ihan oikeasti tasamaalla tarkasti vaakatasossa niin sitten ei havaintojeni mukaan nosta.

Tai erittäin epätasaisella alustalla ei taida myöskään sitä tehdä, jos joustovarat on vähissä yhdessä tai useammassa renkaassa niin kuin jossain Helsingissä voi käydä kadulla pysäköidessä...
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

theme

Samaa tekee myös täällä. Lukon avaamalla keula tömähtää alaspäin. Ja juuri äsken kauppareissulla tasamaalla parkkihallissa (kiinnitin oikein huomiota, koska luin aiemmin ylempiä viestejä).

Jarppa

Mikä lie insinöörillä ollut ajatus tämän toiminnon suhteen?

hyper

Lainaus käyttäjältä: Jarppa - maaliskuu 07, 2012, 20:43:10
Mikä lie insinöörillä ollut ajatus tämän toiminnon suhteen?

Mahdollisesti pyrkimys saada auto johonkin tiettyyn asentoon... vatupassilla tuo pitäisi tarkastaa, miten se oikein toimii....
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Dsharrastelija

Jos en nyt ihan väärin muista, olin jostain lukevinani, että auto pyrkii "passiin" eli tasaamaan korin tienpintaan nähden ja mahdollisimman suoraan asentoon? Oma CI hakee nimittäin aina mäessä asentoa suoraksi ja usein nimenomaan keula tipahtaa muutaman sentin kun kaukkarista ovet avaa.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive -06 2,7 Hdi
Ex Citroënit: Bx 14Re ja 16 Trs, Xantia -96 2.0l, Xsara -03 Exlusive aut 2.0l, C5 Break -02 Sx ja -03 Business 2.0l, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 -75
Olen omistanut vain Citroën merkkisiä autoja, eikä muita tule.

karilauri

Nyt minullekin selvisi asia jota olen kolme viikkoa hämmästellyt: aina kun töräyttää parkkiruutuun niin keula nousee muutaman sentin, liekö ratinkäännön aiheuttama epätasapainoefekti joka aktivoi keulan luulemaan, että alusta on epätasainen?

Talaleos

Voi olla hatusta vedetty, mutta itse asiaa muutaman kuukauden seuranneena kuvittelen, että autosta pois noustessa etujousissa on tietysti enemmän painetta, kuin ilman matkustajaa. Auto ei sammutuksen jälkeen mielestäni korjaa paine-eroja vaan etuosa nousee tietysti hieman ylöspäin. Autolle tullessa ja ovet avatessa se säätää auton "vaakatasoon" ja usein tästä johtuen etupää tippuu. Voi olla kaukaa haettu, mutta parempi on keksiä jotain, kuin vaan tuijottaa tyhmänä aina auton nousua... :)