C5 III - Edessä olevat huomiovalot

Aloittaja C5 III HDI Exclusive, helmikuu 06, 2012, 15:09:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C5 III HDI Exclusive

Onko jollakin uusimman sitikan omistajalla kokemusta edessä olevien huomiovalojen (oma umpio) vaihtamisesta johonkin kestävämpään?. Lamput on tosi kalliita ja vaatii kirurgin taitoja vaihtaa poltin . Onko olemassa esim. LED polttimoita? mistä voisi löytää?

C5 III HDI Exclusive

Kiitos. Auttoi kyllä jäljille :) ongelmat on englannissakin samat. Nyt kun vielä osais tuolta verkkokaupasta tilata oikeat vermeet http://www.everled.co.uk/g4.html . Lamppu oli kädessä kun viimekerran vaihtoivat (tunnin työ) mutta en nyt muista rakennetta. G4?

C5 III HDI Exclusive

C5 III HDI Exclusive

Onko jollakin kokemusta näistä LEDeistä ?

kjs

Itsellä ei ole kokemusta mutta ranskalaiset citikkafanit ovat tietenkin kokeilleet LED-vaihtoja runsaasti,
täältä löytyy tarinaa vaihto-operaatioista, LED-kauppalinkkejä, valokuvia ja vaikka mitä:
http://planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=129109

Esimerkki LEDeistä päiväajovaloihin sen HP24-polttimon hirvityksen tilalle:
http://www.ampoule-leds.fr/ampoule-led-g4-18-smd-5050-cylindrique-360degres-blanc-chaud-12~14v-p-2976.html

Tarinat toki vaatii pientä ranskankielen tulkintaa mutta Google translator auttaa vähän pääsemään jyvälle.

Sitä en tiedä mitä suomalainen katsastumies tms vaihdosta LEDeihin sanoo vai sanooko mitään...

C5 III HDI Exclusive

Kiitos kovasti ranskan linkeistä. Google kääntäjää ei vain välillä oikein ymmärrä ..esim: Tilaa 19-22h, toimittaa ja asentaa 21! Myyjä ja vapauttaja TOP! ja mälli tasolla sopeutumista? Tasanteella alaosan lampun tarvitset "mylly", tai halkaisija on "karvasolujen. No koitan tilata ebaysta ja kirjoitan tänne kuinka asennus onnistui :)

nallenc5

Lainaus käyttäjältä: C5 III HDI Exclusive - maaliskuu 23, 2012, 08:48:59
Kiitos kovasti ranskan linkeistä. Google kääntäjää ei vain välillä oikein ymmärrä ..esim: Tilaa 19-22h, toimittaa ja asentaa 21! Myyjä ja vapauttaja TOP! ja mälli tasolla sopeutumista? Tasanteella alaosan lampun tarvitset "mylly", tai halkaisija on "karvasolujen. No koitan tilata ebaysta ja kirjoitan tänne kuinka asennus onnistui :)

Tämä kiinnostaa kovasti minuakin, kerro ihmeessä miten onnistuu. Noita ledi lamppuja taitaa saada vielä halvemmalla tuolta
dealextremestä, ja vieläpä rahtivapaasti

CelaVii5

Kantsii olla ton värisävyn kanssa tarkkana. Tilasin ledit parkkipolttimoiksi Dealextremestä, mut katsastussetä ei niistä pitänyt. Liian siniset, DX väitti että valkoiset on. DX-käyttäjäkokemusten mukaankin piti olla valkoista, mut asiakkaiden kuvien perusteella melko sinertävät...

kjs

Googlen tai Yahoo/Babelfishin kääntäjien kyvyt kääntää mitään suoraan Suomeksi on aika surkeat.
Englanniksi kääntämällä tulee vähän älykkäämpää tarinaa.

C5 III HDI Exclusive

Minulla on vielä vaiheessa tuo LEDien vaihto, onko joku ehtinyt asentamaan ?

Folkke

Lainaus käyttäjältä: C5 III HDI Exclusive - toukokuu 03, 2012, 13:11:35
Minulla on vielä vaiheessa tuo LEDien vaihto, onko joku ehtinyt asentamaan ?

Mulla myös tuo ohjelmassa ,kun toinen alkaa selvästi jo tulemaan tiensä päähän....

Folkke
puh nolnelnolnol kakskolseitnolkuuskol

nallenc5

Vähän skitso fiilis noitten "päivävalojen" kanssa. Normaalistihan näillä säästetään ajovaloja, mutta nämä maksavat hunajaa ja joutuu purkamaan puoli autoa vaihdossa jos ei ole kätilö. Paree ajaa parkeilla, tai päivävaloilla, ne ei maksa niin paljon sentään

Folkke

Lainaus käyttäjältä: nallenc5 - toukokuu 04, 2012, 19:00:44
Vähän skitso fiilis noitten "päivävalojen" kanssa. Normaalistihan näillä säästetään ajovaloja, mutta nämä maksavat hunajaa ja joutuu purkamaan puoli autoa vaihdossa jos ei ole kätilö. Paree ajaa parkeilla, tai päivävaloilla, ne ei maksa niin paljon sentään

Siis mä tarkotin ihan niiden perushehkulankojen / halogeenien tilalle asennettavia led polttimoita, samalla kannalla. Sellasia mä aattelin paikoilleen vääntää.

Folkke
puh nolnelnolnol kakskolseitnolkuuskol

henrik

Minulla vasta pikkaisen päälle 40tkm mittarissa eikä vielä mitään merkkejä vaihto tarpeesta. Paljonko "C5 III HDI Exclusive" olet kerinnyt rullaamaan kun sinulla on jo vaihto tarve?

Sillä eihän nuo autot ole ollut kuin keväästä 2011 alkaen markkinoilla, joten epäilen että aika harva on joutunut niitä vaihdattamaan.

CelaVii5

Tässä ketjussa puhutaan pre-faceliftin perinteisten päivävalopolttimoiden vaihtamisesta, ei facelift-mallin led-nauhoista.

C5 III HDI Exclusive

Mulla on 90tkm ajettu ja toinen puoli vaihdettiin n. 60tkm kohdalla, toinen palanut 85tkm kohdalla. Asentaja sanoi ettei toista kertaa tee polttimon (45€) hinnalla.. Siksi kiinnostaisi kestävämpi ratkaisu.

Tmu

92 tkm mittarissa ja toinen huomiovalo sanoi sopimuksen irti... Onko kellään kokemusta tosta polttimon vaihdosta?
LED-polttimoita näkyy löytyvän n.10€ kappalehintaan joka olisi houkutteleva hinta verrattuna Vehon vastaavaan. Mutta vaatiiko toi polttimonvaihto puskurin irroitusta tms. ?
Eilen 10 minuutin tutkiskelulla vaikutti todella hankalalta tuo huomiovalon vaihto. Ilmeisesti polttimo tulee umpioon alhaalta päin eikä takalaidasta kuten muissa valoissa? Ainakaan meikäläisen näppituntumalla en edes löytänyt tuota polttimon suojaa/kantta  :|

C5 III HDI Exclusive

Lue tarkkaan tämän palstan aiemmat kommentit. Englannissa ja Ranskassa on vaihdettu näitä paljonkin ja komenteista löytyy ohjeet kuinka helpompi vaihtaa,  mutta kuka pellepeloton uskaltaisi vaihtaa ja kirjoittaa raporttia tähän.. ;Mulla on 2 vuotta katsastukseen aikaa, joten sekään ei ole este.

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: henrik - toukokuu 12, 2012, 21:47:05
Minulla vasta pikkaisen päälle 40tkm mittarissa eikä vielä mitään merkkejä vaihto tarpeesta. Paljonko "C5 III HDI Exclusive" olet kerinnyt rullaamaan kun sinulla on jo vaihto tarve?

Sillä eihän nuo autot ole ollut kuin keväästä 2011 alkaen markkinoilla, joten epäilen että aika harva on joutunut niitä vaihdattamaan.

Tänään paloi eka valo. Mittarissa 38000km.

CelaVii5

Dokumentoi sitten vaihtotyö kameran kanssa jos suinkin mahdollista. Mulle ja varmaan monelle muullekin vitosen omistajalle kelpaisi kuvallinen ohje aiheesta.

C5 III HDI Exclusive

Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.. jos todellakin vielä viitsisitte kommentoida kuinka vaihto sujui niin laitan kyllä heti tilaukseen..

sitikkaporo

Lainaus käyttäjältä: C5 III HDI Exclusive - maaliskuu 23, 2012, 14:29:58
Olisiko tämä oikea ? http://www.ampoule-leds.fr/ampoule-led-g4-18-smd-5050-cylindrique-360degres-blanc-chaud-12~14v-p-2976.html
väri on ainakin lämmin valkoinen

Tilasin tänään tuollaset kun toinen päivävalolamppu pimeni. Hintaa kahdelle lampulle galliasta tilattuna tuli postikuluineen 19,84 eur.
ë-C4 2023, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016