C4 - Pintakaasulla nykii/tehoton (THP) ?

Aloittaja rado, tammikuu 26, 2012, 17:47:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VTSBOY

eikös tuon koneen pitäisi kiihtyä 8.6sek sataan?

näin ainakin itse muistin.

jos tosiaan kiihtyy/matelee 15sek sataan.

niin vie hyvä mies nyt auto vehoon takaisin ja vaadi korjausta.

ei autosi yhtään korjaannu täällä kertomalla.

rado

Ettei vaan autossa ole jossain Tytär-mode nappia ? Se selittäisi että auto laiska jaska, mut merkkilamput ei loista mittarissa. Joo tuon sen "vian" täytyy olla tai sitten Veho on unohtanut koeajo-moodin sisään :/

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 29, 2012, 10:42:49
Ettei vaan autossa ole jossain Tytär-mode nappia ? Se selittäisi että auto laiska jaska, mut merkkilamput ei loista mittarissa. Joo tuon sen "vian" täytyy olla tai sitten Veho on unohtanut koeajo-moodin sisään :/

autossasi voi olla economy moodi päällä.

omassani kytkeytyy se päälle jos jää vaikka valot tai ovet auki pitkäksi aikaa.

mutta sekin kyllä sammuu ainakin tässä vanhemmassa c4:sessa kun ajelee vähän aikaa ja laturi lataa taas akun täyteen.

rado

Tukeeko Economi-modesta mitään ilmoitusta mittaritauluun ?

rado

Jos hukkaportti on jäänyt auki-asentoon voisi oireilu olla juuri tuonlaista ?

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 29, 2012, 11:02:18
Tukeeko Economi-modesta mitään ilmoitusta mittaritauluun ?

tulee ilmoitus näyttöön.

sulla on kuiteski takuuta vielä jäljellä niin mikset vie auton vehoon tarkastukseen/korjaukseen?

rado

Vien vien mut Haluaisin tietää missä vika piilee.

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 29, 2012, 15:28:13
Vien vien mut Haluaisin tietää missä vika piilee.

mut sehän selviää varmasti siellä vehossa :)

täällä se on vain suurimmaksi osaksi arvailua.

rado

Korjaamolle ajaessa syttyi vihdoin moottorinvikavalo ja onneksi minulla sattui olemaan mukana SG II. Vikakoodi 2191 joten saa onnitella.. Millaiset osat voin vaatia virhevastuuseen ja/tai liikkeen perustakuuseen ? Tekisivät nyt tuon Veholla kuntoon ja laittaisisivat uusimmat palikat jakopäähän. Todella, todella heikko esitys Bmw:ltä kun minun autoon jo yksi jakopäivitys tehty ja ei vaan tunnu kestävän :/.

Gusse

Tämän antaa google tuolle: 
P2191
For EP6DT engine, this fault code has often been associated with Cam Timing.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

rado

Jakopää on jo kertaalleen tehty 27tkm ja ajallisesti vuosi sitten.. Millaisiahan päivitysosia silloin on käytetty ? Nokkapyöriin aluslevyt ja pultti tiukempaan momenttiin ? Jakopää ei pidä ääntä mutta eihän sen ääntää pidäkään jos nokkapyörien kiilat antautuvat.. Ketju kulkee täysin saman matkan tyylikkäästi pyöriä pyörittäen mutta pyörät eivät välitä tietoa nokka-akseleihin vaan ne ajoittuvat miten sattuvat ?

rado

Osta THP-moottorilla varustettu kulkine ja aja kuin papat. Ai niin, mut sittenhän venttiilejen seetit karstoittuvat ja tuhoavat kannen. Aja siis niin tai näin niin kaikki tyylit vievät tuhoon ;)

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 30, 2012, 12:39:25
Korjaamolle ajaessa syttyi vihdoin moottorinvikavalo ja onneksi minulla sattui olemaan mukana SG II. Vikakoodi 2191 joten saa onnitella.. Millaiset osat voin vaatia virhevastuuseen ja/tai liikkeen perustakuuseen ? Tekisivät nyt tuon Veholla kuntoon ja laittaisisivat uusimmat palikat jakopäähän. Todella, todella heikko esitys Bmw:ltä kun minun autoon jo yksi jakopäivitys tehty ja ei vaan tunnu kestävän :/.

kyllä voit vaatia et kone pistetään kaikinpuolin kuntoon.

kyl ne joutuu vaihtaa kaikki kuluneet palikat sieltä.

rado

Joo. Hauskaksi menee. Vehon pojat eivät tiedä että minä olen lukenut autosta koodin ennenkuin kiikutin auton huoltoon.. Nyt voivat siis tarinoida mitä haluavat. Tuskin myöntävät että jakohan se taas on pielessä vaikka vuosi sitten siihen tehtiin päivitys.. Keksivät vaikka vian jolla yrittävät tyydyttää nälkäisen asiakkaan suun.. On tää maailma menny kieroksi :/

pakkotoisto

Jos sieltä ei ole vielä diagnoosia tullut, miten voit jo etukäteen tietää, että Vehossa tarinoidaan?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 30, 2012, 17:21:40
Joo. Hauskaksi menee. Vehon pojat eivät tiedä että minä olen lukenut autosta koodin ennenkuin kiikutin auton huoltoon.. Nyt voivat siis tarinoida mitä haluavat. Tuskin myöntävät että jakohan se taas on pielessä vaikka vuosi sitten siihen tehtiin päivitys.. Keksivät vaikka vian jolla yrittävät tyydyttää nälkäisen asiakkaan suun.. On tää maailma menny kieroksi :/
Vähä sama kuin heittäis kiven maatalon ikkunaan etukäteen, kun eivät kuitenkaan tunkkia lainaa. Huutas perään vielä, että pirä tunkkis.

Eipä silti, mulla oli aikoinaan uuden karhea BMW työautona. Siinä oli hihna, joka piti vaihtaa 20 tonnin välein. Eipä sitä moottorimallia tehtykään sitten, kuin vuoden ajan.
Kuulostaa tää juttu aah niin tutulta.
Citroën 2CV AZ Berline -56

rado

Veho ei kerro mitään. Eihän se kertonut sitäkään asiakkaalle että jakoa on jo kertaalleen "päivitetty". Nyt menivät sen lipsauttamaan kun kyselin sitä toista reittiä.. Olen pitänyt Vehoa jo ammattikouluaikoina parhaana autotalona. Enään en pidä. Tämä Citroen episodi on vain yksi tarina ja toinen on meidän ex A mersu. Ovet lahoivat käsiin mutta Veho pesi kätensä vastuusta vetomalla yhteen huoltoon jota ei oltu tehty heillä. Korroosiotakuu olisi kyllä voimassa mutta vain ehdollisena. Asiakas saisi maksaa 10000€ ovien vaihdosta maalauksineen 3000€ ja silti lopputulos olisi kauheampi kuin mistä lähdettiin. Syystä että auto olisi päätynyt kirjavaksi :/.

oddjob58

Lainaus käyttäjältä: rado - tammikuu 30, 2012, 17:50:39
Veho ei kerro mitään. Eihän se kertonut sitäkään asiakkaalle että jakoa on jo kertaalleen "päivitetty". Nyt menivät sen lipsauttamaan kun kyselin sitä toista reittiä.. Olen pitänyt Vehoa jo ammattikouluaikoina parhaana autotalona. Enään en pidä. Tämä Citroen episodi on vain yksi tarina ja toinen on meidän ex A mersu. Ovet lahoivat käsiin mutta Veho pesi kätensä vastuusta vetomalla yhteen huoltoon jota ei oltu tehty heillä. Korroosiotakuu olisi kyllä voimassa mutta vain ehdollisena. Asiakas saisi maksaa 10000€ ovien vaihdosta maalauksineen 3000€ ja silti lopputulos olisi kauheampi kuin mistä lähdettiin. Syystä että auto olisi päätynyt kirjavaksi :/.

Et sitten oppinut mitään...
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

rado

^olipa harvinaisen tyhmä kommentti mutta niin tyypillinen suomalainen.

oddjob58

Lainaus toisesta topicista: Oisit nyt mainostanut samalla Bmw:n hyvyyttä ja sitä että jakohan siellä on sekaisin ;). Pysykää vaan hyvät kanssaautoilijat noissa kuminauhavetoisissa moottoreissa ja välttäkää Bmw:n tekeleitä ! Levittäkää saarnaani !!!

No me täällä tyhmät ajellaan kuminauhavetoisilla moottoreilla...
<<<<<<<<<<<<<<<<<siksi tyhmät kommentit.

rado

Ei ihan auennut mut hyvä kun kuminauhalla päästelet.

oddjob58

VTSBOY

joko sait vehon vastauksen mikä on vikana?

PicassoHDI

Muistaakseni tuohon koneeseen ei käy uudenmalliset osat. Voin olla kyllä väärässäkin. No jakopää menee sekaisin 4-60tkm välein. Sais tuon jakopään kestämäänkin jos vaan haluais. Thp 200 lienee paree ja vti myös.

rado

Jos jakoketjun päivittämisestä tulee keskimäärin 30tkm välein tehtävä remontti eikä parannuksia ole aikojenkaan saatossa luvassa niin täähän on paluu vanhan opelin synnyinsijoille. Jos mitään parannusta ei ole vuosien saatossa tiedossa niin meinaan tuon remontin teettää aina Vehon laskuun. Joku vastuu täytyy valmistajalla olla ja pitkään jos tollaista sutta ja sekundää suoltaa.