Kirjoittaja Aihe: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS  (Luettu 12341 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikkoY

  • Vieras
C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« : Joulukuu 08, 2006, 16:22:54 »
Onkos kukaan foorumilaisista joutunut lisäämään tuota EOLYS nestettä?
Sitruunapatongin puolella jollakin taisi olla tuosta kokemusta, mutta sinne kun pitää
kirjautua MSN kautta ei pääse keltään kysymään tarkemmin.

Neste on ja jonkilainen havainto miten tuota lisätään, mutta olisi kiva saada hieman tarkempia neuvoja...

Pitääkö lisäyksen jälkeen käydä narun päässä resetoimassa tietokone, vai osaako auton omat aivot tajuta että nestettä on lisätty?
Kuulemma mitään anturia ei ko. nesteen säiliössä ole...

Mikko

58Make

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2006, 19:29:26 »
Sen lisäys on suhteelisen yksinkertainen homma, liemen kun ostaa niin mukana tulee täytössä tarvittava letku, sitten vain vasemmalta takalokasuojan sisälokari pois ja sieltä löytyy letku johon tuo mukana tullut täyttöletku liitetään pikaliittimellä, sieltä kyseisen liemen säiliön päästä tulppa pois jotta aine helpommin valuu sitä ohutta letkua pitkin oikealle osastolle. Jatkuvasti tulee ilmoitus että liemi on minimissä joten lienee pakko käydä liikkeessä nollauttamassa se muisti ja samalla lienee päivitettävä koko auton tietojärjestelmä, vaatii vain hesan keikan sillä täällä oleva merkkihuollon työohjaaja ei edes tiennyt että sellaista ainetta autossa on joten ei uskalla heidän käsiin sitä päivityshommaa antaa.

MikkoY

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #2 : Joulukuu 08, 2006, 21:00:03 »
Kiitos tiedosta!
Sinulta sitä olisinkin kysynyt, mutta ei nuo hotmail kirjautumis jutut iske sitten lainkaan..

Mikko

MikkoY

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #3 : Joulukuu 09, 2006, 19:21:59 »
Vielä kiitos 58Make:lle.
Litku lisätty!
Aika simppeli homma tosiaankin.

Jos jollakin on kysymyksiä, yritän myöskin auttaa.
Kuviakin on muutama.

Mikko

58Make

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #4 : Joulukuu 10, 2006, 09:36:52 »
Oleppas hyvä. Samalla kun tuota tein tai silloin kun vaihdoin takatukivarsien laakerit huomasin että nuo sisälokarien kiinnitykset ovat aika heppoisia  ( liittyen kuuluisaan takapään kolinaan kyseisessä autossa ) tein havainnon että ne muoviset lokarin olivatkin hyvin löysät kiinnikkeissään ja liikkuivat helposti sekä kolisivat, lääkkeeksi tuohon laitoin niihin kiinnitysnastojen reikiin sopivat muovitulpat ja sitten peltiruuvien ja korilaattojen avulla tikasti kiinni, eipä sitikka kolise enään takapäästä.

rimpjar

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2010, 19:18:18 »
vikakoodi diesel additive minimun level alkoim tuollaista hälyttämään eipä tuo ajoa ole haitannut. :-\

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2010, 08:53:21 »
Lisäainetta lisättävä ja testerillä nollattava tiedot -> Merkkihuoltoon.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 815
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2010, 09:53:36 »
Lisäainetta lisättävä ja testerillä nollattava tiedot -> Merkkihuoltoon.
Miksiköhän se on niin vaikeasti lisättävissä?
Kuorma-autossa avaan vain säiliön korkin ja lorotan säiliön täyteen.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

matrixalawn

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #8 : Huhtikuu 14, 2011, 09:24:46 »
Koska huolto haluaa repiä rahaa?
Merkkihuollon vakiohinta Eolys nesteen lisäykselle 260€. Riippumatta siitä lisäävätkö 1 vai 3 litraa. Motonet: 194.90 € / 4.5L. 43€/L.

Poissa Kaizu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 264
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #9 : Huhtikuu 14, 2011, 09:57:08 »
Itse ostin alkuvuodesta merkkiliikkeestä tuota DPX 42:sta ja hinta oli 150 euroa. Aina ei ole Motonetti halvempi.

Lisäyksessä menee aikaa kun se neste juoksee itsekseen kanisterista säiliöön ja sitten vielä laskureiden nollaus, kyllä ne osaa veloittaa vaikka ukon ei tarvitsisi auton kanssa mitään tehdäkään.

Itse muuten täytin säiliön nostamalla auton yläasentoon ja sitten vaan korkki pois ja clickfit liittimestä letku irti. Täyttöpaketin mukana tulleet hilppeet paikoilleen, eli se litran pullo verkkoon ja siitä letku sen korkin takana olevaan paikkaan ja clickfit liittimellä se pidempi letku kiinni ja keittiöjakkaran päällä olevaan kanisteriin hanallinen korkki. Pikkasen meinasi kuseskella tuo hana ilmareiästä alkuun, eli joutui hieman säätämään sen kanisterin kanssa alkuun. Ei tarvinnut siis irroitella sisälökareita tai suojapeltejä, omassani tuo säiliö oli takarenkaan etupuolella, kyseessä -03 2.2HDi break.

Itse tein tuon nollauksen seuraavasti: Laskureiden nollaus ja vikakoodien tyhjennys additive eculta, BSI:n vikojen nollaus. Tankkaamaan, hieman ajoa ja takaisin kotiin -> ei enää Diesel additive minimum level herjoja.

PS. Valkoinen merkki lisäainesäiliössä tarkoittaa siis sitä että DPX42 on sopiva litku, vihreä oli sille EOLYS 176:lle ja olikos nyt tullut joku uusi sininenkin merkkiväri POWERFLEXille?

camaro

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2011, 20:12:48 »
Koska huolto haluaa repiä rahaa?
Merkkihuollon vakiohinta Eolys nesteen lisäykselle 260€. Riippumatta siitä lisäävätkö 1 vai 3 litraa. Motonet: 194.90 € / 4.5L. 43€/L.

Total 5W30 INEO ECS FAP = 18 € / litra, JMT Autopalvelu. Tuohon hintaan tuli ainakin huollon yhteydessä...5,5 litraa näköjään mahtunut.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #11 : Huhtikuu 22, 2011, 21:02:23 »

Total 5W30 INEO ECS FAP = 18 € / litra, JMT Autopalvelu. Tuohon hintaan tuli ainakin huollon yhteydessä...5,5 litraa näköjään mahtunut.

Taitaa olla moottoriöljyä...

camaro

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #12 : Huhtikuu 22, 2011, 21:59:54 »

Total 5W30 INEO ECS FAP = 18 € / litra, JMT Autopalvelu. Tuohon hintaan tuli ainakin huollon yhteydessä...5,5 litraa näköjään mahtunut.

Taitaa olla moottoriöljyä...
sorry,häelähäelä :) tätä se tietää,kun kaikki päin peetä elämässä.Öljytkin sekaisin. :o

Maikki

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #13 : Maaliskuu 28, 2013, 22:37:10 »
Apua!

Vieläkö joku haluaisi kädestä pitäen neuvoa, voiko kotikonstein tehdä jotakin ilmoitukselle Diesel additive minimum level, pari viikkoa sen ilmoituksen kanssa olen ajellut, ja nyt tehot alentunut ja heittää päälle economy modea. Ilmeisesti tyhjä säiliö! Soitin varmistukseksi sitikka huoltoon ja sanovat että aineet maksaa rapiat 200€ ja tunnin tekee siihen päälle töitä, jos ei vaiha nii pumppu voi hajota. kallista.

Auttakee, mitä voisin itse tehdä ja miten, oon naisimmeinen, ja suomenkielellä pitäisi neuvoa.

-Maikki

Maikki

  • Vieras
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #14 : Maaliskuu 28, 2013, 22:47:21 »
Ja siis 2002 C5 dieseli mun sitikkani.

Poissa Burgen

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #15 : Syyskuu 23, 2014, 19:43:21 »
Oma 2001vm 2,2  C5 on ruvennut herjaamaan tuota  Diesel additive minimum level ilmoitusta, onistuuko eolys nesteen lisäyksen jälkeen laskurin nollaus tuolla Lexsia-3 ja kuinka se tapahtuu. Osaisiko joku antaa neuvoja tuli laitettu tuollainen laite tilaukseen.

Poissa Kaizu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 264
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #16 : Syyskuu 24, 2014, 15:10:55 »
Itse tein tuon nollauksen seuraavasti: Laskureiden nollaus ja vikakoodien tyhjennys additive eculta, BSI:n vikojen nollaus. Tankkaamaan, hieman ajoa ja takaisin kotiin -> ei enää Diesel additive minimum level herjoja.
Noin tein tuon joskus muinoin 2003 vuosimalliin. Joihinkin on saatettu vaihtaa uudempi ecu merkkihuollossa, kun eivät ole saaneet nollattua ;) Uudemmassa nollaus onnistuu sitten käsittääkseni ilman tankkausvirityksiä.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #17 : Kesäkuu 15, 2015, 20:50:26 »
Mistä sen laskurin saa leksialla nollattua?

Päävalikosta löytyy "Räätälöity huolto-ohjelma" ja sieltä "Dieselin lisäaineistuksen huolto-ohjelma", mutta sitten lävähtää ruutuun "toimintoa ei tueta tässä autossa"!

Eli pitäisikö se tuosta aueta vai muualta?
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #18 : Kesäkuu 18, 2015, 07:23:37 »
Mistä sen laskurin saa leksialla nollattua?

Päävalikosta löytyy "Räätälöity huolto-ohjelma" ja sieltä "Dieselin lisäaineistuksen huolto-ohjelma", mutta sitten lävähtää ruutuun "toimintoa ei tueta tässä autossa"!

Eli pitäisikö se tuosta aueta vai muualta?

Käy katsomassa lisäaine ecun puolelta, sieltäkin pystyy muuttamaan parametrejä

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #19 : Kesäkuu 18, 2015, 08:20:45 »
Kyllä se sieltä helpostikin löytyi kokonaistestin ajamalla.

Diagnoosi->Kokonaistesti->Dieselin lisäainejärjestelmä->Kaukopäivitys->Lisäainesäiliön täyttö/vaihto

Pitää huomenna laittaa liemet sisään ja nollata laskuri. Kävin jo Motonetistä Eolys-pänikän hakemassa :)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #20 : Kesäkuu 19, 2015, 17:06:16 »
Ja näinhän se meni ihan jees. C5:ssä ei ollut kuin kaksi liitosta tankkiin näkyvillä siinä takalokasuojan lähettyvillä. Eolys-tankin etupuolella olisi myös ollut liittimet (lähdöt). Valitsin lokasuojan kohdalta ylös lähtevän putken täyttöpuoleksi ja toisen ilmaus/ ylivuotopuoleksi. Farmarissa oli helppo sitoa 3l kannu kattokaiteesta narulla roikkumaan :) Yli tuli n. 0,5 l. Paljonkohan säiliön tilavuus on? Minulla oli auto yläasennossa ja takarenkaan alla kolme 2x6 lankkua.

Nollaus Leksalla onnistui yo. valikosta.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 138
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - HDI EOLYS NESTEEN LISÄYS
« Vastaus #21 : Toukokuu 11, 2018, 10:11:13 »
Pitäs omaankin kärryyn lisätä tuota eolys litkua, malli 2007 2.0hdi  c5 farkku.  Ainoo että litkua on siis kahta tai kolmea laatua olemassa? Ja oikea valitaan siis sen täyttoliittimen värin mukaan? Omassa se näyttäs olevan musta. Tosin sen pikaliitin on sisältä sininen. Ei valkeaa tai vihreää. Olisko tuossa liittimessä ollut joku suoja hattu jossa se väri on ollut? Nyt siinä ei sitä suojahattua ole, ja liitin ei ole puhdas...
Vähän hämää kun näyttäs olevan tuolle litkulle jotain lisäys ohjeita jossa pitää liitoksia aukoa. Miksi? Eikö se onnistukkaan sen pikaliittimen kautta vai eikö sitä ole kaikissa autoissa vai onko ns tarvike litkut sellaisia että ei onnistu muuten?
Nestettä saa motonetistä tilattua ainakin , ehkä jostain muuallakin sitä myydään. Merkkiliikkeet on nykyään niin kaukana että saavat pitää tunkkinsa...
Ongelmana on sitte vielä litkun lisäyksen kuittaus auton "aivoille". Lexiaa ei ole itsellä, kuinkahan yleisiä korjaamoilla on nuo laitteet joilla ko toimenpiteen voi tehdä vai onko merkkihuolto ainoa mistä löytyy(liian kaukana)?
Ja jos jollain onnistuu Haapajärvi Nivala Ylivieska seutuvilla tuo kuittaus niin laita vaikka yv viestiä niin katellaan aikataulut kohilleen...
Eli lyhyesti ongelma: Mitä laatua litkua hankin ja missä saisin sen lisäyksen kuitattua.